Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا یک شهاب سنگ تحت نظارت ناسا قرار گرفته است تا مسیر آینده آن شناسایی شود. این شهاب سنگ که نام رسمی مطابق با ۵۲۷۶۸ دارد، به اندازه ۴.۱ کیلومتر وسعت دارد. یک شئ فضایی به این ابعاد، در صورت برخورد به کره زمین می‌تواند تمام نسل بشر را به پایان خود برساند.

حالا سازمان ناسا اعلام کرده که این شهاب سنگ با سرعت ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ کیلومتر بر ثانیه، یا ۳۱۳۲۰کیلومتر بر ساعت در حال نزدیک شدن به زمین است. با شرایط فعلی این شهاب سنگ تا تاریخ ۲۹ آپریل (اردیبهشت) به زمین می‌رسد.

بر طبق گفته ناسا، این شئ از نزدیکی زمین خواهد گذشت و احتمال دارد با کره زمین برخورد نکند.

 احتمال انقراض بشریت
بر طبق گزارشات سازمان جامعه نجومی، هر شهاب سنگی که از ۱ کیلومتر وسیع‌تر باشد می‌تواند در صورت برخورد نسل بشریت را نابود کند.

ستاره شناسان تخمین زده‌اند که امکان برخورد چنین شهاب سنگی با زمین یک در پانصد هزار در طی صد سال است. سازمان جامعه نجومی همچنین تاثیرات برخورد شهاب سنگ با زمین را این چنین خواندند: «دهانه‌ای به وسعت ۱۰ کیلومتر یا بیشتر که به ویرانی جهانی و فروپاشی احتمالی تمدن ختم خواهد شد».

همچنین در ادامه بروس بتز، یکی از اخترشناسان گروه بین‌المللی گفت: «شهاب سنگ‌های کوچک مکررا به زمین برخورد می‌کنند و ضرر‌های بسیار کمی را به ما می‌زنند. یک شهاب سنگ به نام چلیابینسک که سال ۲۰۱۳ با وسعت ۲۰ متر به زمین خورد، باعث شد تا موج بزرگی شکل بگیرد و شیشه‌ها بشکنند.

شهاب سنگی که در سال ۱۹۰۸ به وسعت ۴۰ متر در سیبری به زمین برخورد کرد می‌توانست یک شهر را نابود کند و یا سیل بزرگی را در پی داشته باشد. هر شئ بزرگ‌تر از این نمونه‌ها می‌تواند یک فاجعه جهانی به دنبال داشته باشد».

گفتنی است که احتمال وقوع چنین فاجعه‌ای از سال ۲۰۱۸ بررسی شده بود. سازمان جهانی علم و فناوری در گذشته اعلام کرده بود که هر جسم بزرگ‌تر از یک کیلومتر می‌تواند فاجعه بین‌المللی ایجاد کند. گفتنی است که شهاب سنگی که باور دارند باعث شد دایناسور‌ها از بین بروند وسعتی مطابق با ۱۰ کیلومتر داشته است.

واکنش کاربران
اکنون این پیش‌بینی ناسا مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها که گا‌ها طنز آمیز است را در پی داشته است.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «اگه قراره با شهاب سنگ بمیریم دیگه دستامونو نشوریم.»

کاربر دیگری نوشته است: «داشتم انقراض بشریت توسط بیماریو تصور می‌کردم که خب خدارو شکر انگار قراره شهاب سنگ بخوره زمین و یه انقراض جذاب رو رقم بزنه.»

دیگری نوشت: «ناسا گفته ۱۰ اردیبهشت ۹۹ ممکنه یه شهاب سنگ زمینو نابود کنه؟ هیچی دیگه مرحله آخر هم مشخص شد. اگر بخوام هرکاری که دلم می‌خواد انجام بدم بازم وقت کم میارم.»

یکی دیگر از کاربران گفته است: «باید بگم امکان برخورد شهاب سنگ با زمین یک در هفت هزار و امکان مرگ بر اثر کرونا ۲--درصده؛ پس پاشو دستتو بشور هموطن»

کاربران دیگر نوشته‌اند: «شوخی شوخی رسیدیم به مرحله شوخی با شهاب سنگ»، «به‌نظرم برخورد شهاب‌سنگ به زمین و نابود شدن حیات، زیباترین پایانیه که می‌شه برای دنیا متصور بود. همه با هم می‌میریم.»

بدون رنج فقدانِ کسی. هیاهوی هستی ناگهان به سکوتِ هیچ بدل می‌شه»، «مردن بدلیل برخورد شهاب سنگ با زمین خیلی هیجان انگیزتر و با کلاس‌تر از مردن به خاطر ویروس کروناس که دلیلش خوردن سوپ خفاشه»، «عکس العمل مردم وقتی خبر ناسا رو میشنون که قراره شهاب سنگ با زمین برخورد کنه اینکه میرن مسافرت شمال»، «از خوبی‌های شهاب سنگ اینه که همه همزمان می‌میریم»، «دوستانی که از مرحله کرونا عبور کردن، بدنشون رو گرم نگه دارن که مرحله بعدی برخورد شهاب سنگ به زمینه»، «فکر می‌کردم آخرین بلایای باقی‌مانده برامون، زلزله و فعال شدن آتشفشان دماوند باشه که دوستان لطف کردند گفتند ممکنه شهاب سنگ بیاد»، «این شهاب سنگ هر وقت با هر سرعتی هم بخواد با زمین برخورد کنه یه پرشیا سفید پیدا میشه بیفته پشت سرش بهش چراغ بده»، «اوضاع داره یه جوری میشه که اگه الان برم سر کوچه ببینم دوتا دایناسور دارن دستاشونو با الکل ضد عفونی میکنن اصلا تعجب نمی‌کنم»، «واسه کرونا تو خونه قرنطینه شدیم واسه شهاب سنگ باید اینقدر زمین رو بِکَنیم که به مواد مذاب برسیم اونجا در امانیم»

منبع: روزنامه آفتاب یزد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناسا شهاب سنگ شهاب سنگ با زمین برخورد شهاب سنگ شهاب سنگ زمین برخورد شهاب سنگ شهاب سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی با ورزشکاران؛ 25 مارس 2024

مائوریتزیو پوچتینو در فیفا 99 وقتی مگوایر جام قهرمانی بوندسلیگا را بالای سر می برد کامبک های بزرگ  بدون شرح اوج خلاقیت نایکی

 

 SIUUUUU:

 

مهارت:

 

ال کلاسیکو:

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • (ویدئو) شوخی عجیب قرائتی با کاظم صدیقی!
  • تصویر روز ناسا: نگاهی به زمین دچار گرفتگی
  • شوخی با ورزشکاران؛ 25 مارس 2024
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا
  • ملتفتی مادر؟
  • نوشته روی شیشه یک مغازه قنادی ایرانی در تورنتو سوژه کاربران شد + عکس
  • تصویر روز ناسا؛ سایه شگفت‌انگیز ماه روی زمین
  • «امیر خلوت» صدا و سیما را به آتش کشید؛ رپ‌خوانی امیر خلوت در برنامه «به وقت بهار» + ویدئو