Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@00:11:19 GMT

رادیو فرهنگ و تولید 25 برنامه برای نوروز

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۶۳۳۳

رادیو فرهنگ و تولید 25 برنامه برای نوروز

ایران اکونومیست-شبکه رادیویی فرهنگ با تدارک 26 عنوان ویژه برنامه نوروزی در تعطیلات همراه شنوندگان است.

«علیرضا حبیبی» سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ با اعلام برنامه های تدارک دیده شده برای نوروز گفت: این شبکه رادیویی با 26 عنوان برنامه در قالب 274 برنامه از 25 اسفندماه به استقبال نوروز می رود.

وی در خصوص ویژه برنامه های رادیو فرهنگ گفت: «بوی عیدی»، «بهارگردی» ،«آیین سوگند» و «پارینه سال» برنامه هایی هستند که از 25 تا 29 اسفندماه در استقبال از نوروز با موضوعات مختلف پخش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی افزود: «ساز نوروز» نام برنامه ای ویژه از این شبکه است که تمامی گروه های برنامه ساز در بخش های مختلف تولید و پخش آن را برعهده دارند و به فراخور رسالت هر گروه بخش های این برنامه متناسب با این مساله تفاوت دارد.

سرپرست رادیو فرهنگ از برگزاری مشاعره بهاری در این شبکه خبرداد و افزود: پیش از نوروز با تلاش همکاران تولید کننده برنامه «حریر سخن» در بازه زمانی کوتاه و فشرده این برنامه با مضمون مشاعره بهاری با اشعار ویژه بهار و نوروزخوانی به کارشناسی استاد اسماعیل آذر ضبط شد و برای پخش در جدول برنامه های نوروزی قرار گرفت تا علاقه مندان به مشاعره در تعطیلات نوروزی با این برنامه همراه شوند.

حبیبی به منعطف بودن موضوعات برنامه های رادیو فرهنگ اشاره کرد و عنوان داشت: رادیو فرهنگ بالذات و در درون خود بار فرهنگی و در عین حال توجه به اوقات فراغت با چاشنی هنر و فرهنگ را دارد برهمین اساس برنامه هایی که در طول سال تقدیم شنوندگان می شود با کمی تغییر در مضمون و موضوع در ایام نوروز نیز همراه مردم بوده تا زمان فراغت را با بهترین آثار مکتوب، موسیقیایی و هنرهای هفتگانه پر کند که در این میان برنامه «چهار باغ» با ساختار مجله رادیویی ویک انجمن ادبی یکی از ویژه هایی است که می توان به آن اشاره کرد.

سرپرست رادیو فرهنگ در ادامه گفت: «نغمه های بهاری» ، «بیتابیت» ،«بهار جان»،«نوروزنامه» و «عید دیدنی» هم برنامه هایز هستند که گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ برای نوروز مردم تدارک دیده است.

وی به ویژه برنامه 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد وگفت: رادیو فرهنگ در این روز برنامه «روز سرنوشت» را تدارک دیده است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مواردی که رادیو فرهنگ به آن توجه ویژه دارد برنامه سازی برای فارسی زبانان سراسر جهان است که به همین منظور در نوروز 99 برنامه «وطن فارسی» با عبر از مرزهای جغرافیایی و نزدیکی فرهنگی با دیگر کشورها به معرفی آیین های نوروزی در دیگر کشورها اختصاص دارد.

علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز مو موج ای ام ردیف 585کیلوهرتز بشنوند.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند، گفت: در این راستا بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» اظهار کرد: استاد نجابتی بعد از این همه تلاش و مجاهدت امشب به‌عنوان چهره هنری انقلاب انتخاب شدند و به نظرم قاعده تکرار برای چنین موضوعی صدق نمی‌کند و طبیعتاً باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه رفیق قرار دارد و این هم با کاری مداوم و ممارست پدید می‌آید.

وی درباره تعدد ساختار با ایجاد سازمان پویانمایی نیز افزود: بستگی به این دارد که بنیاد پویانمایی با چه هدفی تشکیل شود؛ ما مخالف اضافه کردن سازمان‌ها هستیم به همین دلیل این اقدام به شکل مختصر انجام می‌شود و ما حوزه تنظیم‌گر، نظارتی و حوزه حامی را پدید می‌آوریم و آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم توسعه تعیین شده، نیازمند جایگاه مترقی است که بتواند این مأموریت را انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و مجبور شدیم چنین اقدامی انجام دهیم و این یعنی اینکه اقتضائات جدید حکمرانی را پذیرفته‌ایم؛ اینکه فیلم پویانمایی ساخته شده توسط ما افتخار آفرینی می‌کند در حوزه اقتصاد فیلم و فرهنگ نمونه‌هایی که در خارج از کشور به نمایش درآمد نیز داشتیم و همه این‌ها نشان دهنده وجود ظرفیت بالای این حوزه است که این بنیاد کمک می‌کند این ظرفیت افزایش یابد.

اسماعیلی درباره عدالت فرهنگی و آموزش رایگان هم گفت: بحث آموزش مناطق محروم به رویه‌ای جدی تبدیل شده و بیش از هزاران نفر آموزش دیدند و صاحب مؤسسات فرهنگی چند منظوره و تک منظوره شده‌اند؛ آموزشکده راه انداختند و نهضت بزرگی به راه افتاده است و نتایج آن را هم می‌بینیم و امید است به زودی در قالب برنامه فاخر هنری از برگزیدگان دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد.

وی درباره پرداخت یارانه برای بلیت کنسرت برای استفاده قشر آسیب پذیر نیز عنوان کرد: امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا بنیاد رودکی از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند؛ بسیاری از خوانندگان ارزشمند که مورد اقبال مردم هستند در قالب‌های جدید یا تهیه کننده ندارند و یا مایل به اجرا نبودند؛ ما این کار را در بنیاد رودکی انجام می‌دهیم و بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم و در آنجا تلاش خواهیم کرد در مراکزی که اختصاص به مجموعه وزارت فرهنگ دارد هم این کار را با قوت ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ درباره گونه فیلم‌های به نمایش درآمده در سینماها تصریح کرد: بسته خوبی را در هر فصل همکارانم در سازمان سینمایی و انجمن صنفی پیشنهاد می‌کنند و در بسته‌ای هم که از نوروز شروع شده، همه گونه‌های مختلف فیلم وجود دارد؛ طبیعی است در هر بسته‌ای که ارائه می‌شود از همه گونه‌های فیلم وجود داشته باشد و بقیه مسائل به انتخاب مردم بستگی دارد، گاهی مردم پویانمایی را انتخاب می‌کنند و گاهی فیلم طنز و گاهی گونه‌ای دیگر را و وظیفه ما این است که امکان عرضه همه گونه‌ها را فراهم کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: شورای‌عالی سینما با سازمان برنامه و بودجه روز گذشته جلسه داشتند و بخش مهمی از مصوبات اجرایی شده است و امیدوار هستیم جلسه بعدی در فصل بهار برگزار شود.

وی درباره سطح مقامات هندی که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت شده‌اند، گفت: از چند کشور در سطح وزیر دعوت کرده‌ایم و باید جلوتر رویم تا مطمئن شویم حضورشان قطعی شده است یا خیر. این مسئولان از کشورهای دوست و همسایه هستند.

کد خبر 745696

دیگر خبرها

  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند