Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@19:04:49 GMT

مصوبات جدید مجلس برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۱۲۵۳

مصوبات جدید مجلس برای مقابله با کرونا

رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبات جدید شورای‌عالی امنیت ملی مبنی بر لزوم تبعیت همه دستگاه‌ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه همکاری بخش‌های مختلف کشور با این ستادخبر داد. به گزارش پول نیوز، علی لاریجانی در جلسه‌ای که صبح امروز (دوشنبه، ۱۹ اسفند) با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در صحن پارلمان برگزار شد، گفت: مسئله کرونا در کشور ما ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و به رغم آن که تمهیداتی در مقابله با شیوع آن صورت گرفته بود، ولی متأسفانه از یکی دو استان فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته ریشه‌های موضوع و اینکه این بیماری چگونه به بخش‌های مختلف تسری یافته است، از سوی وزیر بهداشت شناسایی شد، لذا تدابیری اندیشیدند و ستاد اصلی این کار در وزارت بهداشت نیز مسئولیت مدیریت این موضوع را به عهده گرفت.
رئیس مجلس با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید از قدرت کافی برخوردار باشد، ادامه داد: بر همین اساس در شورای‌عالی امنیت ملی تصویب شد که تمام بخش‌ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت کنند.
لاریجانی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در مقابله با شیوع این بیماری انجام شد، گفت: بیش از ۱۰۰ کشور درگیر موضوع ویروس کرونا شده‌اند که هم تبعات بهداشتی و هم مسائل اقتصادی دارد و تمام تلاش بر این است که ستاد ملی مقابله با کرونا توفیق پیدا کند.
وی تأکید کرد: روز گذشته دوباره در شورای‌عالی امنیت ملی گزارشی مبنی بر این ارائه شد که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف چه کمک‌هایی باید داشته باشند تا مردم کمتر متضرر شوند و مصوباتی نیز در خصوص نحوه همکاری دستگاه‌ها با ستاد مبارزه با کرونا به تصویب رسید.
رئیس مجلس درباره عدم برگزاری جلسات صحن علنی مجلس در این روزها نیز توضیح داد: به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نتوانستیم جلسات مجلس را تشکیل دهیم.
لاریجانی توضیح داد: جلسه امروز با این هدف تشکیل شد که نمایندگان متخصص در حوزه بهداشت و درمان و سایر نمایندگانی که از شهرهای مختلف اطلاعات میدانی دارند، در رایزنی با این ستاد قرار گیرند و تصمیماتی اتخاذ شود.
همچنین در ابتدای این جلسه، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی از اقدامات انجام شده را به سمع و نظر نمایندگان رساند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مقابله با کرونا شیوع مجلس نمایندگان کرونا مقابله با کرونا ستاد ملی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت از آفریقا به کشور

محمد صادق قنادزاده امروز در حاشیه نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران، گفت: مذاکرات تجارت آزاد با کشور پاکستان آغاز شده است، تاکنون ۴ دوره مذاکره داشته‌ایم و قبل از سفر رئیس جمهور به این کشور در خصوص مذاکرات تجارت آزاد تبادل فهرست و سند کرده‌ایم و در انتظار هستیم تا طرف پاکستانی پاسخ دهد.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس