Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی استان گفت: اعضای باند سارقان سابقه دارکه در پوشش مسافربر اقدام به سرقت شمش طلای یکی از مسافران خود به ارزش 40 میلیارد ریال کرده بودند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار "عباسعلی محمدیان" اظهار داشت : ماموران کلانتری 12 چمران حین ماموریت در محدوده پل فردیس به یک دستگاه پراید با 3 سرنشین جوان مظنون شده و اقدام به توقف خودرو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماموران در بازرسی از داخل خودرو 6 کیلو و 600 گرم شمش طلا کشف و به همراه سرنشینان خودرو برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل کردند .
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: نامبردگان در بازجویی های کارآگاهان در ابتدا ادعا کردند که شمش طلا متعلق به خودشان است اما در ادامه به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند که فردی را از میدان آزادی تهران به عنوان مسافر سوار خودرو کرده و در بین مسیر با تهدید سلاح سرد از وی خواستند که محتویات ساک دستی که همراه وی بود را به آن ها بدهد.
وی افزود : متهمان قصد داشتند طلاها را به مخفیگاهشان انتقال داده و در فرصت مناسب به فروش برسانند که از سوی پلیس دستگیر می شوند.
این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: با توجه به این که هیچ شکایتی از لحظه دستگیری متهمان و پس از آن از سوی مال باخته مطرح نشده بود، بنابراین تحقیقات گسترده برای شناسایی مالک طلا ها آغاز شد تا این که از طریق چهره نگاری و استعلام های صورت گرفته هویت مال باخته شناسایی و محل سکونت وی در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی شد .
وی افزود : مال باخته با هماهنگی های انجام شده به پلیس آگاهی استان البرز دعوت و در این باره اظهار داشت که  قصد انتقال 9 کیلو گرم طلا را که متعلق به فرد دیگری بود از بازار تهران به کارگاه طلاسازی در یکی استان های غربی کشور  را داشته که در طول مسیر، سرنشینان یک خودرو در ظاهر مسافرکش با تهدید نامبرده ، کیف دستی حاوی طلاها را از وی سرقت می کنند.
سردار محمدیان ادامه داد : از آن جایی که مابقی طلاها در نزد مال باخته و تلفن همراه وی نیز از سوی سارقان به سرقت رفته بود موفق به تماس با پلیس نشده و برای حفظ مابقی طلاها اقدام به فرار به سمت محل زندگیش  می کند.
این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: متهمان دستگیر شده که دارای سابقه سرقت هستند در بازجویی های کارآگاهان  به 30 فقره سرقت از شهروندان با استفاده از 2 دستگاه  پراید در استان های تهران و البرز اعتراف کرده و اذعان داشتند که طعمه های خود را تحت عنوان مسافر سوار و در بین راه با تهدید، اموال آن ها را به سرقت می بردند.
وی با بیان این که ارزش طلاهای سرقتی 40 میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در بازرسی از داخل خودرو متهمان تعدادی افشانه و سلاح سرد نیزکشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: تاکنون 6 نفر از شکات شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستگیری مسافربرنما سارق انتظامی استان استان البرز مال باخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت

دو مأمور قلابی که با بی‌سیم و دستبند از اتباع بیگانه اخاذی و سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی قاسم‌پور، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت. مأموران در تحقیقات و پی‌جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آنها را شناسایی کردند و مشخص شد شیوه این سارقان به این صورت بوده که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال‌باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند؛ بنابراین تصویری از متهمان ترسیم شد و در اختیار تمامی تیم‌های گشت انتظامی کلانتری قرار گرفت. در نهایت با تلاش مأموران کلانتری و در گشتزنی‌های هدفمند روز دوشنبه این دو مأمور قلابی زمانی که قصد اخاذی از سه تبعه کشور همسایه را داشتند، شناسایی شدند که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی‌سیم و دستبند و حکم مأموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند. تاکنون ۴ تن از مال‌باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد سودجو باشید و حتماً در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم مأموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • دستگیری ۳ سارق احشام با ۹ فقره سرقت در اسفراین