Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@14:26:24 GMT

تعداد اقامتگاه های بوم گردی ایلام به ۵۸ واحد رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۴۹۴۹

تعداد اقامتگاه های بوم گردی ایلام به ۵۸ واحد رسید

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با بیان اینکه طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا به‌صورت ویژه در استان انجام می‌شود، گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی ایلام به ۵۸ واحد رسیده است.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه امسال تاکنون تعداد 10 اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری 45 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 30 نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۸ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، گفت: هدف از تقویت بوم‌گردی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به‌صورت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

 

شنبه زاده یادآور شد: به تازگی پرونده چهار اثر طبیعی از استان شامل غار طلسم شهرستان ایوان، پدیده آگرواش در شهرستان چوار، تنگه ویژدرون و تنگه الماس در شهرستان بدره برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال‌شده است.

 

وی از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام به‌صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت تعطیل نشدن و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی می‌شود.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه بوم گردی اقامتگاه بوم گردی بوم گردی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو طی دو سال گذشته در کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحدهای صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال 1401 تا پایان سال گذشته، 17 دوره 32 ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره‌ها آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و غیره است، گفت: تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه املاک و خودرو هزار و 303 نفر بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: تعداد 740 نفر از پذیرفته‌شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که جهت صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در راستای نظارت از واحدهای صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از 200 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است، گفت: تعداد 65 واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود