Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان بورس و اوراق بهادار، شیوه رفع ممنوع‌المعامله بودن دارندگان کد بورسی غیرفعال را اعلام کرد. تاریخ انتشار: 11:53 - 20 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۴۷۷ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان سازمان بورس و اوراق بهادار در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از کد بورسی خود ممنوع‌المعامله شده‌اند، درخواست می‌شود به جای مراجعه حضوری به شرکت‌های کارگزاری یا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با انجام مراحل زیر درخواست رفع ممنوع‌المعامله شدن خود را به صورت الکترونیکی ارسال نمایند:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تاکنون سجامی نشده‌اند، به سایت سجام به آدرس https://profilesejam.csdiran.com مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را تکمیل نمایند.

۲. به درگاه یکپارچه ذی نفعان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به آدرس https://ddn.csdiran.com مراجعه نموده و با انتخاب گزینه میز خدمت الکترونیک، درخواست رفع ممنوع المعامله بودن را ثبت نمایند. بیشتر بخوانید: ارزش مجموع پرتفوی سهام عدالت به ۲۳۹۷ هزار میلیارد ریال رسید انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سازمان بورس ممنوع المعامله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟

روند کج‌دار و مریز در بورس تهران همچنان ادامه‌دار است و در روز گذشته (سه شنبه) مجددا نماگر‌های سهامی در مسیر نزولی قرار گرفتند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در روزی که گذشت، شاخص‌کل بورس تهران افت ۰.۲۳‌ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۲‌ میلیون و ۲۰۱‌ هزار واحد به‌کار خود خاتمه داد. شاخص هموزن نیز در جریان دادوستد‌های روز سه‏‏‏‏‏‌شنبه، ۰.۳۹‌ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. در فرابورس نیز شاخص‌کل این بازار، افت ۰.۴۳‌ درصدی را تجربه کرد. بازار در واپسین دقایق معاملات با موجی از تقاضا همراه شد و قیمت‌های آخرین معامله صندوق‌های اهرمی از قیمت پایانی فراتر رفت.

برخی افت قیمت‌های روز گذشته بازار را به اتمام زمان دامنه یک‌درصدی نسبت دادند و معتقد بودند که برخی از سرمایه‌گذاران به‌خاطر ترس از صف‌فروش نماد‌ها در روز‌های معاملاتی بعد با دامنه بیشتر، اقدام به‌فروش سهام خود می‌کنند.

ماجرای دامنه‌نوسان

تصمیم کاهش دامنه‌نوسان برای ۳ روز معاملاتی اتخاذ‌ شده بود و روز معاملاتی گذشته سومین روز بازار با دامنه یک‌درصدی بود. روز گذشته مجددا سازمان بورس تصمیم گرفت برای یک روز دیگر، دامنه محدود را اعمال کند. گروهی معتقد به این موضوع هستند که باید دامنه‌نوسان به روال سابق بازگردد تا فرآیند تخلیه هیجانات بازار، هر چه سریع‌تر انجام شود، در مقابل این دیدگاه، گروه دیگری قرار دارند که اعتقاد دارند افزایش مجدد دامنه‌نوسان در شرایط کنونی به صلاح بازار نیست و باید اندکی صبر کرد تا کلیت بازار از رفع ابهامات مطمئن شود. این گروه موضوع افزایش دامنه‌نوسان در روز چهارشنبه را عجولانه تلقی می‌کردند و معتقد بودندکه دامنه‌نوسان بازار باید رفته‌رفته افزایش پیدا کند.

انتشار آمار‌های پولی

بانک‌مرکزی نیز اخیرا جزئیات آمار‌های پولی تا پایان بهمن ۱۴۰۲ را منتشر کرد. براساس این آمار، نقدینگی کشور تا پایان بهمن به ۷‌ هزار و ۷۷۹ همت رسیده که این عدد نشان‌دهنده رشد ۲۷.۵‌ درصدی نقدینگی نسبت به مقطع مشابه سال‌قبل است. شبه‌پول نیز به ۵‌ هزار و ۸۵۲ همت رسیده‌است و پول نیز با رشد ۴.۵‌ درصدی، مقدار هزار و ۹۲۷ همت را در پایان بهمن۱۴۰۲ نشان می‌دهد. گفتنی است که این میزان از رشد، بیشترین رشد تجربه شده پول در سال‌۱۴۰۲ است.

نگاهی به روند متغیر‌های پولی در بهمن۱۴۰۲ نشان می‌دهد که علاوه‌بر پول، نقدینگی و شبه‌پول نیز تغییر جهت داده و در مسیر صعودی قرارگرفته اند. پایه‌پولی نیز در پایان بهمن سال‌گذشته، به هزار و ۴۸ همت رسید. به‌رغم اینکه بانک‌مرکزی در زمستان سال‌گذشته، اقدام به انتشار گواهی‌سپرده ۳۰‌ درصدی برای کنترل نرخ تورم و جمع آوری پول سیال و سرگردان از سطح جامعه گرفت، اما با رشد ۴.۵‌ درصدی که در پول مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که بانک‌مرکزی در نیل به هدف اصلی خود ناکام بوده‌است.

گفتنی است که با افزایش سهم پول از نقدینگی، نسبت پول به شبه‌پول نیز افزایش یافته‌است و این موضوع می‌تواند خود را به شکل افزایش تقاضا در بازار‌های دارایی نشان‌دهد. می‌توان گفت که بخشی از تقاضایی که در اسفند سال‌گذشته و فروردین سال‌جاری روانه بازار‌های دارایی شد، در نتیجه همین افزایش سهم پول از نقدینگی بوده‌است. بررسی نسبت ارزش بازار به نقدینگی نیز نشان می‌دهد که در پایان بهمن سال‌گذشته، کل ارزش بازار سهام به ۸‌ هزار و ۴۷۵ همت رسیده‌است و با این ارقام نسبت ارزش بازار به نقدینگی نیز رقم ۱.۰۹ را نشان می‌دهد. رشد سالانه پایه‌پولی با کاهش همراه شده که کاهش ذخایر خارجی بانک‌مرکزی از جمله عوامل موثر در کاهش رشد پایه‌پولی بوده‌است.

ادامه مسیر بازار

بازار به‌خاطر ابهامات کنونی که در پیرامون خود دارد، همچنان خالی از تقاضا است و جریان تقاضا نمی‌تواند با اطمینان‌خاطر و جسارت، دل به دریای خرید بزند. به‌نظر می‌رسد که اگر وضعیت بازار شفاف‌تر شود و ابهامات پیش روی بازار برطرف شود، بازار در یک وضعیت باثبات بتواند در مسیر صعودی گام بردارد و جاماندگی خود نسبت به سایر بازار‌ها را جبران کند. نکته قابل‌توجه این است که سرمایه‌گذاران بتوانند در شرایط این‌چنینی که معاملات بازار حالات هیجانی به خود می‌گیرد، خونسردی خود را حفظ کرده و بر استراتژی معاملاتی خود پایبند باشند.

در این‌صورت است که سبد معاملاتی سرمایه‌گذاران، کمترین آسیب را خواهد داشت. مطمئنا تصمیمات معاملاتی که به‌صورت هیجانی و در فضا‌های این‌چنینی اتخاذ می‌شود، به‌شدت سبد معاملاتی سرمایه‌گذاران را تحت الشعاع قرار می‌دهد. نکته مهم در شرایط خطیر فعلی این است که سرمایه‌گذاران به‌دقت کلیت بازار را زیرنظر بگیرند و از شواهد و قرائن موجود برای پیش‌بینی روند آتی بازار استفاده کنند. در شرایط مبهم، اگر متغیر‌های مثبت فراوانی نیز پیرامون بازار موجود باشد، بازار به کلیه این فاکتور‌ها بی تفاوت خواهد بود و تا رفع کامل شبهات، نمی‌تواند روندی جدی را در کلیت خود پیگیری کند.

دیگر خبرها

  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد