Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار اراک با انتقاد از رها شدن شهر پس از کندمان توسط شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: متاسفانه این شرکت نسبت به کندمان های انجام شده پاسخگو نیست.

محمدکریم شفیعی عصر سه شنبه ۱۷ اسفندماه در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص عملکرد دستگاه های خدمات رسان در قبال شهر و شهرداری بیان کرد: علیرغم اینکه شرکت آب منطقه ای استان مرکزی حفاری های بسیاری در شهر انجام داده و شهرک پردیس را شخم زده است، بابت دریافت پروانه و مجوز کندمان هیچ عوارضی پرداخت نکرد و شهرداری به شورا به این اقدامات مجوز داد و آب منطقه ای استان پس از انجام کار کندمان، محل را آسفالت نکرده، شهر را رها کرده و پاسخگو هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه چه کسی باید پاسخگوی شخم زدن شهر باشد، گفت: شهرداری با همه این تفاسیر به دلیل اینکه مسئولیت شهر را به عهده دارد ناچار بخشی از کندمان ها مانند مقابل آرامستان را شن ریزی می کند.

شفیعی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مشکلات خود را به جای شهرداری با شورا مطرح می کند شهرداری مجبور است مشکلات را به مجموعه استانداری ارجاع دهد تا مصوبات لازم را اخذ کند، شهرداری بابت کاری که آب منطقه ای انجام داده است عوارض کندمان تعیین کرده و کار به دستگاه های نظارتی کشیده شده است، اگر دیوان محاسبات این عوارض را قانونی اعلام کند شرکت آب منطقه ای این عوارض را تهاتر خواهد کرد.

وی افزود: در جلسه ای شرکت آب منطقه ای قبول کرد که حفاری و کندمان انجام شده را آسفالت کند به این صورت که بابت آن، اوراق به شهرداری بدهد که این امر مورد قبول شهرداری اراک قرار نگرفت چراکه برای آسفالت قیر در اختیار ندارد.

شهردار اراک در خصوص تملک املاک حاشیه رودخانه این شهر بیان کرد: در جلسه ای با حضور معاون استاندار مصوب شد که تعیین تکلیف املاک و خانه های کنار رودخانه توسط شرکت آب منطقه ای انجام گیرد، سپس گفته شد که راه و شهرسازی زمینی را تغییر کاربری داده و در اختیار شهرداری اراک قرار دهد تا ما به ازای آن املاک اطراف رودخانه تملک و تهاتر شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه علی جعفر محصولی عضو شورای شهر اراک با بیان اینکه شنیده می شود شهرداری بابت آسفالت کندمان های شهر که توسط شرکت آب منطقه ای صورت گرفته است اوراق سال ۱۴۰۰ دریافت کرده است، گفت: اگر شهرداری به دستگاه های خدمات رسان بدهکار است باید این بدهی پرداخت شود در غیراین صورت فرار از این دستگاه ها و نداشتن تعامل فقط به ضرر شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در موضوع پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان به شهرداری زور گفته می شود، افزود: متاسفانه پول و بودجه برای اجرای پروژه را ندارند و فقط با کلمات بازی می کنند. تملک املاک اطراف این پروژه چه ارتباطی به شهرداری دارد که می گویند شهرداری املاک را تملک کند، پول ندارند خرج کنند، شهرداری را بدهکار می کنند.

سعید نادری دیگر عضو شورای شهر اراک با انتقاد از قطع برق پارک های سطح شهر بیان کرد: درست نیست که هر دستگاهی هر کاری خواست انجام دهد، اینکه به دلیل بدهی روشنایی پارک های شهر قطع شود درست نیست و شهرداری باید اقدام مناسبی در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري اراك شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هر ساله در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: باغ رنگارنگ لاله در شهر صنعتی اراک، مردم را به تماشای یکی از زیبایی‌های جذاب طبیعت در فصل بهار دعوت می‌کند.

وی افزود: هم اینک دو هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ گل شهر صنعتی اراک به انواع گل لاله اختصاص داده شده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هرسال در فصل پاییز ۴۰ نوع پیاز گل لاله در باغ لاله کاشته می‌شود و در فروردین سال بعد در قالب باغ نمایشگاهی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نجفی اضافه کرد: اگر شرایط آب و هوا مطلوب باشد و لاله‌ها روی سرشاخه باقی بمانند، مردم می‌توانند از باغ لاله دیدن کنند که به صورت تخمینی، می‌توان تا یک هفته آینده از باغ دیدن کرد.

وی گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هر روز از باغ لاله اراک بازدید می‌کنند که در روزهای تعطیل به یک‌هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: ۳۰۰ هزار نفر سال گذشته از باغ لاله اراک بازدید کردند.

کد خبر 746982

دیگر خبرها

  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • کوه‌خواری در روز روشن در منطقه ۲ پایتخت
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد
  • کوه‌خواری در روز روشن در تهران
  • کوه‌خواری در روز روشن در پایتخت