Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش الکترونیک می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

ابراهیم بلالی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به آغاز آموزش الکترونیکی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: سابقه چندین ساله دانشگاه آزاد اسلامی در امر آموزش الکترونیک موجب سهولت همزمانی کار و تحصیل شده، به طوری که اقبال رو به رشد پذیرش دانشجو را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شرایط خاص کرونایی حاضر در سطح کشور و ضرورت کاهش جمعیت‌های متمرکز از جمله دانشگاه‌ها که منجر به تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها شده، نقش مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در رفع این معضل به خوبی نمایان است.

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: در حال حاضر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با کمک زیرساخت‌های اساسیِ واحد الکترونیک توانسته‌اند در فرصتی کوتاه و بدون هدر دادن وقت، آماده آموزش مجازی شده و با کمترین فرصت‌سوزی بستر مناسب آموزش از راه دور را برای دانشجویان خود فراهم کنند.

بلالی تصریح کرد: بدون شک، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند الگوی مناسبی در زمینه آموزش الکترونیک برای سایر دانشگاه‌ها شود؛ مهم‌ترین مزیت آموزش از راه دور در شرایط فعلی کشور، جلوگیری از تجمع افراد در یک محیط سربسته است که موجب عقب نماندن دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از برنامه‌های آموزشی شده و کمک به اتمام هرچه سریع‌تر اپیدمی خطرناک ویروس کرونا خواهد شد.

وی عنوان کرد: آموزش از راه دور معایبی از جمله سرعت پایین اینترنت، عدم امکان کنترل بهینه فضای کلاس توسط استاد، مشکلات ناشی از ناآشنا بودن دانشجویان و اعضای هیئت علمی با اپلیکیشن‌های این سیستم آموزشی و عدم دسترسی همه دانشجویان به کامپیوتر شخصی دارد که باید تلاش کرد تا این مشکلات مرتفع شود.

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: برای تقویت آموزش الکترونیک به‌خصوص برای دانشگاه‌هایی که فقط آموزش حضوری داشتند و بر روی آموزش مجازی از راه دور کار نکرده‌اند، باید از پایه آموزش اولیه و نرم‌افزارهای آموزشی به اساتید و دانشجویان یاد داده شود تا بستر آموزش از راه دور به‌طور کامل در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آموزش از راه دور دانشگاه آزاد اسلامی آموزش از راه دور آموزش الکترونیک دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و دانش خدمات فراوانی به جامعه داشته که این قاعده در استان همدان نیز حکم‌فرما است. امروز نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی بوده که با متنوع سازی درآمد‌ها و ثابت در این مقوله میتواند در پیش بردراهداف خود مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: کیفی سازی امور در دانشگاه باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد و در علوم انسانی در این دانشگاه باید به سمت برندسازی حرکت کرد. با رعایت همه شرایط تأسیس رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان موافق هستم و حمایت خود را در این باره انجام خواهم داد. دانشگاه آزاد اسلامی همدان با متنوع سازی درآمد‌های غیرشهری می‌تواند به درآمد پایدار برسد و مجموعه مدیریت استان در این مسیر یاریگر این نهاد علمی است.

استاندار همدان تأکید کرد: با ساخت شهرک پرواز دانشگاه آزاد اسلامی همدان در محدوده شهری قرار می‌گیرد و بسیاری از خدمات را شهرداری موظف است به دانشگاه ارائه کند.

افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد همدان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با اشاره به اقدامات چند ماه گذشته در این دانشگاه گفت: ارزیابی عملکرد واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به محور‌های سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی این دانشگاه و با هدف اعتلای جایگاه واحد‌های دانشگاهی در کشور برگزار شد و این دانشگاه به‌عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در استان همدان توانست در این ارزیابی از رتبه هفت به رتبه پنج ارتقا پیدا کند.

غلامرضا خاکساری با اشاره افزایش پذیرش دانشجو نسبت به سال ۱۴۰۱ واحد همدان ۱۵ درصد و در استان حدود ۱۲ درصد، جذب بیش از ۳۰۰ نفر دستیار آموزشی، تدوین و طراحی تالار افتخارات دانشگاه در حوزه هیئت علمی، تصویب و عملیاتی شدن دانشکده مهارت و کارآفرینی، تصویب دانشکدگان جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ و تمدن از سوی سازمان مرکزی دانشگاه و تدوین پروپوزال مدارس عالی کسبوکار و آموزش زبان‌های خارجی ازجمله اقدام‌های انجام شده در چند ماه اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی تشریح کرد: ارتقا امتیاز در کارنامه فرهنگی و کسب رتبه ساعی، اجرای ۳۹۸ برنامه فرهنگی در استان، اعزام دانشجویان، استادان به اردوی راهیان پیشرفت، اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور، میزبانی جشنواره ملی مشق انتظار، اسکان یک هزار ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشجویی ازجمله این کارکرد است. وصول بیش از ۹۵ درصد مطالبات دانشجویی در ترم گذشته توسط معاونت مدیریت و توسعه منابع نشان از عملکرد دقیق این حوزه دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به کسب بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال درآمد غیرشهری‌های در این دانشگاه بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی سایر ارگان‌های مسابقات ورزشی هیئت‌های استان، کنگره و یادوارهها، اسکان دانشجویی غیر از دانشگاه آزاد، برگزاری آزمون‌های استخدامی، نظام‌مهندسی و... برگزاری طرح حامیم استان همدان و چند استان دیگر، اجاره املاک دانشگاه، اسکان در مهمانسرا‌های دانشگاه و درآمد‌های از محل، زنبورداری، موزه محل‌های تحقیق این دار مد ... شهری‌های بوده است.

خاکساری عنوان کرد: میزبانی از مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در رده‌های سنی و مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور از رخدادهای پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در چند روز آینده است.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه این دانشگاه میزبان رویداد صدراست، بیان کرد: رویداد صدرا با تأکید بر توسعه اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیستبوم‌های محلی و منطقه‌ای، ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی، جامعه و صنعت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • حمایت جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از عملیات مقتدرانه ایران
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی