Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:34:21 GMT

عمده چاه‌های جدید شیل در آمریکا زیان‌ده شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۷۸۰

عمده چاه‌های جدید شیل در آمریکا زیان‌ده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، عربستان و روسیه و جنگ آنها برای افزایش سهم از بازار سبب شده است به‌طور ناگهانی، تقریباً همه عملیات حفاری شیل در آمریکا زیان‌ده شود.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی در نروژ، تنها پنج شرکت در دو منطقه آمریکا می‌توانند هزینه تولید را پایین‌تر از قیمت کنونی نفت نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نمونه، داده‌های ریستاد نشان می‌دهد شرکت‌های اکسون موبیل، اکسیدنتال، شورون و کرونکوئست در منطقه پرمین آمریکا می‌توانند با قیمت نفت ۳۱ دلار نیز سوددهی داشته باشند.

با این همه برای بیش از ۱۰۰ شرکت فعال دیگر در صنعت شیل آمریکا اوضاع این‌طور نیست؛ برای این شرکت‌ها حفر چاه‌های جدید به معنای آغاز زیان‌دهی است.

به دلیل افت سریع تولید میدان‌های نفت شیل در مقایسه با میدان‌های متعارف، شرکت‌ها برای حفظ تولید خود ناچارند به‌سرعت چاه‌های جدید حفر کنند و این به معنای تأخیر در پرداخت سود به سرمایه‌گذاران بوده است.

تام لوری، بنیانگذار مؤسسه فریزو لوری اویل ول، گفت: اکنون شرکت‌ها نباید سرمایه خود را برای حفظ سطح تولید غیرقابل تداوم، هدر بدهند.

کد خبر 4874763 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: اکسون موبیل عربستان سعودی بلومبرگ نفت ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت دلار بورس اوپک گمرک ایران سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام نظام بانکی ماسک طبی وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور از صورت سود و زیان چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از انواع صورت‌های مالی که شرکت‌ها موظف به تهیه‌ی آن هستند، صورت سود و زیان است. این صورت مالی بیان‌گر نحوه‌ی عملکرد یک واحد تجاری در طی دوره‌ی مالی مشخص است. از این‌رو برای هرگونه تصمیم‌گیری برای آینده‌ی شرکت و هدایت سرمایه باید اقدام به تهیه گزارش سود و زیان کرد. در ادامه به اهمیت و نحوه‌ی تهیه‌ی این صورت مالی می‌پردازیم.

صورت سود و زیان چیست؟

بدون شک تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری برای آینده‌ی هر کسب‌وکاری بدون در نظر گرفتن شرایط فعلی آن واحد اقتصادی چندان منطقی نیست. به عبارت دیگر برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های جدید باید اطلاعات کافی از پیشینه‌ی کسب‌وکار داشت. پس لازم است عملکرد آن واحد اقتصادی بررسی شود. به همین دلیل انواع صورت‌های مالی تهیه می‌شود. از جمله صورت‌های مالی مهم، صورت سود و زیان است. تهیه‌ی این صورت مالی برای آگاهی از وضعیت شرکت و یا سازمان اهمیت بالایی دارد. در واقع این صورت مالی، گزارش کامل و دقیقی از عملکرد شرکت در رابطه با میزان درآمد، هزینه‌ها، سود و یا زیان ارائه می‌دهد. با وجود این اطلاعات، مدیران و سهام‌داران متوجه سودآوری و یا زیان‌دهی شرکت می‌شوند. بدون شک در چنین شرایطی امکان تصمیم‌گیری واقع‌گرایانه و سنجیده‌تر بیش‌تر می‌شود.

لازم به ذکر است که این صورت مالی شامل بخش‌های مختلفی مانند، انواع هزینه‌ها، درآمدهای عملیاتی، مالیات بر درآمد و سود و زیان خالص است.

مراحل تهیه صورت سود و زیان

تهیه‌ی صورت مالی سود و زیان در چندین مرحله اتفاق می‌افتد. این مراحل شامل موارد زیر است:

تعیین دوره مالی؛

جمع‌آوری اطلاعات؛

محاسبه درآمدها؛

برآورد هزینه‌ها؛

تعیین سود ناخالص؛

محاسبه هزینه‌های عملیاتی؛

تعیین سود عملیاتی؛

محاسبه سود خالص؛

تعیین درآمد خالص؛

تهیه گزارش سود و زیان.

روش محاسبه و گزارش‌دهی از سود و زیان

همان‌طور که از اسم این صورت مالی برمی‌آید؛ دو عنصر اصلی در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. این دو عنصر شامل درآمدها و هزینه‌ها است. درآمدهای یک شرکت شامل درآمدهای مالی، سرمایه‌گذاری، درآمدهای حاصل از فروش محصولات و خدمات است. از سوی دیگر در محاسبه هزینه‌ها باید انواع هزینه‌ها از جمله هزینه‌های تولید، هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های مالی را در نظر گرفت.

بعد از جمع‌آوری و محاسبه‌ی تمامی درآمدها و هزینه‌ها در دوره مالی مشخص، نوبت به محاسبه‌ی سود و زیان می‌رسد. در این مرحله طبق فرمول‌های خاص، هزینه‌ها از درآمدها کم می‌شود و تفاضل بین این دو، نشان می‌دهد که شرکت در حال سودآوری است یا زیان‌دهی. محاسبه‌ی این صورت مالی ساده است و با دو فرمول زیر نتیجه مشخص می‌شود:

هزینه‌های دوره مالی- میزان درآمدهای دوره مالی= سود دوره مالی

درآمدهای دوره مالی- میزان هزینه‌های دوره مالی= زیان دوره مالی

نقش دفاتر قانونی حسابداری در تهیه‌ی صورت‌های مالی

طبق آن‌چه که اشاره کردیم، برای تهیه‌ی گزارش سود و زیان نیاز به اطلاعات دقیق از انواع درآمدها تا هزینه‌ها است. اصولاً تمامی رویداهای مالی در دفاتر قانونی ثبت می‌شوند. درواقع این دفاتر جز ابزارهای کار اصلی هر حسابداری است. عدم تحریر دفاتر قانونی جدای از متحمل شدن جریمه از سوی ادره‌ی مالیات باعث سردرگمی در محاسبات نیز می‌شود. زیرا دفاتر قانونی حسابداری به نوعی تضمین‌کننده‌ی تمامی رویدادها و عملیات مالی و حسابداری است. تمامی درآمدها و هزینه‌ها، بستانکاری‌ها و بدهکاری‌ها همراه با تاریخ دقیق در این دفاتر ثبت می‌شود. از این‌رو هنگام تهیه‌ی انواع گزارش‌های مالی از جمله گزارش سود و زیان از اطلاعات موجود این دفاتر استفاده می‌شود. به همین دلیل این دفاتر به عنوان ابزارهای مهمی برای مدیریت مالی و ارزیابی عملکرد شرکت‌ها به شمار می‌روند. مهم‌ترین دفاتر قانونی حسابداری شامل دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر معین است.

با توجه به آن‌چه‌که شرح آن رفت، تهیه‌ی صورت سود و زیان به این دلیل مهم است که نگاه واقع‌بینانه‌تری از شرایط به مدیران، سهام‌داران و ذی‌نفعان ارائه می‌دهد. بدون شک در چنین شرایطی تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر صورت می‌گیرد. در نهایت لازم به ذکر است که شرکت نوین آرنا آماده‌ی همکاری با شما و برآورد و تهیه‌ی انواع گزارش‌های مالی کسب‌وکارتان است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6084498

دیگر خبرها

  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان