Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی به ادعا‌های متناقض حقوق بشری عربستان پرداخته و می‌نویسد که ریاض همچنان به سرکوب فعالان زن ادامه می‌ دهد. تاریخ انتشار: 22:00 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۰۵۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی می‌نویسد «حدود ۲ سال از تشدید سرکوب فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی می‌گذرد و بسیاری از این افراد همچنان در زندان به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روز ۴ مارس، ۱۴ اسفند، خواهر «لجین الهذلول» که در سال ۲۰۱۸ از دستگیر و زندانی شده، اعلام کرد که خواهرش بار دیگر در زندان از دسترسی به تمامی حقوق قانونی خود منع شده است.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، «لجین» در زندان مورد شکنجه و سوء رفتار قرار گرفته است.

سال ۲۰۱۹ خانواده وی اعلام کردند که «لجین»، درخواست آزادی در ازای انتشار ویدئو و تکذیب شکنجه در زندان را رد کرده است.

الجزیره در گزارش خود ضمن اشاره به ادعا‌های محمد بن سلمان مبنی بر اعطای برخی آزادی‌ها به زنان در این کشور می افزاید تمامی این اقدامات همزمان شده با بازداشت و زندانی کردن افرادی که برای حقوق زنان در این کشور کمپین به راه انداخته اند.

این گزارش می افزاید سرکوب فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی زمانی به اوج خود رسید که افرادی مانند لجین الهذلول، ایمان النفجان و عزیره الیوسف بازداشت شدند؛ افراد دیگری نیز در این زمان از سوی مقامات سعودی بازداشت شدند.

 

بیشتر بخوانید: بازداشت‌ها در عربستان به شاهزادگان ارشد رسید ملک سلمان حکم بازداشت ۳ شاهزاده سعودی را امضا کرد

 

ناظر سازمان عفو بین الملل می گوید اتهاماتی که علیه این افراد مطرح شده بی اساس بوده و شاهدی برای این اتهامات وجود ندارد.

گزارش این ناظر و همچنین گزارش سازمان عفو بین الملل می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این افراد در زندان مورد آزار جنسی، سوء رفتار و سوء استفاده قرار گرفته اند.

الجزیره با اشاره به انواع اقداماتی که دولت عربستان علیه این افراد انجام داده، می‌نویسد برخی از این افراد زندانی، برخی در بازداشت خانگی و برخی از هرگونه حضور در اجتماع منع شده اند و برخی از آنها حتی بدون برپایی دادگاه منصفانه متهم شده اند.

پایگاه الجزیره در بخش دیگری می نویسد استفاده از شکنجه و آزار جنسی علیه زنان بازداشت شده، فراتر از یک سوء رفتار است و باید به عنوان سلاحی در نظر گرفته شود که عربستان سعودی از آن برای وادار کردن سایر افراد برای ساکت ماندن و صحبت نکردن در این زمینه استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان سعودی محمد بن سلمان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه مدعی شد جنبش حماس به دنبال ایجاد تفرقه درون جامعه صهیونیستی است و از فشار‌های وارده بر کابینه رژیم صهیونیستی تشویق می‌شود و به همین دلیل است که شروط خود را برای آزادی اسرای صهیونیستی تشدید می‌کند.

وی همچنین جنبش حماس را به ممانعت از دستیابی به توافق آتش‌بس متهم کرد و مدعی شد: در روز‌های آینده فشار نظامی خود را بر حماس افزایش خواهیم داد و به زودی ضربات سخت و دردناکی به آنها وارد خواهیم کرد.

نتانیاهو درباره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اگر کسی گمان می‌کند که می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش اسرائیل را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید.

آمریکا در اقدامی نمایشی اعلام کرده قصد دارد یکی از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نام نیتسح یهودا را تحریم کند.

وی ادامه داد: سربازان ما برای حفاظت از ما در میدان جنگ متحد هستند و ما برای حفظ آنها در عرصه سیاسی متحد هستیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • نتانیاهو: در روز‌های آینده فشار نظامی بر حماس بیشتر می‌شود
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال؛ 100 بازداشتی و 12 زندانی!
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • عربستان برای هواداران فوتبال ناامن است
  • گزارش آنروا از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای غزه