Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری آلزایمر یک بیماری خانوادگی به شمار می‌­رود؛ زیرا مشاهده کردن افت سلامت جسمی و روانی عزیزان سالمند، تمام اعضای خانواده را تحت استرس و نگرانی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیر آرامش، افرادی که از سالمندان مبتلا به آلزایمر مراقبت می‌کنند به دلیل مسئولیت‌های زیادی که بر عهده‌دارند تحت‌فشار جسمی، روانی و مالی زیادی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساسات مراقبین سالمندان مبتلا به آلزایمر طیفی از خشم تا احساس گناه را در برمی‌گیرد. بر اساس تحقیقات انجام‌ شده توسط انجمن آلزایمر آمریکا نکته قابل‌ تأمل در مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر، درصد بالای زنانی است که مراقبت را به عهده‌ دارند.

به‌خصوص در زمانی که بیمار همسر آن‌ها باشد و یا نیاز به مراقبت شبانه‌روزی داشته باشد. بر اساس تحقیقات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در سال ۲۰۱۹، دو سوم مراقبین را زنان تشکیل می‌دهند و یک سوم مراقبین بالای ۶۵ سال دارند. از سوی دیگر مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر مدت طولانی‌تری نسبت به مراقبت از سالمندان دارای سایر بیماری‌ها به طول می‌انجامد.

کمک به سالمندان توسط اعضای خانواده امری معمول است و بسیاری از خانواده‌ها در کمک به رفت‌وآمد و یا کمک به انجام بعضی از امور منزل سالمندان خود را حمایت می‌کنند؛ اما مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر و یا دمانس به‌طور روزمره فعالیت‌های بسیار گسترده‌تری مانند کمک به جابجایی از تخت خواب، صندلی و ویلچر، تعویض لباس، استحمام و تهیه غذا و همچنین کمک به خوردن غذا را شامل می‌شود.

از نظر عاطفی نیز اغلب مراقبین تمایل به استفاده از خدمات مراکز نگهداری سالمندان مانند آسایشگاه‌های سالمندان ندارد و احساس عذاب وجدان آن‌ها را از این کار منصرف می‌کند. مراقبین سالمندان مبتلا به آلزایمر به دلیل مراقبت ۲۴ ساعته و هرروزه دچار اختلال خواب می‌شوند که این امر سیستم ایمنی آن‌ها را کاهش می‌دهد و آن‌ها را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌کند.

از نظر مالی زمانی که فردی مشغول مراقبت شبانه‌روزی شود زندگی شغلی او کاملاً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و بعد از مدتی با مشکلات عدیده مالی مواجه خواهد شد. بسیاری از مراقبین برای نگهداری عزیزان سالمند خود مجبور به استفاده از مرخصی‌های مکرر و یا ترک شغل شده‌اند.

مطالعات انجام‌شده در این زمینه نشان می‌دهد ۷۴% مراقبین برای وضعیت سلامتی خود نگران‌اند،%۷۷ مراقبن دچار بی‌خوابی و اختلال خواب هستند،%۶۹ آن‌ها فعالیت بدنی و ورزش محدود دارند،%۶۶ دچار کاهش و افزایش وزن هستند.%۵۶ این افراد عادات غذایی نامناسب دارند و%۴۰ دچار سطوح مختلف افسردگی هستند.

تفاوت مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر با سایر سالمندان در این است که مراقبین سالمندان مبتلا به آلزایمر در مراحل ابتدای بیماری نیز نیاز به کمک دارند در حالی‌ که دریافت کمک در سایر بیماری‌ها اغلب در مراحل انتهایی اتفاق می‌افتد. یکی از علل نیاز به کمک در سالمندان مبتلا به آلزایمر درمان‌ناپذیر بودن آن است. داروهایی که سالمندان مبتلا به آلزایمر مصرف می‌کنند، علائم بیماری را کنترل می‌کنند و نمی­‌توانند بیماری را درمان کنند. علائمی مانند سردرگمی و کاهش حافظه به‌مرور زمان تشدید می‌شوند به همین دلیل باید مراقب اطلاعات خود را گسترش دهد و مراقبت‌های تخصصی‌تری را ارائه دهد.

ازاین‌رو مراقبین خانگی و غیررسمی نیاز به کمک در مراقبت از سالمند دارند. بسیاری به بر این باورند که طلب کمک نشان ضعف و عدم توجه به سالمند است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که درخواست کمک نشان‌دهنده‌ی قدرت و همچنین دلسوزی و مراقبت بهتر برای سالمند است. شما با دریافت خدمات تخصصی و کمک گرفتن از مراقبین باتجربه در امر مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر، در واقع خدمات با کیفیت‌تری را در اختیار سالمند قرار می‌دهید. این نشان می‌دهد که شما محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود را می‌شناسید و نمی‌خواهید سالمند از نظر نیازهای مراقبتی دچار کمبود شود.

خدمات مراقبتی در منزل در سال‌های اخیر کمک کرده تا خانواده‌ها بتوانند سالمندان خود را در خانه خود تحت مراقبت قرار دهد و همچنین روند مراقبت را از نزدیک تحت نظارت بگیرند.

این خدمات شامل مراقبت‌های تخصصی از سالمندان مبتلا به آلزایمر در سطوح مختلف است. در سطح مراقبت انجام اموری مانند جابجایی، رفت‌وآمد، تغییر وضعیت، مدیریت مصرف دارو، انجام امور روزانه منزل و تهیه غذای رژِیمی همچنین تعویض لباس و شست‌وشوی آن‌ها بر عهده مراقبین است. در مورد سالمندان وابسته به تخت و یا دارای بیماری‌های همراه، خدمات پرستاری مانند مراقبت از زخم بستر، سونداژ و تزریقات و ... را نیز در برمی‌گیرد. مراقبت‌های ویژه سالمندان آلزایمری مانند خاطره درمانی، بازی‌های فکری، هنر درمانی و... با هدف کمک به سالمند در زمینهٔ اختلالات حافظه توسط مراقبین مجرب به سالمندان ارائه می‌شود.

مراکز خدمات پزشکی و پرستاری می‌توانند در زمینهٔ مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر به خانواده خدمات ارزشمندی ارائه دهند. این مراکز خدمات خود را به‌عنوان خدمات پرستار در منزل (پرستار کودک / پرستار سالمند/ پرستار بیمار) در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند. از جمله این مراکز، مرکز پزشکی _ پرستاری سفیر آرامش است که با ارائه خدمات شبانه‌روزی و مقطعی و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته این خدمات را ارائه می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینهٔ پرستاری و مراقبتی به وب‌سایت/https://safirearamesh.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر آرامش آلزايمر سالمندان مراقبت از سالمند بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ترانه علیدوستی مشخص شد | سندرم DRESS چیست و ترانه چه شرایطی را تجربه کرده است؟

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است.  بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

tags # ترانه علیدوستی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • بیماری ترانه علیدوستی مشخص شد | سندرم DRESS چیست و ترانه چه شرایطی را تجربه کرده است؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • کم‌خطر اما پردردسر!