Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@16:55:01 GMT

«خراسانیات» محمدرضا شجریان بالاخره منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۳۶۵

آلبوم «خراسانیات» از مجموعه آثار منتشرنشده محمدرضا شجریان به آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان از روز سه شنبه بیستم اسفند ماه در بازار موسیقی منتشر شد. البته طبق اعلام سامانه صدور مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز آلبوم «خراسانیات» متعلق به شرکت «دل آواز» در ژانر موسیقی سنتی پیش از این و در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۸ با شماره پرونده ۵۲۴۰-۱۳۹۷ صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - آلبوم « خراسانیات » با الهام از موسیقی مقامی منطقه خراسان بر اساس اشعاری از عماد خراسانی تولید و اجرا شده است که «مقدمه کاروانیان»، «زلفای قجری»، «تک نوازی سنتور»، «یقین دِرُم»، «گفتی که ممیر وچهار مضراب»، «قطعه خزان»، «ساز و آواز دشتستانی- از اجرای صحنه در آلمان غربی ۱۹۸۹» عنوان آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم که بخشی از طراحی گرافیک آن با دست نوشته‌ای از پرویز مشکاتیان انجام گرفته، آمده است: «آلبوم خراسانیات اثر شنیده‌نشده‌ای است با صدای محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی و آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است. در این اثر که برگرفته از موسیقی مقامی خراسان است، از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار بهره گرفته شده است.

ضبط استودیویی این آلبوم مربوط به سال ۱۳۶۵ بوده د راستودیو «بل» صورت گرفته، اما تا به حال منتشر نشده است. اجرای موسیقی این اثر را نیز گروه عارف بر عهده داشته که از نوازندگان این گروه می‌توان به پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار اشاره کرد. ضمن اینکه ایرج حقیقی صدابردار و میکس قطعات، غلامرضا صادقی تدوین، میکس دیجیتال و مسترینگ، آوا مشکاتیان طراح گرافیک دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل داده اند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدرضا شجریان بازار موسیقی خراسانیات پرویز مشکاتیان محمدرضا شجریان آلبوم جدید شجریان خراسانیات پرویز مشکاتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟

اگر از یک کودک با سطح سواد ابتدایی بخواهید که اعداد را از شماره ۱ تا ۲۰ بشمارد، احتمالا خواهد شمرد، چون شمارش اعداد از ۱ تا ۲۰ حتی برای کودک کلاس اول دبستان هم کار سختی نیست. به نظر می‌رسد، اما شمارش همین اعداد برای صهیونیست‌ها به یک چالش تبدیل شده، چون تا ۵ روز بعد از عملیات موشکی ایران علیه اهداف داخلی رژیم صهیونیستی، مقامات رسمی و منابع عبری زبان هنوز در حال شمارش تعداد موشک‌هایی بودند که از ایران به اهداف نظامی و امنیتی در مناطق اشغالی اصابت کرده بود. از جا انداختن روایت جعلی رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایرانی که به در بسته خورد تا هراس افکنی برای برخورد و پیگیری منتشرکنندگان تصاویر حمله ایران، فقط چند روز فاصل بود تا شکست صهیونیست‌ها را در معرکه رسانه‌ای هویدا شود.

در این گزارش بنا داریم تا نگاهی به باخت رژیم موقت صهیونیستی در روایت رهگیری موشک‌های ایرانی داشته باشیم.

فقط ۹۹ درصد!
صبح شنبه، درست چند ساعت پس از عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی، منابع رسمی در تل آویو آمار عجیبی ارائه کردند.

۹۹ درصد: «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل کمتر از یک روز پس از عملیات موشکی ایران اعلام کرد که ۹۹ درصد از حدود ۳۰۰ پهپاد و موشک شلیک شده توسط ایران از سوی دفاع هوایی اسرائیل منهدم شدند.

رهگیری همه پهپادها: نه فقط مقامات تل آویو، بلکه حتی آمریکایی‌ها نیز مدعی رهگیری تقریبا کامل همه موشک‌های ایران شدند و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در این باره تصریح کرد که ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً همه پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کند.

۹۹ درصد یعنی چه؟ همان گونه که بایدن هم گفته است، رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌ها یعنی رهگیری تقریبا همه موشک‌ها و رهگیری ۹۹ درصدی به معنای آن است که فقط ۳ موشک ایران به اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی اصابت کرده است.

دروغگوی کم حافظه!
ضرب المثلی فارسی هست که دروغگو را کم حافظه می‌داند و این ضرب المثل درباره مقامات امنیتی صهیونیستی هم صادق است.

دم خروس بیرون زد: دم خروس دروغ رهگیری ۹۹درصدی زمانی بیرون زد که وال استریت ژورنال دو روز بعد از عملیات موشکی ایران با نقل قول از یک منبع نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد موشک‌های ایرانی اصابت کرده ۹ عدد بوده نه ۳ عدد که از این تعداد ۵ موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» و ۴ موشک نیز به پایگاه هوایی رامون در نقب برخورد کرده است.

۹۹درصد به ۹۷ درصد رسید: با تائید اصابت ۹ موشک ایرانی در مناطق اشغالی، رهگیری ۹۹درصدی رژیم صهیونیستی و متحدانش در برابر عملیات ایران، به رهیگری ۹۷درصدی کاهش یافت.

رهگیری موشک‌ها ۸۴ درصد شد!
در روز‌های پس از عملیات ایران، آمار‌ها و گزارش‌های دیگری منتشر شد که حتی درصد رهگیری سامانه‌های پدافندی و متحدانش در جریان علمیات موشکی ایران را به زیر ۹۰ درصد می‌رساند.

اعتراف خبرنگار اسرائیلی: «تامیر موراگ» خبرنگار کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل دوشنبه‌شب و دو روز پس از حمله ایران، در پُستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اینکه گفته شد ۹۹ درصد (موشک‌ها و پهپادها) رهگیری شد، دقیق نیست. درصد واقعی خیلی کمتر از این است.»

چندین پایگاه نه ۲ پایگاه: همچنین «اور فیالکوف»، کارشناس امور نظامی در اسرائیل در گفتگو با روزنامه معاریو اذعان کرد که ایران ۳ پایگاه در اسرائیل را هدف گرفته نه ۲ پایگاه و این پایگاه‌ها شامل این موارد هستند: پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه هوایی رامون و پایگاه راداری هرمون در بلندی‌های جولان.

افزایش موشک‌های اصابت کرده: با افزوده شدن پایگاه راداری هرمون به عنوان یکی دیگر از پایگاه‌‎هایی که گفته شده با ۶ موشک ایرانی هدف قرار گرفته، آمار موشک‌های رهگیری نشده به ۱۵عدد رسید.

لو رفتن تصویر جنجالی: اگرچه سخنگوی ارتش ادعا کرده بود که هیچ پهپاد و موشکی موفق نشده از سد پدافند بگذرد و وارد پایگاه [راداری]هرمون شود، اما کانال ۱۴عبری در گزارشی با بررسی تصاویر اعلام کرد که پهپاد ایران از سد پدافند عبور کرده و به پایگاه راداری هرمون هم اصابت کرده است. این تصاویر نشان داد که تعداد موشک‌های ایرانی به هدف رسیده در مناطق اشغالی حتی بیش از ۱۵عدد است.

رهگیری ۸۴ درصدی: روز سه شنبه نیز روزنامه معاریو به نقل از کارشناسان نظامی اسرائیلی اعلام کرد که که فقط ۸۴ درصد پرتابه‌های ایران دفع شده و این آمار اصلا قابل مقایسه با آمار ۹۹ درصدی سخنگوی ارتش نیست.

تحریف واقعیت در جنگ روایت‌ها
این که اشغالگران درباره رهگیری موشک‌های ایرانی به روشنی دروغ گفتند، موضوع عجیبی نیست و تجربه ثابت کرده که تل آویو هیچ گاه حقیقت را نمی‌گوید؛ بویژه آن که اگر خبر‌ها مربوط به جنگ باشد. در واقع پنهان کردن و تحریف واقعیت، بخش ثابت سیاست رسانه‌ای در ارتش رژیم صهیونیستی است، اما وقتی این رویه با شکست مواجه شد، به تهدید شهروندان روی آوردند.

هشدار رسانه‌ای به صهیونیست‌ها: تل آویو در بیانیه‌ای به ساکنان اراضی اشغالی هشدار داد: از هرگونه عکس، فیلم و گزارش (به هر شکل) در مورد مکان‌های آسیب دیده و تعداد قربانیان که به نفع ایران است خودداری کنید. در صورت گزارش گیری، پیگیری و اقدامات جدی انجام خواهد شد.

اداره سانسور: سانسور اخبار نظامی در اسرائیل، واحدی در اداره اطلاعات ارتش اسرائیل است که وظیفه انجام سانسور پیشگیرانه در مورد انتشار اطلاعاتی که ممکن است بر امنیت اسرائیل تأثیر بگذارد را بر عهده دارد. این بدنه توسط سانسور کننده ارشد اسرائیل اداره می‌شود و از سوی وزیر جنگ منصوب می‌شود. وظیفه این اداره آن است تا از انتشار اطلاعات مضر برای اسرائیل در رسانه‌ها جلوگیری کند.

باخت دوباره در جنگ روایت‌ها: با وجود اعمال محدودیت و ممنوعیت انتشار تصاویر مربوط به حملات موشکی ایران، اما گزارش‌ها و تصاویر پراکنده از این حملات منتشر شد. از جمله نمایی از شهر الخلیل در مناطق اشغالی که موشک‌های ایرانی یکی پس از دیگری از آسمان آنجا عبور کرده و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت می‌کند. انتشار این تصاویر باردیگر به شکست تل آویو در جنگ روایت‌های این حمله منجر شد. ۶ ماه پیش هم صهیونیست‌ها در جریان عملیات ۷ اکتبر، در ابتدا اعلام کردند که ۱۲ هزار عضو حماس کشته شدند، اما بی. بی. سی گزارش داد که این رقم را راستی‌آزمایی کرده و به دو جواب متفاوت رسیده است. حتی پیش از آن عدد ۶ هزار نفر نیز اعلام شده بود. اعلام این آمار‌های متناقض باعث شد تا کمتر کسی به آمار ارائه شده از سوی صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه اعتماد داشته باشد.

منبع: روزنامه همشهری

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر
  • سروش و خدابنده‌لو بالاخره کنار هم!
  • پرسپولیس بالاخره با اختلاف سه گل برد!
  • صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود
  • بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند