Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:12:23 GMT

نقش ویتامین دی برای مقابله با کرونا اثبات نشده است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۵۳۸۸

نقش ویتامین دی برای مقابله با کرونا اثبات نشده است

به گزارش روز دوشنبه انجمن علمی متخصصین غدد درون ریز، این ۲ انجمن علمی با توجه به انتشار اخبار و پیشنهادات متنوع اخیر در مورد مصرف مکمل های ویتامین دی (D) برای تقویت سیستم ایمنی و با در نظر گرفتن شیوع کمبود ویتامین D در جامعه ایرانی، بر آن شدند با تدوین دستورالعمل ساده، نگرانی های  جامعه را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این دستور العمل در این شرایط بحرانی، به هیچ وجه نیازی به اندازه گیری آزمایشگاهی سطح سرمی ویتامین D نیست، در صورتی که دری چند ماه گذشته، مطابق دستورالعمل کشوری برای پیشگیری از کمبود ویتامین D،  در حال مصرف یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی در ماه (یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی در ماه) بوده اید، به همین صورت ادامه دهید. این توصیه برای کودکان ۲ تا ۲۲ سال به میزان  یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی هر ۲ ماه یک بار است.در غیر این صورت، بدون نگرانی، در صورت دسترسی به دارو، فعلا برای مدت چهار هفته آینده، هفته ای یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی مصرف کنید.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ویتامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویتامین ویروس کرونا ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد درباره بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا نتایج این تحقیقات را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون دلیلی را برای اثبات ادعای خود در خصوص ارتباط کارکنان آژانس آنروا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارایه نداده است.

بر اساس این گزارش آژانس آنروا به صورت منظم نام کارکنان خود را برای بررسی به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما این مقامات هیچ‌گاه هیچ‌گونه نگرانی را نسبت به این افراد ابراز نکرده‌اند.

این کمیته بیان کرد که رژیم صهیونیستی به نامه‌های آژانس آنروا در ماه‌های مارس و آوریل مبنی بر درخواست ارایه نام‌های ادعایی و دلایل از سوی این رژیم پاسخ نداده است.

همچنین بر اساس این نتایج، آژانس آنروا از برخی سازوکار‌ها برای تضمین پایبندی این آژانس به اصول بشردوستانه و بی‌طرفانه برخوردار است.

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد