Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با تاکید بر استمرار اطلاع رسانی صادقانه از سوی مسئولان، اقدامات تبلیغاتی نمایشی برخی عناصر غیرمسوول را غیرقابل قبول برشمرد و گفت:‌ اهمیت صیانت از آرامش و طمانینه در فضای عمومی جامعه، مقدمه و شرط لازم حفظ سلامت و بهداشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست اعضای ارشد کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: نتیجه اطلاع رسانی صادقانه، ایجاد ادراک واقع بینانه و تحقق رفتار مسئولانه از سوی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر  کشور در این نشست که سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی سخنگوی دولت، فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاونین ذیربط وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در عرصه اطلاع رسانی شیوع بیماری کرونا و وروند مبارزه با آن، بخصوص از سوی بخش‌های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ضرورت تحقق مرجعیت اطلاع رسانی تأکید کرد.
رحمانی فضلی با تاکید بر اهمیت صیانت از سلامت عموم مردم و تأکید متخصصین مبنی بر اثر سوء رعایت نکردن بهداشت فردی و مراودات غیر بهداشتی بین افراد در مجامع و همچنین سفرها بین مناطق مختلف در گسترش بیماری، خواستار اهتمام حداکثری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در شکل دهی فوری ادراک عمومی نسبت به اهمیت این مسائل شد.
وزیر کشور دوگانه هراس غیرواقع بینانه و بی‌توجهی غیرمسئولانه نسبت به شیوع بیماری کرونا را کاذب و مخرب برشمرد و مهمترین هدف و نتیجه توأمان اطلاع رسانی را ایجاد ادراک واقع بینانه و تحقق رفتار مسئولانه در عموم مخاطبان عنوان کرد.
رحمانی فضلی با مرور برخی زمینه‌های پیشینی که موجبات ایجاد تردید و بی اعتمادی نسبت به اخبار و اطلاعات منتشر شده را فراهم می‌سازد، ابراز امیدواری کرد؛ با مبنا قرارگرفتن اصول اطلاع رسانی و همچنین تقدم اقدام بر اعلام، از دل تهدید ایجاد شده در اثر ورود ویروس جدید، فرصتی برای تقویت اعتماد عمومی، فراهم شود.
وزیر کشور با تأکید بر استمرار اطلاع رسانی صادقانه از سوی مسئولین و البته توجه بیش از پیش به ارائه جزئیات مورد نیاز افکار عمومی، اقدامات تبلیغاتی نمایشی برخی عناصر غیرمسوول را غیر قابل قبول برشمرد و با توجه به اهمیت صیانت از آرامش و طمأنینه در فضای عمومی جامعه به عنوان مقدمه و شرط لازم برای حفظ سلامت و بهداشت، خواستار واکنش بهنگام مراجع قانونی به رفتارها و اقدامات غیر مسوولانه از جمله توجه نکردن به مرجعیت و نهادهای رسمی متولی انتشار اطلاعات تخصصی شد.
رحمانی فضلی همچنین آموزش عمومی و آگاهی بخشی فراگیر را از جمله اصلی‌ترین نیازها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس عنوان و تصریح کرد: مسئولیت رسانه ملی و مجموعه رسانه های برخوردار از منابع عمومی یا وابسته به دستگاه‌های مختلف،مسئولیت تاریخی در این عرصه است و  همه این مجموعه ها باید نقش تاریخی خود در این عرصه را به احسن وجه ایفا کنند؛ البته در محتوای آموزش‌ها، محوریت نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه کامل قرار دهند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اطلاع رسانی رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب

به گزارش خبرگزاری پلیس، مرکز اطلاع رسانی فراجا، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: لینک های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور