Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی زندانیان به ۵۲ درصد محکومین واجد شرایط مرخصی اعطا شد. تاریخ انتشار: 14:20 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۲۰۸ حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گفت: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی زندانیان به ۵۲ درصد محکومین واجد شرایط مرخصی اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رییس کل دادگستری استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در پی صدور بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری از کرونا ویروس در ندامتگاه‌ها، به زندانیان دارای تأمین مناسب به بیش از هزار نفر مرخصی اعطا شد.   وی با بیان اینکه این تعداد محکومانی که به مرخصی اعزام شدند تا مورخه ۱۹ اسفند ماه بوده که امکان افزایش این آمار تا پایان سال وجود دارد خاطرنشان کرد: توجه به حفظ سلامتی زندانیان در ندامتگاه‌های استان و وضعیت زندانیان به صورت شبانه روز کنترل می‌شود.   رییس شورای قضایی استان زنجان افزود: در این راستا با اتخاذ تمهیدات مناسب، کمیته سلامت در تمامی زندان‌های استان تشکیل شده و کلیه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا دقیقا اجرا می‌شود.   حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان این مطلب که دادستان‌ها و قضات ناظر زندان باید اخذ تامین مناسب بابت اعطای مرخصی را تسهیل کنند، گفت: کلیه اقدامات و تمهیدات لازم برای اجرای دقیق بخشنامه ریاست قوه قضاییه بعمل آمده و همکاری و همراهی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. بیشتر بخوانید: اعطای مرخصی به ۴ هزار و ۲۵۶ زندانی در استان کرمان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادقی نیارکی مرخصی به زندانیان ریاست قوه قضاییه اعطای مرخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند

خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روز‌ها همه مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت گره خورده و دغدغه دولت سیزدهم بهبود کیفیت با ایجاد زیرساخت مناسب است. در همین راستا تلاش شده با توسعه پروژه فیبر نوری و افزایش سرعت اینترنت ثابت، زیرساخت لازم جهت توسعه ‌اینترنت همراه را به صورت یکسان در سرتاسر کشور برقرار و با حمایت از افزایش تعرفه اپراتور‌ها این اتفاق را تسریع کند.

از سال ۹۶ تا سال گذشته هیچ گونه تغییری در تعرفه‌های اینترنت انجام نشده بود که این امر موجب نارضایتی اپراتور‌ها و کاهش کیفیت خدمات رسانی به کاربر‌ها شد؛ چرا که آنها لازمه افزایش کیفیت را ارتقا تجهیزات می‌دانستند. از این رو با درخواست‌های متعددی که از سوی اپراتور‌ها به وزارت ارتباطات روانه شد خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها بودند، اما با جمع بندی‌های صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات در نهایت با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌ها موافقت شد؛ اما به این شرط که اپراتورها در راستای ارتقاء کیفیت اینترنت قدم بردارند.

از این رو تعهداتی از اپراتور ها دریافت و الحاقیه پروانه آن شد تا در بازه زمانی شش ماهه سرعت اینترنت افزایش یابد. این تعهدات عبارتند از:

۱- سایت‌های نسل پنجم تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۱۰ درصد برسد.

۲- افزایش پوشش نسل ۴ در کشور ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۳- افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت تا ۳ ماه آینده

 ۵ درصد درآمد اپراتورها جریمه پایبند نبودن به شروط

در ادامه افزایش تعرفه اپراتور‌ها که با مخالفت و نارضایتی اذهان عمومی مواجه شد شروط و شاخص‌های کیفی ارتقای شبکه به اپراتور‌ها اعلام شد که در صورت عدم رعایت آن منجر به جریمه آنها می‌شود و اپراتور‌ها موظف به رعایت آن هستند.

از سوی دیگر این تغییر تعرفه مشروط بر این است که سازمان تنظیم مقررات بداند که اپراتور این افزایش درآمد را چگونه هزینه می‌کند، بنابراین از اپراتور‌ها برنامه توسعه‌ای خواسته شد و شاخص‌های ارتقای کیفیت شبکه را به آنها اعلام گردید.

در این راستا امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: قرار نیست تعرفه‌ای را تغییر بدهیم و اپراتور هیچ تغییری در زیرساخت و کیفیت شبکه نداشته باشند.ما اصرار داریم که این شاخص‌ها باید الحاقیه پروانه شود که وقتی اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد می‌تواند جریمه شود. اپراتور در روز بار‌ها می‌تواند جریمه شود و هر بار هم تا ۵ درصد درآمد اپراتور را می‌توان جریمه کرد.

افزایش۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خرداد ماه 

اخیر نیز عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات اعلام کرد: با توجه به افزایش تعرفه اپراتور‌ها این انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتند و ما طبق تعهدی که از اپراتور‌ها گرفتیم قرار است تا پایان خرداد ۳۰ درصد و تا پایان پایان سال ۵۰ درصد سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

از طرفی نمی‌توان تلاش‌های دولت سیزدهم در جهت ارتقا کیفیت زیرساخت‌های اینترنتی و توسعه پروژه فیبرنوری را نادیده گرفت، زیرا برنامه اجرای توسعه فیبرنوری طبق اعلام وزیر ارتباطات در حالت عادی نزدیک به ۱۰ سال باید طول می‌کشید، اما این پروژه قرار است در سه سال در کشور به اتمام برسد و می‌تواند پاسخگوی نیاز مردم در جهت تامین اینترنت باشد.  

توسعه فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از هفت میلیون و ۷۹ هزار پوشش فیبرنوری برای هر خانوار رسید و این تعداد قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ دو برابر شود و به ۷۰ درصد برسد طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان‌های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و افزایش صد برابری سرعت را احساس کنند.

توسعه شبکه فیبرنوری توسط وزارت ارتباطات و افزایش تعرفه اپراتور‌ها و توسعه زیرساخت ارتباطی کشور همه و همه در راستای افزایش کیفیت ارتباطات کشور است، اما موضوعی که مطرح می‌شود این است که این تلاش‌ها نتیجه مطلوبی نداشته و نارضایتی مردم از سرعت، اختلالات اینترنت ادامه دارد و چه زمانی باید شاهد این افزایش کیفیت باشیم همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

کلام آخر 

در نهایت با در نظر گرفتن این موضوع که فقط افزایش تعرفه می‌تواند تنها راه چاره حل سرعت اینترنت باشد، موضوعی منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که در این بازه زمانی که افزایش نرخ تعرفه صورت گرفت مردم بهبود کیفیتی در ارائه خدمات و سرعت اینترنت احساس نکردند! حال باید منتظر باشیم و ببینیم که تا پایان خرداد با توجه به فرصت ۶ ماهه داده شده به اپراتور‌ها تحولی در ارتقا کیفیت اینترنت خواهیم داشت یا خیر؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز