Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدردانی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس از تعامل و همکاری استاندار هرمزگان در رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم در خصوص بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان به شیوع بیماری کرونا اشاره و تلاش ها و اقدامات انجام شده توسط استانداری و علوم پزشکی و کادر درمانی و بهداشتی استان را ستودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این دیدار بیان کرد: معابر و اماکن سطح شهر بندرعباس به طور روزانه و مستمر توسط شهرداری، نیروهای ارتش، سپاه و نهادهای مردمی ضدعفونی می شود. 

 رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح  کرد :در راستای سلامت شهروندان، در ستاد مدیریت بحران کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که جای دارد از استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همچنین کادر درمانی استان که فداکارانه و ایثارگرانه در راستای سلامت شهروندان خدمت رسانی می کنند تقدیر و تشکر شود.

جراره  گفت: در این ستاد در خصوص کنترل ورود مسافران به شهر بندرعباس تمهیداتی اندیشیده شده است، ولی مردم همچنان در این زمینه حساسیت دارند. لذا می بایست از نصب چادر توسط مسافران در پارک ها و ساحل خودداری شود که در این زمینه نیروی انتظامی نیز باید ورود نماید، تا طرح ممنوعیت نصب چادر در بوستان ها و ساحل به درستی اجرایی گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: اخیراً مسافران در روستاها، به دنبال جایی برای اسکان خود هستند که باید جلوی این موضوع گرفته شود و لازمه اش ورود دهیاران و بخشداران به این موضوع است. 

جراره تصریح کرد: شهرداری در شرایط فعلی، جهت جلوگیری از مراجعات مردم با یک برنامه ریزی صحیح کار انجام  تخفیفات عوارض پروانه ساختمانی را در دستور کار خود قرار دهد، تا مردم بدون مراجعه حضوری بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه سلامت شهروندان در وهله اول برای ما از همه چیز مهمتر می باشد، به موضوع جمع آوری قلیان ها در روزهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به دنبال جمع آوری قلیان ها در سطح شهر بودیم اما حالا که این موضوع مهم انجام شده،لذا باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و از آنجایی که یکسری افراد از همین راه،کسب درآمد داشتند، پس باید تدابیر و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود و با ایجاد شغل جایگزین برای این افراد، سلامت شهروندان نیز به خطر نیافتد.

وی گفت : سرانه فضای سبز شهر بندرعباس ۶ متر است که استاندارد کشوری آن ۱۲ متر است و میبایست برای توسعه فضای سبز همه دست به دست هم دهیم و با همکاری یکدیگر شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم. 

جراره افزود: دغدغه های که همیشه داریم این است که فضای سبز محله ای را توسعه دهیم، که متاسفانه یکسری زمین ها در بحث فضای سبز تغییر کاربری پیدا می کنند و برای شهروندان بجز پارک دباغیان و جنگلی در سطح شهر،پارک مناسب و درخورشان مردم در این چند سال اخیر احداث نشده است ، لذا حمایت ویژه ای نیاز داریم تا بتوانیم توسعه فضای سبز را در سطح شهر شاهد باشیم.

کیانوش جهانبخش در این جلسه خطاب به استاندار گفت : جنابعالی بعنوان رئیس عالی دولت در استان منتظر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا نمایند. چرا که هیچ چیزی مهم تر از سلامت مردم نیست و در این زمینه آتش به اختیار عمل کنید.

عضو شورای عالی استانها بیان کرد : در کمیسیون سلامت شورای عالی استانها دستورالعملی مبنی بر اقدام مشترک و هماهنگ بین شهرداری و دهیاری‌ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تدوین شده است.

جهانبخش در پایان افزود: در حال حاضر بیماری اقتصاد از بیماری کرونا خطرناک تر است و  تدابیری اتخاذ نمایید و شعب بانک های ارائه خدمات سطح شهر را محدود کنید و در این شعب نیز امکانات ضد عفونی فراهم شود. 

فیصل دانش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت : مجراهای ورودی شهر در حال کنترل است،اما کنترل بصورت  واقعی و نتیجه بخش نیست و باید  برای ورود به جزایر و روستاهای اطراف اقدام جدی صورت گیرد ، چرا که بیشترین ورودی ها از سمت شهر بندرعباس انجام می شود.

وی افزود : ورود و اقدام جدی مجموعه استانداری موجب دلگرمی خاصی به مردم می شود و مردم ثابت کرده اند که همیشه پای کار هستند، تشکیل گروه‌های مردمی جهت کنترل این ویروس نمونه ای از مشارکت مردم می باشد.

دانش در پایان بیان کرد : گروه هایی جهت بازرسی از ادارات و دستگاه های اجرایی سرکشی نمایند‌ تا رعایت نکات بهداشتی به کارکنان تذکر داده شود.

آبتین امیری، عضو کمیسیون بهداشت  شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:

تقاضای مردم بندرعباس بسته شدن مجراهای ورودی شهر بندرعباس است.

 امیری گفت :باید قدرت و تقاضای افکار عمومی را جدی گرفت.افکار عمومی شهر بندرعباس تقاضای بسته شدن راه های ورود به استان است. اعلام این موضوع به سبب عدم مسافرت‌ها به استان هرمزگان خواهد شد و انگیزه سفر استانی را کاهش خواهد داد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت :نگرانی ورود مسافر خاص شهر بندرعباس نیست ، بلکه روستاهای بندرعباس ، میناب ، جزیره قشم و بندر خمیر هم نگران ورود مسافر هستند . این امر با اراده ی قوی امکان پذیر است . 

امیری گفت :بسته شدن ساحل احترام به مردم و محیط زیست بندرعباس است. محلات بندرعباس آماده همکاری برای بسته شدن ساحل هستند و ما در شورای شهر و شهرداری نیز کمال همکاری را در این خصوص خواهیم داشت.

رضا حیدری زاده رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : خیلی از مردم هنوز واقعیت این بیماری را باور نکردند و اگر خدای ناکرده بافت غیر برخوردار شهر دچار این اپیدمی شود یک فاجعه رخ می دهد.

حیدری زاده بیان کرد : متاسفانه در برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان مواد ضد عفونی وجود ندارد و بازرسین برای اجرای رعایت نکات بهداشتی می بایست در این دستگاه ها حضور یابند .

وی گفت : وسایل نقلیه ای که مواد غذایی از خارج شهر وارد شهر بندرعباس می کنند در زمینه بهداشت آنها دقت نظر صورت گیرد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:

باید برای حفظ سلامت مردم از تمامی امکانات برای پیشگیری و مقابله باویروس کرونا استفاده  کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد:تیم های کنترلی در مبادی ورودی شهر مستقر وبه بطور جدی ورودی شهر را  کنترل ونظارت کنند، و رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما باید در این زمینه فعال باشند و کمک کنند تا واقعیات به مردم منتقل شود.  عسکری زاده بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از روزهای گذشته ضد عفونی معابر پرتردد، خیابان‌ها، مساجد، مدارس، پایانه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی، بازار و اماکن پر تردد شهر آغاز شده و به طور مستمر و روزانه توسط آتش نشانی، ارتش، سپاه وگروههای مردمی در حال انجام است. 

فرزانه آرامش نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: ما از شهروندان می خواهیم تا حد امکان از منازل خارج نشوند ولی بهتر نتیجه گرفتن، بهتر است که شهر را قرنطینه کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد : با توجه به آب و هوای مطبوع شهر بندرعباس در این فصل سال ، مسافران زیادی به شهر هجوم می آورند که باید در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهیم .

آرامش در ادامه تصریح کرد : با توجه به شرایط اقتصادی موجود و گرانی بنزین که بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیر گذار است و شیوع این ویروس خیلی از اصناف و مشاغل کساد شده است و با مشکل مالی مواجه شده اند که در این زمینه لازم است اقدامات مهمی صورت گیرد.

اسماعیل بواشه دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با پیشنهاد ایجاد ایستگاه های بهداشتی و سلامت، با کمک شهرداری و استانداری نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد : 

در نقاط مختلف سطح شهر شیر آبی جهت ضدعفونی و بهداشت فردی افراد به همراه مواد شوینده جهت استفاده مردم که در شهر تردد می کنند نصب شود‌.

بواشه گفت: چندین بار نسبت به ساماندهی ماشین های حامل فروش میوه در جلسات مختلف استانداری و فرمانداری تذکر داده شده است و شهرداری به تنهایی نمی تواند این ماشین ها را جمع آوری نماید،  بلکه باید استانداری و فرمانداری به این مسئله ورود کنند و این ماشین ها چهره شهر را زشت و نازیبا کرده و موجب شیوع این ویروس می شوند، لذا پیشنهاد می گردد که در دو یا سه نقطه از شهر این ماشین ها ساماندهی شوند.

بواشه در پایان تصریح کرد :

کرونا همبستگی و اتحاد بین مردم ایجاد کرد و امید است که بعد از شکست کرونا با این همبستگی و اتحاد برای توسعه شهر و کشور تلاش نمائیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بندرعباس رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس استاندار هرمزگان شیوع ویروس کرونا سلامت شهروندان بیماری کرونا ورودی شهر عضو شورای فضای سبز ماشین ها بسته شدن سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ابطال رأی‌ها کمیسیون بند ۲۰  ماده ۵۵ بدون انجام روال قانونی به صلاح مردم و شهر نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدباقر پارسائیان صبح امروز در نشست شورای شهر یزد، اظهار داشت: در کمیسیون بند 20 که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی است، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیسوین آرایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده در حالی که این آرا به صورت مستقیم در راستای رفع مشکلات مردم بوده است.

پارسائیان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقواسازی در شهر یزد رای پلمب صادر و اجرا شد، اما ولی این رای‌ها ابطال شده است که قطعا برای مردم مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که  چند روز با خانواده خود در کنار این 2  واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یا نه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

وی ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند 20 توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست  که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم  و شهر آسیب ببیند.

پارسائیان عنوان کرد: واحد مقوا سازی برای مردم منطقه قاسم آباد و اطراف آن مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده بود و به دلیل همین مشکلات هم کمیسیون رای به پلمپ آن داده بود.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • ۳ چالش مهم مدیریتی هرمزگان از زبان رئیس کل دادگستری
  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست