Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@18:47:02 GMT

کتاب های دیجیتالی رایگان برای روزهای قرنطینه کودکان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۹۰۶۴

کتاب های دیجیتالی رایگان برای روزهای قرنطینه کودکان

هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ عنوان از کتاب‌ها و ۲۰ عنوان کتاب صوتی کانون در سایت طاقچه به نشانی www.taaghche.com با تخفیف ۱۰۰ درصدی قابل دسترسی و مطالعه است

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: در این روزها که برای پیشگیری از کرونا خانه نشین شده اید شاید بهترین فرصت باشد که برای بچه های خود کتاب بخوانید یا آنها را به کتابخوانی تشویق کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همین راستا نسخه الکترونیکی کتاب‌های خود را به مدت یک هفته در سایت‌های اینترنتی عرضه کتاب به صورت رایگان ارائه کرده است و شما می توانید از بین این کتاب ها و با توجه به گروه سنی فرزند خود، کتاب مورد علاقه را دانلود کرده و تعطیلات اجباری را برای فرزند خود جذاب تر کنید.

 

هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ عنوان از کتاب‌ها و ۲۰ عنوان کتاب صوتی کانون در سایت طاقچه به نشانی www.taaghche.com با تخفیف ۱۰۰ درصدی قابل دسترسی و مطالعه است که ما تعدادی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

 

از این طرف نگاه کن

این کتاب داستانی برای کودکان نوشته علی خدایی است که با استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌های تصویری داستانی را درباره شیوه‌های متفاوت برداشت انسان از واقعیت‌ها روایت می کند. 

از این طرف نگاه کن رمان برگزیده کودک در هفدهمین دوره جایزه شهید غنی پور بوده و به تازگی به انگلیسی هم ترجمه شده است.

 علی خدایی به زیبایی تمام در این داستان به کودکان انعطاف پذیری، همدلی و تحمل نظر و نگاه متفاوت را آموزش می‌دهد. 

 

کلاغ زرد

کتاب «کلاغ زرد» اثر شاعر ناصر کشاورز و با تصویرگری پرویز کلانتری منتشر شده است، این کتاب چندین شعر دارد و هر شعر یک قصه را روایت می‌کند. کتاب کلاغ زرد برای گروه سنی ب منتشر شده است.

کلاغ زرد مجموعه‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات کودکان را در قالب شعر به خواننده منتقل می‌کند. اتفاقاتی مانند هوای آلوده، تصادف، شغل پدر، درس خواندن مادر و ...که کودک به‌طور روزمره ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شود.

کتاب کلاغ زرد با شعر موزون و تصویرگری مناسب فهم وقایع را برای کودک آسان می‌کند و او را با جامعه و زندگی آشنا می‌کند.

 

جان شما کجاست؟

کتاب «جان شما کجاست؟» نوشته محمد محمدی است که توسط کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و روایتگر خانواده‌ای روستایی است که پسر کنجکاوشان به دنبال سوال «جان شما کجاست؟» می گردد.

این پسر در روستا کنار پدر بزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند و برایش سوال است که جان هر کسی کجاست و از تک‌تک اعضای خانواده و اهالی روستا می‌پرسد. هرکس به او جوابی می‌دهد و این جواب اوج علاقه‌ی آن فرد را نشان می‌دهد. کتاب «جان شما کجاست؟» علاوه بر داستان جذاب زندگی روستایی و مشاغل را هم آموزش می‌دهد.

 

پرنده، پسرک، قطار

کتاب «پرنده، پسرک، قطار» نوشته احمدرضا احمدی توسط انتشارات کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب داستانی یک‌پارچه از دغدغه‌های یک کودک را روایت می‌کند.

این کتاب روایت پسر کوچکی است که زمانی که با قطار در حال حرکت است پرنده‌اش را گم می‌کند. او مدت‌ها از طریق آدم های مختلف دنبال پرنده‌اش می‌گردد. به سراغ پیرمردی می‌رود که صدا تقلید می‌کند یا پیرزنی که صدها پرنده دارد اما پرنده خودش را پیدا نمی‌کند تا این‌که یک روز دوباره سوار همان قطار می‌شود...

 

داستان قلقلک

کتاب «داستان قلقلک» نوشته سپیده خلیلی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و ماجراهای خانواده قلقلی است. این کتاب برای گروه سنی الف مناسب است.

خانم قلقلی حسابی تپل شده و حالا وقت آن است که بچه‌اش را به دنیا بیاورد. نام بچه را قلقلک می‌گذارند. قلقلک حسابی تپل است و برای رفتن به این‌طرف و آن‌طرف قل می‌خورد. کتاب داستان قلقلک داستانی برای کودکان است که با تصاویر جذاب کودک را با خودش همراه می‌کند.

 

خاله پیرزن

کتاب «خاله پیرزن» نوشته راشین خیریه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و داستان یک پیرزن است که یک پشه را می‌خورد.

پیرزن در حالی که در خانه راه می‌رود ناگهان یک پشه را می‌خورد بعد از آن یک عنکبوت را بعد گربه و سگ و گاو را حالا تصمیم گرفته یک اسب را بخورد اما نمی‌تواند.


سلام، من زمین هستم

کتاب «سلام، من زمین هستم» نوشته لوکا نوولی با ترجمه حسین ابوالقاسمی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و قصه‌ی شکل گیری سیاره زمین از ابتدا تا امروز را تعریف می کند.

این کتاب ماجرای سیاره زمین است از ابتدا تا زمانی که انسان‌ها در آن به‌وجود آمدند و زندگی کردند. کتاب سلام، من زمین هستم در هر فصل برای کودکان بخش‌هایی از طبیعت زمین و موجودات ساکن در آن را توضیح می‌دهد. از رعد و برق و باران تا دایناسورها.

 

خانواده‌ی آقای چرخشی

«خانواده‌ی آقای چرخشی» داستانی فانتزی و طنز نوشته طاهره ایبُد درباره ماجراهایی است که در یک خانواده به اسم خانواده چرخشی اتفاق می‌افتد.

این کتاب که برای گروه سنی ج نوشته شده در سال ۲۰۰۵ در فهرست کتاب‌های منتخب کتابخانه بین المللی مونیخ آلمان قرار گرفت و تا به حال موفقیت‌هایی در مسابقات ادبی کسب کرده و جوایزی دریافت کرده است. دریافت جایزه از پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور هم از جمله موفقیت‌های این کتاب است. 

داستان کتاب درباره پدر خانواده ای است که کم کم موهایش شروع به ریختن می‌کند و ذره ذره کچل می‌شود. با همه تلاش‌هایی که پدر برای جلوگیری از ریزش موهایش می‌کند روزی آخرین تار مویش هم می‌افتد و کاملا تاس می‌شود؛ اما اتفاق عجیب و خوشایندی می‌افتد.

بعد از یک دوره خارش شدید که پدر هی دور خودش می‌چرخد و کله‌اش را می‌خاراند، یکهو تبدیل به یک نابغه می‌شود و با هر خارش سر و چرخشی، فکر جدیدی برای اختراعی جدید به ذهنش می‌رسد و ماجراهای خانواده چرخشی از این‌جا شروع می‌شود.

 

زرد نخودی سبز کشمشی

این کتاب یک نمایش‌نامه کودکانه به قلم نجمه قاسم‌زاده عقیانی از مجموعه نمایش‌نامه‌کودک امروز است. این مجموعه نمایشنامه در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان به چاپ رسیده است.

این نمایش‌نامه که از یک قصه عامیانه قدمی الهام گرفته شده درباره یک پیرزن و پیرمرد سازنده عروسک‌های پارچه‌ای و کاموایی است که آرزو می‌کنند فرزندی داشته باشند. بعد از تمام شدن هزار  و یکمین عروسک دست‌ساخته آنها، روزی پیرزن شاخه انگوری از درخت می‌چیند و دانه کشمشی که به خوشه انگور چسبیده تبدیل به دخترکی می‌شود که همیشه آرزویش را می‌کرد.

پیرزن بعد از تعجب و خوشحالی زیاد از دخترک که اسمش سبز کشمشی است می‌خواهد غذای پدرش را برایش به محل کارش ببرد و باقی داستان ماجراهایی است که در راه برای سبز کشمشی پیش می‌آید و زرد نخودی هم شخصیتی است که از اواسط داستان به نمایشنامه اضافه می‌شود.

 

سنجابی که بزرگ شد

کتاب «سنجابی که بزرگ شد» نوشته شکوفه تقی برای گروه سنی ب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

سنجابی صاحب چندین بچه می‌شود و یکی از بچه های او از همه کوچک‌تر است اسم او را فندق می‌گذارد، مدت‌ها می‌گذرد بقیه‌ سنجاب‌ها بزرگ می‌شوند اما فندق بزرگ نمی‌شود او غمگین به راه می‌افتد و در جنگل سراغ حیوانات بزرگ می‌رود تا بزرگی‌اش را از آن‌ها پس بگیرد اما بزرگی‌اش دست هیچ‌کس نیست. خرگوش با او دوست می‌شود و به او می‌گوید اگر می‌خواهی بزرگ شوی باید شب به جنگل بروی و یاد بگیری از چیزی نترسی.

کتاب سنجابی که بزرگ شد برای کودکانی است که می‌ترسند و علاقه دارند زودتر بزرگ شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان کتاب شعر ترجمه کرونا خانواده انتشارات کانون پرورش فکری کودکان منتشر شده برای گروه سنی برای کودکان برای کودک کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سلیمان شهبازی، امروز، _ پنجشنبه، سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب»، اظهار کرد: پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب اجرا شد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به استان ارسال و طی مراسمی در مدرسه سمیه و شهید یوسفی بخش کم برخوردار مهریان جای گذاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کود بر و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس به استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست این طرح دو قفسه به‌همراه کتاب و سرگرمی اهدا شد.

وی تصریح کرد: طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 745813

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه