Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@03:00:18 GMT

کرونا اتحادیه اروپا را مجبور به برگزاری نشست فوری کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۳۱۷۷

خرداد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش شاخص سهام بازارهای جهانی، اتحادیه اروپا مجبور به برگزاری نشست فوری شد.  
به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از رویترز، چارلز میشل رییس شورای اروپا دوشنبه شب گفت، رهبران اتحادیه اروپا برای بررسی اقدامات بعدی راههای مقابله با ویروس کرونا، کنفرانس تلفنی برگزار می‌کنند.  
چارلز که ریاست این کنفرانس را برعهده دارد در پیام توییتری نوشت: ما برای حفظ سلامت شهروندان باید همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
یک مقام آگاه به رویترز گفت: این کنفرانس تلفنی احتمالا فردا (سه شنبه) برگزار می‌شود.  
بر اساس این گزارش، برگزاری کنفرانس رهبران اتحادیه اروپا در حالی انجام می‌شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا شاخص سهام در بازارهای جهانی به پایین‌ترین سطح از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است و ضربه آن بر اقتصاد جهانی تا کنون قیمت نفت را ۲۲ درصد کاهش داده و سهام وال استریت ژورنال هفت درصد افت و سهام شاخص داو جونز با کاهش ارزش ۲ هزار نقطه‌ای همراه بوده است.  
در ساختار تشکیلاتی اتحادیه اروپا نهادی برای تصمیم‌گیری‌های مشترک در امور بهداشتی پیش‌بینی نشده و سیاست‌گذاری در این زمینه بر عهده مسئولان کشورهای عضو است.  
در پی بیماری کرونا، ایتالیا بخش شمالی این کشور را قرنطینه کرده است. تعدادی از زندانیان این منطقه در اعتراض به این موضوع دست به اغتشاش زده و تا کنون ۶ زندانی نیز  کشته شدند.  
شورش زندانیان در نقاط مختلف ایتالیا از روز یکشنبه در اعتراض به تمهیدات سختگیرانه‌ای که به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، آغاز شد و روز دوشنبه دامنه این شورش‌ها به زندان‌های دیگری نیز کشیده شد، به‌طوری که بر اساس آخرین گزارش‌ها دست‌کم ۲۷ زندان در ایتالیا امروز درگیر شورش بوده‌اند.  
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که ۶ زندانی کشته شده در جریان این شورش‌ها، با سوءاستفاده از هرج‌ومرج در زندان وارد درمانگاه زندان شده و پس از مصرف مقادیر زیادی متادون، به‌دلیل مسمومیت دارویی جان باخته‌اند.  
ایتالیا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر کشورها اروپایی، بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهای آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا، تا پایان روز یکشنبه حدود هفت هزار و ۴۰۰ نفر  مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که از این تعداد ۳۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  برچسب ها: کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در هفته بیست و چهارم مقابل صنعت نفت در آبادان به پیروزی رسید. در حالی که اوسمار ویرا به نشست خبری پس از بازی آمده بود، خبرنگاران آبادانی اعلام کردند نمی‌خواهند اوسمار حرفی بزند و این کنفرانس تحریم است چرا که او روز گذشته در نشست پیش از بازی حاضر نشده است!

آبادانی‌ها معتقد بودند کاروان پرسپولیس پس از رسیدن له این شهر یک ساعت فرصت داشته که سرمربی یا دستیار اوسمار به کنفرانس بروند.

در همین خصوص علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس گفت: ما دیروز هم صحبت کردیم و هم از طرف خودم و هم آقای اوسمار عذرخواهی کردیم. رویه ما همیشه احترام به رسانه‌ها بوده است. در این چند بازی که آقای اوسمار سرمربی است در همه نشست‌ها حضور داشتیم و سعی کردیم وقتی به شهر مقصد می‌رسیم در کنفرانس خبری حاضر شویم ولی دیروز باتوجه به تاخیری که در پرواز پیش آمد و تداخل با برنامه‌های کادرفنی نشد که حضور داشته باشیم. در جاهای دیگر دستیار آمده و دوستان تحریم کرده‌اند.

در این لحظه اوسمار گفت: من می‌خواهم از شما عذرخواهی کنم ولی شما نمی‌خواهید! ببخشید، ببخشید.

دیگر خبرها

  • سهمیه ایتالیا قطعی شد: رم در یک‌قدمی چمپیونزلیگ
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان
  • جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!
  • جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا