Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهرام صارمی، هنرمند عرصه موسیقی در یادداشتی درگذشت هوشنگ ظریف، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی را تسلیت گفت. این نوازنده در این متن آورده است:
«در آغازین ماه‌های فراگیری موسیقی و موهبت ورود به این دریای علم بی‌پایان (که مدیون برادر ارجمندم جهانشاه هستم)، با آثار بی‌نظیر علینقی وزیری آشنا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثاری که با سرپنجگان قدرتمند، پخته و با درکی عمیق از این آثار توسط هوشنگ ظریف اجرا شده بود.
دخترک ژولیده، ژیمناستیک موزیکال، اتود دشتی و......
از آن زمان تا الان پس از حدود 35 سال، وقتی به هوشنگ ظریف می‌اندیشم، جز شفافیت مثال‌زدنی در اجرای قطعات، تکنیک قوی و صحیح و سایر خصوصیات موسیقایی ایشان نشنیده و ندیده‌ام و برایم قابل درک است که چرا بزرگان موسیقی ایران بدون پیشوند «استاد» از ایشان نام نمی‌بردند.
درسال های بعد و سعادت محیا شدن اولین دیدارها، با ابعاد دیگری از خصوصیات این بزرگمرد موسیقی ایران آشنا شدم. او معلمی متعهد کارآزموده و لایق بود. آنچنان که شاگردانش از حسن اخلاق و شیوه منحصر بفرد تدریسش نقل قول می‌کنند.
معلم بی‌بدیلی که برترین تار نوازان دوره معاصر از جمله: حسین علیزاده، محمدرضا لطفی، داریوش طلایی و...‌.. تا هنرمندان نسل‌های بعدی این بزرگان، از کلاس درس و عشق و اخلاقش بهره‌مند بوده‌اند.
راهروهای هنرستان و دانشگاه بوی او و ترنم نغمه سازش را به یادگار خواهد داشت. در حوزه نوازندگی تار آثار ایشان جزو برنامه‌های ثابت آموزش است.
در سال‌های دانشجویی و حضور در دانشگاه ارتباط با ایشان بیشتر شد و در سال‌های بعد که در فرهنگسرای ارسباران اشتغال داشتم، هوشنگ ظریف یکی از بزرگترین حامیان معنوی فعالیت‌های موسیقی این فرهنگسرا بود و بسیاری از برنامه‌ها با حمایت و حضور این استاد ارزنده برگزار می‌شد و فرهنگسرا افتخار حضور ایشان را داشت.
در تاریخ 4 اسفند 1394 با حضور جمع غریب به اتفاق استادان و علاقه‌مندان به ایشان، نکوداشتی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. دریغ که ایشان به خاطر کسالت حضور نداشتند تا مراتب قدردانی و قدرشناسی شاگردانش و اهالی موسیقی را برای 5 دهه خدمات ارزشمندش به موسیقی ایران شاهد باشد.
استاد هوشنگ ظریف
همیشه با ماست،
نغمه‌هایش همیشه در گوش جان،
همیشه در یاد ما،
آنجا که ترنم موسیقی باشد،
و همیشه به یادمان می‌آورد:
سخت کوشی را،
تعهد را،
مهربانی را،
و عشق را......
یادش گرامی و جاودان.»
هوشنگ ظریف، نوازنده پیشکسوت و مدرس تار شنبه ( 17 اسفند ماه) به علت ایست قلبی در سن 81 سالگی درگذشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوشنگ ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان

من بعید می‌دانم ما بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم. ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم و این اختلافات را از حالت تنش آفرین که باعث می‌شود دیگر کشور‌ها نتوانند با ما رابطه خوب داشته باشند خارج کنیم. ما قبلا درباره افغانستان و عراق با آمریکا مذاکره کردیم، الان باید درباره غزه در جایگاه حمایت از مردم غزه مستقیما در مذاکرات حضور داشته باشیم و نمی‌توانیم این کار را واگذار کنیم، نمی‌توانیم منافع ملی و مقاومت را برون سپاری کنیم. خود ما باید حضور داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • (ویدئو) حضور جنجالی رپر دنیای موسیقی زیرزمینی در صداوسیما