Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسن قاسمیان» روز سه شنبه به ایرنا،‌ گفت: از مشکلات کارگران این واحد تولیدی مطلع شدیم و با دستور فرماندار قرار است این موضوع در نشست کمیسیون کارگری و یافتن راهکاری برای برون رفت از مشکلات تصمیم گیری شود.

وی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون کارگری از نماینده کارگران و مدیران کارخانه دعوت کردیم تا تصمیمی درست که منافع کارگران و کارخانه را همزمان تامین کند، اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمیان تاکید کرد: تاکنون هیچ کارگری از این کارخانه اخراج نشده و همه تلاش ما هم بر تداوم فعالت و اشتغال آنها مبتنی است.  

حدود 40 تن از کارگران شرکت پومر که در زمینه تولید مبلمان و لوازم اداری فعالیت می کند، به دلیل آنچه خطر اخراج به بهانه شیوع بیماری کرونا عنوان کردند در مقابل فرمانداری ساوه تجمع و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

حقوق و عیدی معوقه و احتمال بیکار شدن در آستانه شب عید دلیل عمده تجمع کارگران بود که از مسئولان شهرستان تقاضای رسیدگی و رفع مشکلات را داشتند.

در شهرستان ساوه افزون بر 550 کارخانه صنعتی با اشتغال حدود 40 هزار کارگر در حال فعالیت هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال حقوق شب عید عیدی آستانه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون وزیر کار برای کارگران: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • به زودی: ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • معاون وزیر کار: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد