Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروزدوشنبه  ۱۹ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بالغ بر ۱۱ میلیارد اقلام بهداشتی در فارس

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرح تشدید مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی به صورت ویژه در سطح استان از ۱۵ روز گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این مدت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر مأموران انتظامی، ۲۲ فقره احتکار و توزیع خارج از شبکه اقلام و کالا‌های بهداشتی را کشف و در این راستا ۲۴ متهم را دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط مأموران انتظامی، ۲۰ هزار و ۷۷۸ عدد ماسک، ۵۴ هزار و ۹۸۰ عدد دستکش بهداشتی، ۱۹ هزار و ۱۵۴ لیتر ماده ضد عفونی کننده و مقادیری مواد شوینده کشف و تحویل مراجع مربوطه شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ارزش این اقلام بهداشتی کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: فرماندهی انتظامی استان فارس با محتکران و سودجویان برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

او در پایان با بیان اینکه طرح تشدید مقابله با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان در حال اجرا بوده و تا عادی شدن وضعیت ادامه خواهد داشت، از شهروندان در خواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت افراد در زمینه احتکار، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری رمال و دعانویس کلاهبردار در فارس

رییس پلیس فتا فارس گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، موضوع ضمن تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ حشمت سلیمانی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در یک گروه واتساپی عضو گردیده که در همان گروه با فردی که خود را فالگیر معرفی نموده آشنا و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، شاکیه را فریب و با سوء‌استفاده ازسادگی وی اقدام به اخاذی می‌کند.

او با بیان اینکه متهم با اخذ اطلاعات شخصی و تصاویر‌های خصوصی از شاکیه اقدام به اخاذی می‌کرده است، افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد در پوشش یک پیر زن با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرده است.

رییس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ سلیمانی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری عامل سرقت از حساب‌های بانکی در سپیدان

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: در پی شکایت ۵ نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن ها، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی و فنی و جمع آوری مدارک و مستندات لازم، عامل این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

فداکار افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم از طریق طراحی و ساخت پایگاه خرید آنلاین جعلی، اطلاعات حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شاکیان را به دست آورده و به این شیوه توانسته از حساب آن‌ها برداشت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: پس از شناسایی هویت متهم توسط ماموران، این شخص در مخفیگاهش دستگیر کردند که وی در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و اقدامات لازم برای بازگرداندن وجه مسروقه به شاکیان انجام گرفت.

سرهنگ فداکار با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم با توجه به گستردگی روش‌های به دست آوردن اطلاعات حساب توسط مجرمان سایبری، در اسرع وقت با مراجعه به بانک ها‌ی مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برای حساب خود اقدام کنند.

کشف ۱۳ رأس احشام قاچاق در داراب

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی ایست وبازرسی قلاتویه شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی به یک دستگاه خودو پزو پارس مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو حامل ۱۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل بوده که در این رابطه خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوشاد در پایان ارزش تقریبی محموله کشف شده را بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال عنوان کرد.

کشف خودرو پراید مسروقه در مرودشت

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گشت پلیس در حین گشت زنی در یکی از محله‌های این شهرستان، به یک دستگاه خودروی پراید که به صورت بلا صاحب رها سازی شده بود، مشکوک و آن را مورد بررسی قراردادند.

او افزود: در بررسی بعمل آمده مشخص شد، خودرو دارای سابقه سرقت از یکی از شهرستان‌های شمالی استان فارس است.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: در این خصوص ضمن تنظیم صورتجلسه، خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان خودرو پراید ادامه دارد، ازشهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در فسا

سرهنگ فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۳ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

توقیف ۲۶۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کازرون

سرهنگ محمدعبادی نژاد گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف با بکارگیری تمامی امکانات و توان انتظامی کلانتری‌ها و یگان امداد طی روز‌های گذشته به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این طرح ۶۷ دستگاه موتورسیکلت و ۱۹۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند، افزود: نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، انجام حرکات نمایشی، ایجاد آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و دور دور کردن از جمله دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مداوم و مستمر در دستور کار قرار دارد و پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای معدودی از افراد جامعه امنیت و آرامش مردم را با اعمال مجرمانه و خلاف خود سلب کنند.

سرهنگ عبادی نژاد تصریح کرد: نیرو‌های پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است شهروندان نیز به منظور مشارکت در امنیت جامعه هرگونه جرم و نا امنی و موارد مشکوک را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند.

۹ فقره سرقت در پرونده متهم

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.

سرهنگ مراد صارمی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، وی را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس، به ۹ فقره سرقت منزل و مغازه اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در فیروزآباد

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در سطح شهر اقدام به حرکات نمایشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کرد را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: ارزش ریالی این وسیله نقلیه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی استان فارس حوادث و سرقت فرمانده انتظامی شهرستان ماموران پلیس تشکیل پرونده دستور کار موارد مشکوک مرجع قضائی پلیس آگاهی فقره سرقت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فاضل مریمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سرقت ی ک دستگاه سواری پراید، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: با اجرای طرح مهار، افزایش هدفمند گشت زنی‌های انتظامی، انجام کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، مأموران پراید سرقت شده را که سارقان در یکی از منازل سطح شهر طبس مخفی کرده بودند و قصد داشته با استفاده از یک دستگاه کامیونت ایسوزو به تهران انتقال دهند که در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقان دستگیر و خودرو مذکور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران در این رابطه ۲ نفر سارق را دستگیر کردند که سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از عملکرد سریع پلیس، به شهروندان توصیه کرد: هنگام پارک خودرو حتماً از وسایل بازدارنده و ضد سرقت استفاده کرده و پلیس را در برقراری امنیت مطلوب یاری کنند.

کد خبر 6081814

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار ۱۴۰ میلیاردی در چرداول
  • دستگیری متهم به کلاهبرداری ۱۴۰میلیارد ریالی در چرداول
  • دستگیری کلاهبردار ١۴٠ میلیارد ریالی در چرداول
  • دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین