Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:22:12 GMT

«سحر»؛ اتیسم و ماجرای اعتماد به نفس بازیابی شده

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۰۸۴۱

«سحر»؛ اتیسم و ماجرای اعتماد به نفس بازیابی شده

سحر، دختری است که از دو معلولیت رنج می برد، نابینایی و اتیسم خفیف. نابینایی سحر، باعث تشدید بیماری اتیسم او شده و او را به یک فرد در خودمانده تبدیل کرده است. زمانی که فرد مبتلا به اتیسم مشکل ارتباطی و کلامی خود را حل کند، می تواند کاملا به شرایط عادی بازگردد.

این اختلال یکی از انواع اختلالات دوران کودکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلالی که رشد و گسترش مهارت های اجتماعی و ارتباطی فرد را مختل می کند. اتیسم در سه سال اول زندگی بروز کرده و مشکلات زیادی را برای رشد کودک در حیطه های مختلف رشد (شناختی، اجتماعی، عاطفی و …) ایجاد می‌کند و کودک و خانواده را دچار انواع چالش‌ها می‌کند.

 در این مستند شاهد هستیم که اتفاقی در زندگی سحر، همه چیز را تغییر می‌دهد و اولین ارتباط‌های او شکل می‌گیرد و اعتماد به نفس از دست داده خود را باز می‌یابد و به موفقیت های بزرگی در زندگی می‌رسد.

در این مستند، در کنار روایت زندگی سحر، با دکتر مهتاب اسحاقی هم آشنا می شویم که به درمان کودکان مبتلا به اتیسم خفیف، کمک  و بیماری آنها را درمان می‌کند.

فیلم مستند سحر به کارگردانی سجاد ترابی و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین با تصویربرداری حمیدرضا کیوان فر و محمدرضا ارشدی و صدابرداری حسین همدرسی تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

برچسب‌ها سازمان هنری رسانه ای اوج اوتيسم مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هنری رسانه ای اوج اوتيسم مستند سازمان هنری رسانه ای اوج اوتيسم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، اردو‌ مهارتی ویژه دانش آموزان فعال و ممتاز علمی، انضباطی ورزشی و درسی با هدف تقویت روحیه اعتماد پذیری و مسئولیت پذیری به مدت ۲۴ ساعته برگزار شد.

آشنایی با کارکرد‌های اجتماعی مدرسه، انتقال اصول اساسی تربیتی به دانش آموزان و تقویت مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس از اهداف این اردوها است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ببینید | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت