Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ششمین روز از هفته منابع طبیعی با شعار «منابع طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت» از بازگشت ۶۵ هکتار از اراضی ملی به دامان بیت المال خبر داد.

او افزود: پس از ١٠ سال پیگیری‌های حقوقی منابع طبیعی و حمایت جدی دستگاه قضایی، پرونده تخلف اخذ سند مالکیت بر روی اراضی ملی در کوه‌های شمالی شهرکرد به نفع مردم به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی مقدم ارزش این زمین را بیش از ۶۵٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ٩۴ تاکنون بالغ بر ١۵ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ١١ پرونده رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری رفع تصرف اراضی حقوق بیت المال منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی به سامانه آبیاری نوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت سامانه آبیاری نوین برای اراضی استان، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 2 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.

وی با تأکید بر اهمیت آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال جاری و مدیریت مصرف آب در اراضی استان، گفت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین یکی از روش‌های اصلی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان و بهره وری مصرف آب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تجهیز اراضی استان به سامانه آبیاری نوین از طریق اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پایلوت در زمینه آبیاری هوشمند در سطح کشور است. 

برزگر با اشاره به اینکه اعتبارات سفر رییس جمهور به استان زمینه‌ساز جهش بزرگی در اجرای پروژه‌های آب و خاک و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان شد، بیان داشت: این استان بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های برتر در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند، خاطرنشان کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی در سال جاری است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین