Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حقوق شهروندی از مهمترین سرفصل‌های حقوق در جامعه ما محسوب می‌شود. اهتمام ریاست قوه قضاییه به این موضوع، بخش وکیل‌آنلاین را بر آن داشت تا سرفصل "حقوق شهروندی در ایران اسلامی" را فعال نموده و به تشریح این حقوق برای مخاطبان بپردازد. تاریخ انتشار: 13:45 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۱۹۸

به گزارش خبرگزاری میزان مطابق اصل 28 قانون اساسی، هر کس حق دارد شــغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست، برگزیند؛ چه اینکه هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از طرف دیگر مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان، جنسیت و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود. این بهره مندی یکسان از حقوق، ناظر است به بهره مندی یکسان افراد ملت از حمایت قانون که در اصل بیســتم قانون اساسی آمده اســت. 

اشــتغال عاملی موثــر در ایجاد رفاه و رفع فقر اســت؛ بنابراین اشــخاص از حق آزادی در انتخاب شغل برخوردار می‌باشند و از این حیث در سایه حمایت قانونگذار قرار دارند. همچنین اشتغال عاملی موثر در راستای کاهش وقوع جرم است؛ چه اینکه به واسطه کسب و کار و رونق اقتصادی ایجاد شده ناشی از آن افراد سراغ ارتکاب جرم برای کسب درآمد نمی روند.

از همین روی دولت موظف اســت با رعایت نیاز جامعه به مشــاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشــتغال به کار و شــرایط مساوی به منظور بهره مندی و دسترسی به شغل را ایجاد نماید.

در حال حاضر حق داشتن شغل از حقوقی است که شهروندان بسیاری از آن محرومند.

وزیر کار مرداد ماه امسال آمار بیکاران کشور را دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد که اگر فرض کنیم این بیکاران سرپرست خانوار هستند، تعداد واقعی افراد درگیر با معضل بیکاری بسیار بیشتر خواهد شد.

اما آخرین گزارش "مرکز آمار ایران" از وضعیت نیروی کار نشان می‌دهد که در بهار امسال ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار بوده‌اند.

گزارش "مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار" از نتایج طرح آمارگیری نیز بیانگر آن است که ۹۳۲ هزار و ۸۸۱ نفر از جمعیت بیکار کشور در بهار ۹۸ را زنان و دو میلیون و ۲۳ هزار ۸۰۶ نفر را مردان تشکیل داده‌ اند.

برابر آمارها، سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی جدید جویای کار به آمار بیکاران کشور افزوده و وارد بازار کار می‌شوند که بر این اساس فراهم کردن فرصت‌های شغلی لازم برای جوانان جویای کار و تحصیلکردگان دانشگاهی امری ضروری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق شهروندی حقوق شهروندی در ایران اسلامی وکیل آنلاین بهره مندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

کد خبر 846926 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی