Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ۹۰ درصد از پوشاک مورد نیاز کشور توسط واحد‌های صنفی تولید می‌شود گفت: فقط حدود ۱۰ درصد پوشاک موجود از طریق واحد‌های صنعتی تهیه می‌شود که لازم است از فعالیت‌های صنفی حمایت بیشتری شود. تاریخ انتشار: 14:47 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۱۸۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از شاتا، یداله صادقی اظهار کرد: نتایج طرح مبارزه با قاچاق پوشاک باعث فعال‌تر شدن واحد‌های پوشاک داخلی شدند و موجب شده تا با ظرفیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش قیمت ارز موجب رونق واحد‌های تولیدی پوشاک داخلی شده است، از طرفی با افزایش قیمت ارز، واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، در حالی که پوشاک خارجی قبلا از طریق کولبری و مناطق آزاد به کشور وارد می‌شد.

صادقی با اشاره به تشکیل کارگروه مواد اولیه واحد‌های تولید پوشاک بیان کرد: این کارگروه از حدود یک سال پیش فعالیت خودرا آغاز کرد و یکی از اهداف تشکیل آن تهیه امکانات و مواد اولیه واحد‌های تولیدی پوشاک است.

وی خاطر نشان کرد: بازار پوشاک در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و کالای قاچاق بسیار اندک شده است و امیدواریم با کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید: بازگشت رونق تولید به پوشاک/ پوشاک امسال چقدر گران شد؟


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق اخبار اقتصادی رونق تولید وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند