Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی وضعیت قرمز شیوع کروناویروس جدید در کل ایتالیا موجب شد، نخست‌وزیر ایتالیا، جوزپه کنته محدودیت‌هایی در کل این کشور ایجاد کند.

به گزارش سی ان ان، کنته، عصر دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی، اظهار کرد: "هم‌اکنون مناطق قرمز به همه مناطق ملی گسترش‌یافته است."

نخست‌وزیر ایتالیا گفت: "این اقدام به‌منظور حمایت از جمعیت به‌ویژه افراد در معرض خطر اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعلامیه در پایان یک روز پر هرج‌ومرج  و شورش زندان‌ها در سراسر کشور ایتالیا اعلام شد."

طی آخر هفته، محدودیت‌های سفر در مناطق خاص اعلام شد به همین دلیل بقیه جمعیت کشور به استان‌های شمالی بدون محدودیت ورود، هجوم بردند. ایتالیا نمونه دیگری از عدم کنترل شیوع کروناویروس جدید مانند چین است.

هماهنگ‌کننده مراقبت‌های ویژه در بخش بحران منطقه لومباردی شمالی به سی ان ان گفت: " باوجود تلاش‌های بسیار سیستم مراقبت‌های بهداشتی لومباردی هنوز موفق به خالی کردن تخت‌های بیمارستانی نشدیم."

آنتونیو پوسنتی گفت: "اکنون ما مجبور شدیم، مراقبت‌های ویژه را در راهروها انجام دهیم. ما کل بخش‌های بیمارستان را تخلیه کردیم تا فضایی برای افراد با شدت بیشتر بیماری، ایجاد شود."

وی جمعیت بیماران را به سونامی تشبیه کرد و گفت: "در صورت ادامه شیوع ویروس، تا پایان ماه 18000 بیمار در بیمارستان بستری خواهند بود."

وی گفت: "من هرگز چنین چیزی را ندیدم، ایتالیایی‌ها باید نگران باشند."


 

رئیس‌جمهور لومباردی، اتیلیو فونتانا در بیانیه‌ای گفت: "اقدامات جدید برای رفع فشار کنونی، ممکن است کافی نباشد."

فونتانا گفت: "این اقدامات گامی ضروری است اما، نگرانم که کافی نباشد. تعداد ابتلا به کروناویروس در لومباردی و بقیه کشور نشان می‌دهد که این ویروس به‌طور مداوم در حال گسترش است و موجب اضافه‌کار در بیمارستان‌ها، به‌ویژه در مراقبت‌های ویژه خواهد شد."

محدودیت‌های قبلی فقط در شمال اجراشده بود که مربوط به ممنوعیت تردد در بزرگراه‌های اصلی و در امتداد جاده‌های کوچک‌تر توسط کارابینری (پلیس نظامی) و نیروهای پلیس شهرداری انجام می‌شد و پلیس‌راه آهن، کارمندان اداره بهداشت و کارکنان حفاظت شهری با استفاده از تب‌سنج ممنوعیت مسافرت را اعمال می‌کردند."

همه مسافران و حتی مسافرانی که از طریق هواپیما در حال عبور یا ورود به مناطق محدودشده بودند، باید بررسی می‌شدند که آیا معافیت مسافرتی اعلام‌شده دارند یا خیر.

مسافران کشتی کروز که به ونیز وارد شدند نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شوند و اجازه ورود به شهر  ندارند و فقط می‌توانند به محل زندگی خود یا کشور مبدا عزیمت کنند.

شورش زندان‌های ایتالیا

این محدودیت‌ها تأثیرات مخربی در کشور ایتالیا ایجاد کرده است. وزارت دادگستری روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: "زندانیان روز دوشنبه به دلیل ممنوعیت ملاقات برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در زندان‌ها شورش کردند و برخی از این موقعیت استفاده و از زندان‌ها فرار کردند."

این شورش‌ها 22 زندان را در برگرفت. برخی از این شورش‌ها همچنان ادامه دارد و حتی در مواردی شورشیان به پشت‌بام نیز نفوذ کردند.

در جنوب شهر فوگیا، زندانیان کل مجتمع را اشغال کردند و 43 زندانی فرار کردند.

مدیر سیستم مجازات ایتالیا گفت:" در مودنا، در شمال ایتالیا، زندانیان دو بخش از زندان را اشغال کردند، برخی از زندانیان به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها هجوم بردند و در آنجا داروهای مختلفی ازجمله متادون را در اختیار گرفتند."

وی در ادامه افزود: در این شورش‌ها 6 زندانی از بین رفتند. دو نفر از کشته‌شدگان در اثر مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر و دیگری به دلیل استنشاق دود سمی جان خود را از دست دادند.

وی گفت: علت مرگ سه زندانی دیگر هم در دست بررسی است.

در همین حال، در زندان ربیبیا در رم، زندانیان به منطقه بیرونی رسیدند و به کلیه غرفه‌ها در این منطقه آسیب رساندند. چهار افسر زندان در بولونیا ربوده شدند و350 زندانی موفق به اشغال دو بخش از این مرکز شدند. مطابق بیانیه وزارتخانه تقریبا همه زندان‌ها آسیب جدی دیدند.

قرنطینه در سراسر کشور

تاکنون بیش از 108 هزار مورد تایید شده و 3821 مرگ‌ومیر مربوط به کروناویروس در سراسر جهان اعلام‌شده است. علیرغم نشانه‌های بهبودی در آسیا و با توجه به اینکه چین و کره جنوبی روند کاهشی در تعداد موارد جدید را نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد اوضاع در اروپا و آمریکای شمالی رو به وخامت است.

طبق قوانین اولیه قرنطینه، مدارس، دانشگاه‌ها، تئاترها، سینماها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه در شمال ایتالیا بسته شدند. مراسم مذهبی ازجمله مراسم تشییع‌جنازه، عروسی و مسابقات ورزشی به حالت تعلیق یا به تعویق افتاده است. رستوران‌ها و کافه‌ها مجاز هستند از 6 صبح تا 6 عصر بازشوند و اگر می‌توانند یک متر فاصله بین هر مشتری ایجاد کنند، می‌توانند در روزهای هفته باز باشند.

این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است نه‌تنها از منظر مراقبت‌های بهداشتی بلکه ازنظر اقتصادی. رکود موقت در برخی بخش‌ها یا مناطق کشور و طولانی‌تر شدن این بحران به دلیل کاهش تقاضا و عرضه می‌تواند به‌کل اقتصاد سرایت کند.


 

کارگر هتل آلیس بالدیسری به سی ان ان گفت: "هتل‌های میلان خالی است، بنابراین مشاغل در معرض خطر هستند."

بالدیسری در ادامه افزود: با شیوع این ویروس، صنعت گردشگری ایتالیا سخت‌ترین ضربه را به خود اختصاص داده است.

این محدودیت‌ها می‌تواند به اقتصاد شکننده ایتالیا آسیب برساند. نمایندگان جهانگردی ایتالیا ماه گذشته هشدار دادند که از زمان اعلام نخستین مورد ابتلا به این بیماری  200 میلیون یورو (260 میلیون دلار) لغو رزروی داشتیم.

دولت ایتالیا اقداماتی را برای حمایت از کارگران و بنگاه‌های اقتصادی در سراسر کشور، به‌ویژه در بخش‌ها و مناطقی که بیشتر از این شیوع تحت تأثیر قرار دارند، در دست اجرا دارد تا از آسیب‌های ماندگار در اقتصاد ایتالیا و خسارت‌های دائمی در اشتغال جلوگیری کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) از همه کشورها خواسته است تا در محدود کردن تعداد موارد و کاهش شیوع ویروس تلاش کنند.

این سازمان در بیانیه‌ای اظهار کرد: عدم کنترل در گسترش این بیماری نباید انتخاب دولت‌ها باشد، زیرا نه‌تنها به شهروندان آن کشور بلکه به سایر کشورها نیز آسیب خواهد رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس محدودیت ها اعلام شد زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

۳ راه برای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی | چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟ افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روزها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند،

شیوع سویه JN۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمدهای از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

کد خبر 846548 منبع: میزان برچسب‌ها کرونا حج عمره وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - سرما خوردگی

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا