Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب از مردم این شهرستان درخواست کرد در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا برای معاینه همه روزه از ساعت هشت صبح تا  ۲۴ شب به مرکز جامع سلامت امام حسن مجتبی (ع) واقع در بلوار جمهوری، خیابان شهید عارف مراجعه کنند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب همچنین در اطلاعیه خود از مردم تقاضا کرده در ساعاتی که پزشک خانواده خودشان در حال فعالیت است، جهت جلوگیری از ایجاد ازدحام و انجام اصل پیشگیری، به پزشک خانواده مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگی نفس شدید، سرگیجه، ضعف عمومی شدید، تشنج، عدم تعادل در راه رفتن، افت فشار خون، مشاهده خلط تیره و تنفس سریع و بیش از ۳۰بار در دقیقه از علائم بیماری کرونا اعلام شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا افت فشار خون مرکز جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی، مورد پیگیری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: آمارهای موارد شناسایی و پیگیری شده بیماران مبتلا به تب مالت در شهرستان‌های استان به ترتیب در شهر سنندج ۱۰۵ نفر، دیواندره و قروه هرکدام ۸۴ نفر، بیجار ۸۳ نفر، سقز ۶۹ نفر، مریوان ۶۵ نفر، بانه ۵۹ نفر، دهگلان ۵۰ نفر، کامیاران ۴۴ نفر و سروآباد ۲۵ نفر بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: شایع‌ترین نحوه انتقال تب مالت از طریق مصرف محصولات دامی غیرپاستوریزه بوده، اما ممکن است دامپروری که در قسمت‌های مختلف بدنش زخم و خراشیدگی دارد با دام بیمار تماس داشته و به بیماری مبتلا شود.

بیدارپور ادامه داد: مصرف لبنیات تازه غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلاء به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تب مالت از جمله بیماری‌های عفونی مسری بوده که به بیماری هزار چهره معروف است، گفت: پیشگیری در این بیماری بسیار تاثیرگذارتر بوده و به دلیل اینکه درمان موارد ابتلاء ممکن است چند ماه به طول بینجامد به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تب مالت در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود، به سرعت در ۱۰ تا ۱۵ روز قابل درمان بوده و از انتقال آن به افراد دیگر پیشگیری به عمل می‌آید، تاکید کرد: در صورتی که تشخیص و درمان آن با تأخیر مواجه شود درمان آن ممکن است تا حدود سه ماه طول بکشد.

بیدارپور در خصوص علائم مبتلا شدن به این بیماری، تصریح کرد: مهم‌ترین علامت این بیماری تب بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه باشد و دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علائم دیگر تب مالت به حساب می‌آید و در صورتی که این بیماری مزمن شود، حالاتی مانند خستگی‌های دائمی، دردهای عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن و افسردگی نیز به تدریج ظاهر و مزمن می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف نکردن شیر دامی که تازه سقط جنین کرده و به ابتلاء به این بیماری مشکوک است، شستن ظروف مخصوص دوشیدن شیر، ضدعفونی کردن اصطبل‌های آلوده، واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی در دامداری‌ها از دیگر راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

کد خبر 744128

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان