Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی در جلسه‌ای که صبح امروز (دوشنبه، 19 اسفند) با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام‌شده در مقابله با بیماری کرونا در صحن پارلمان برگزار شد، گفت: مسئله کرونا در کشور ما ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و به‌رغم آن که تمهیداتی در مقابله با شیوع آن صورت گرفته بود، ولی متأسفانه از یکی دو استان فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته ریشه‌های موضوع و اینکه این بیماری چگونه به بخش‌های مختلف تسری یافته است، از سوی وزیر بهداشت شناسایی شد، لذا تدابیری اندیشیدند و ستاد اصلی این کار در وزارت بهداشت نیز مسئولیت مدیریت این موضوع را به‌عهده گرفت.

رئیس مجلس با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید از قدرت کافی برخوردار باشد، ادامه داد: بر همین اساس در شورای‌عالی امنیت ملی تصویب شد که تمام بخش‌ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت کنند.

لاریجانی با ابراز اینکه اقدامات گسترده‌ای در مقابله با شیوع این بیماری انجام شد، گفت: بیش از 100 کشور درگیر موضوع ویروس کرونا شده‌اند که هم تبعات بهداشتی و هم مسائل اقتصادی دارد و تمام تلاش بر این است که  ستاد ملی مقابله با کرونا توفیق پیدا کند.

وی تأکید کرد: روز گذشته مجدداً در شورای‌عالی امنیت ملی گزارشی مبنی بر این ارائه شد که  دستگاه‌ها و بخش‌های  مختلف چه کمک‌هایی باید داشته باشند تا مردم کمتر متضرر شوند و مصوباتی نیز در خصوص نحوه همکاری دستگاه‌ها با ستاد مبارزه با کرونا به تصویب رسید.

رئیس مجلس درباره عدم برگزاری جلسات صحن علنی مجلس در این روزها نیز توضیح داد: به‌دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نتوانستیم جلسات مجلس را تشکیل دهیم.

لاریجانی توضیح داد: جلسه امروز با این هدف تشکیل شد که نمایندگان متخصص در حوزه بهداشت و درمان و سایر نمایندگانی که از شهرهای مختلف اطلاعات میدانی دارند، در رایزنی با این ستاد قرار گیرند و تصمیماتی اتخاذ شود.

همچنین در ابتدای این جلسه، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی از اقدامات انجام‌شده را به سمع و نظر نمایندگان رساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی شورای عالی امنیت ملی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا مقابله با کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند، اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعا‌های رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده، اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود