Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، حمیدرضا عسگری  گفت:  آرامستان بهشت سکینه (س) از کانون‌های جمعیتی بزرگ استان محسوب می‌شود و روزانه  بیش از ۲ هزار نفر در آن تردد دارند، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، انجام اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش تجمع و حفظ سلامت عمومی جامعه ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، تا اطلاع بعدی ی آرامستان بهشت سکینه (س) در روزهای پنجشنبه  و جمعه تعطیل است و زائران می توانند پس از گذر از این بحران برای زیارت اهالی قبور به این مکان مراجعه کنند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری زائران اهل قبور با مسوولان را در اجرای این تصمیم گفت: در طول هفته، خدمت رسانی این سازمان برای دفن اموات صورت می‌گیرد و از شهروندان درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، حضور در این مکان را به حداقل رسانیده و غیر از بستگان درجه یک، دیگران از شرکت در مراسم تشییع جدا خودداری کنند.

طبق آخرین آمار اکنون ۴۵۰ بیمار با تشخیص اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

همچنین تاکنون ۹۳۹ بیمار مشکوک و کرونایی در استان البرز بهبود یافته اند و ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

بیماری کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کد خبر 490903 برچسب‌ها استان البرز كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مریم مشهود اظهار کرد: مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند، این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی درباره خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه افزود: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود، ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده یا زالویی باشد که پس از مصرف یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم‌سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

مشهود گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال‌کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته است، در حالی که این طور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه بازمی‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

کد خبر 746536

دیگر خبرها

  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • ساخت قبور جدید در آرامستان بهشت معصومه (س) قم