Web Analytics Made Easy - Statcounter

‍ قنبریان با بیان اینکه معاینه فنی موتورخانه دستگاه های دولتی، الزام قانونی شده است، گفت: معاینه فنی موتورخانه دستگاه های دولتی باید بر اساس استاندارد ۱۶۰۰۰، باشد.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  افزود: در راستای اجرای ماده 17 قانون هوای پاک، ابلاغی از سوی ریاست محترم جمهوری در تاریخ 23/5/1396 و هم چنین اجرای اصل 123 قانون اساسی، تمامی دستگاه های دولتی موظفند هر ساله نسبت به معاینه فنی و بازرسی ادواری موتورخانه های خود بر اساس استاندارد 16000 اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل استاندار استان لرستان اظهار داشت: فرآیند بازرسی و صدور گواهینامه موتورخانه های آب گرم و آب داغ ویژه تاسیسات گرمایشی و تهیه آب گرم مصرفی ساختمان ها، توسط شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که معاینه فنی موتورخانه ها، روشی بسیار سودمند برای کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای آلاینده و سمی می باشد، تصریح کرد: اعتبار انجام هر معاينه فني 6 ماه است و دستگاه هاي اجرايي پس از اتمام تاريخ اعتبار، بايد درخواست خود براي انجام مرحله دوم معاينه فني به يكي از شركت‌هاي‌ بازرسي مورد تاييد استاندارد اعلام نمايند.

 

قنبریان اظهار کرد: انجام معاینه فنی موتورخانه ها همواره در جلسات استانی اعم از شورای استاندارد استان و کارگروه هوای پاک، تاکید شده است و فهرست شرکت های بازرسی معتبر در این زمینه جهت اعلام به دستگاه ها، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام گردیده است.

 

گفتنی است، در راستای کاهش مصرف انرژی و رعایت مواد قانونی، اداره کل استاندارد استان لرستان پس از بررسی و رفع نواقص و انجام بازرسی نهایی، موفق به دریافت گواهینامه فنی برای موتورخانه های اداره کل و اداره استاندارد شهرستان بروجرد شد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاینه فنی ادارات استاندارد معاینه فنی موتورخانه دستگاه های دولتی موتورخانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​

تین نیوز

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از مراجعه ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین جهت اخذ کارت معاینه فنی به مراکز پنج گانه فعال استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین گفت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده ای را نیز ایفا کند.

آهکی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در سطح استان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودرآهنگ از آمادگی لازم برای خدمت رسانی به منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه کرده درحالی که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست های مکانیزه مردود شده اند.

آهکی اضافه کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره کل استاندارد، به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​