Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@07:16:36 GMT

همه چیز درباره مرحله دوم ثبت‌ نام مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۲۷۶۰

همه چیز درباره مرحله دوم ثبت‌ نام مسکن ملی

ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ساعت ۲۴ روز گذشته به اتمام رسید که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ۹۲ هزار و و ۷۶۳ نفر در این پنج استان نام نویسی کرده‌اند.

محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی گفته که ظرفیت این مرحله از ثبت‌نام برای کل کشور ۲۰۰ هزار واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ساعت ۱۰ امروز نیز ثبت‌نام در ۱۷ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان آغاز شده که تا ساعت ۲۴ فردا (۲۰ اسفند) ادامه خواهد داشت و متقاضیان برای نام‌نویسی می‌توانند به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.

هنوز نام‌نویسی در استان تهران و همچنین شهرهای جدید کل کشور صورت نگرفته و بنا به اعلام محمودزاده، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ اسفند) ثبت‌نام در استان تهران و شهرهای جدید کل کشور از جمله پردیس پرند و هشتگرد انجام می‌شود.

با احتساب تعداد متقاضیانی​ که تاکنون در پنج استان نام نویسی کرده‌اند می‌توان با یک حساب سر انگشتی تخمین زد در کل کشور بیش از ۶۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند که تعداد متقاضیان حدود سه برابر ظرفیت این مرحله خواهد بود.

در مرحله قبل ثبت نام بر اساس ظرفیت تعداد واحدهای عرضه شده در شهرها بود اما در این مرحله تصمیم گرفته شد که از همه متقاضیان نام‌نویسی شود. این تصمیم پس از نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مردم با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، فارغ از برخورداری یا عدم برخورداری از اینترنت پرسرعت اتخاذ شد. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی آیتم‌های به مکانیزم افراد واجد شرایط اضافه کرد. به طور مثال تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج در انتخاب افراد در مرحله کنونی موثر است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: نام نویسی ثبت نام کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس