Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود 2731 از بیماران مبتلا به کووید-19 خبر داد و گفت: تعداد بیماران شناسایی شده به 8042 نفر رسیده است.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، دکتر کیانوش جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 881 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 8042 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 54 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 2731 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
آقای جهانپور تعداد کل بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان را به این شرح اعلام کرد:
تهران: 2114
قم: 751
گیلان: 524
اصفهان: 618
البرز: 339
مازندران: 886
مرکزی: 416
قزوین: 257
سمنان: 221
گلستان: 179
خراسان رضوی: 222
فارس: 151
لرستان: 176
آذربایجان شرقی: 146
خوزستان: 110
یزد: 127
زنجان: 79
کردستان: 78
اردبیل: 91
کرمانشاه: 51
کرمان: 40
همدان: 77
سیستان و بلوچستان: 40
هرمزگان: 69
خراسان جنوبی: 51
خراسان شمالی: 34
چهارمحال و بختیاری: 37
ایلام: 56
آذربایجان غربی: 73
کهگیلویه و بویراحمد: 11
بوشهر: 18

آخرین آمار بیماری کرونا در استان البرز
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا هزار و 200 نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که آزمایش 339 نفر مثبت اعلام شد و از تعداد بستری شده‌ها؛ 674 نفر نیز ترخیص شدند.
دکتر کریم اعلام کرد: در این مدت 59 نفر فوتی داشتیم که از این تعداد 28 نفر مثبت و 31 نفر مشکوک بودند.
وی ادامه داد: 56 درصد مبتلایان آقا و بقیه خانم با متوسط سن 53 سال بودند.
به گفته دکتر کریم بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز 43 نفر در استان به دلیل کرونا بستری شدند و یک نفر نیز فوت کرد.
رییس داشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این اتفاق بحران سختی است که در چند دهه گذشته بی سابقه بود و جامعه پزشکی با تمام همت و توان و روحیه جهادی به این جنگ ادامه خواهند داد.
دکتر کریم افزود : در راه مقابله با این ویروس نیازمند کمک همه هستیم تا بتوانیم بر آن غالب شویم.
وی ادامه داد : خوشبختانه به دلیل همبستگی و همکاری نهادهای مختلف و مردم ، استان البرز وضعیت پایدارتری نسبت به سایر استانها دارد امادر یکی دو هفته آینده وضعیت تهران خوب نخواهد بود و البرز به دلیل همجواری با تهران درگیر خواهد شد.
دکتر کریم خاطرنشان ساخت: با توجه با باز بودن مسیرها و تراکم جمعیت ، مراقبتهای خوبی در استان و حداقل آمارکشته ها را داریم و در بیمارستانها نیز بحران نداریم و آمار بهبود یافتگان نیز ، خوب است.
وی ادامه داد: از استاندار خواسته ایم تا چند روز آینده اداره ها را تعطیل و به مدت 10 روز معابر، مراکز خرید و اداری و حتی خانه ها را ضدعفونی کنیم تا وضعیت را ثابت نگه داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: راهبرد دیگر این است که درمان و پیگیری ها از محلات شروع شود تا بیمارستانها با بحران روبه رو نشوند.
دکتر کریم گفت : مهمترین وظیفه شهروندان این است که در منزل بمانند ، بهداشت شخصی را رعایت کنند و برای بهداشت عمومی در شهر بسیج شوند.

آمادگی ارتش برای کمک های بیشتر به قم
فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه: ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کمک های بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا به استان قم بدهد.
سرهنگ اسدی در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم، با اشاره به استقرار بیمارستان 50 تختخوابی ارتش در منطقه پردیسان و ضدعفونی کردن خیابان های قم تاکید کرد: در صورت نیاز بیشتر استان به کمک، ارتش آمادگی دارد تا قوی تر وارد میدان شود.
وی ضدعفونی خیابان های مختلف شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مرحله دوم این کار به زودی انجام می شود.
سرهنگ اسدی گفت: ارتش در همه حوادث مانند سیل و زلزله در کنار مردم حضور داشته و هم اکنون نیز برای مقابله با کرونا در کنار مردم است.
وی از پیش بینی های ارتش از زمان شیوع ویروس کرونا در چین برای مقابله با آن خبر داد و افزود: از آنجایی که ارتش احتمال می داد این ویروس به ایران هم سرایت کند، آمادگی لازم را ایجاد کرد.
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان قم خاطرنشان کرد: به همین علت ارتش آموزش یگان های مختلف را در دستور کار قرار داد به همین علت تا کنون هیچ بیمار کرونایی در ارتش مشاهده نشده است.
سرهنگ اسدی به خانواده همه سربازان اطمینان داد که فرزندان آن ها در کمال صحت و سلامت به انجام وظیفه مشغول هستند.
وی امنیت مردم را خط قرمز ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ارتش همه همکاری های لازم را تا نابودی کامل ویروس کرونا در کشور ادامه خواهد داد.

عادی بودن تدفین اجساد در آرامستان شهر رشت
رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مردم به شایعات توجه نکنند وضعیت تدفین اجساد در آرامستان شهر رشت عادی است.
رییس شورای اسلامی شهر رشت امروز گفت: بر خلاف انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر تدفین نامطلوب اجساد در این آرامستان گفت: این خبر را تکذیب می کنم و اجساد اموات مشکوک به ابتلا به کرونا در این آرامستان به شکل کاملا اصولی و بهداشتی و بر اساس پروتکل بهداشت جهانی تدفین می شود.
اسماعیل حاجی پور به مردم اطمینان داد این اموات همه دارای قبر جداگانه، شناسنامه و ردیف هستند و اگر چند سال دیگر کسی به سراغ آنها آمد ما آدرس و مشخصات محل تدفین را به وی خواهیم داد.

وضعیت قرمز در استان مازندران
استان مازندران با 886 نفر مبتلای قطعی به کرونا به رتبه دوم مبتلایان کشوری رسید.
سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا امروز گفت: استان مازندران با دارا بودن 886 نفر مبتلای قطعی به کرونا به رتبه دوم کشور رسید.
جهانپور افزود: اوضاع استان مازندران مناسب نیست و مردم در خانه‌ها بمانند. مسافران و گردشگران هم از مسافرت به این استان، جدا" خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه 881 نفر از دیروز تا امروز به تعداد کل مبتلایان کرونای کشور اضافه شده افزود: تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در کل کشور به 8042 نفر رسیده است.
سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: تاکنون 2731 نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی کشور، مرخص شدند.
به گفته جهانپور در 24 ساعت گذشته 54 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در ایران به 291 نفر رسید.
وی خاطر نشان کرد: تهران با 2114 بیمار مبتلا به کرونا، رتبه نخست کشور را دارد و بعد از تهران، استان مازندران با 886 بیمار در رده دوم قرار دارد.
سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت نکات بهداشتی، در منازل بمانند تا از گزند این بیماری در امان باشند.

راه اندازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا در مازندران
بخش‌های مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک به کرونا در مازندران راه اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تلاش‌های مسئولان برای جلوگیری از شیوع این ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس همچنان درخانه بمانند.
موسوی از برگزاری جلسه مشترک فرمانداران، فرمانده‌های سپاه شهرستان‌ها و روسای مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: بخش‌های مراقبت ویژه برای بیماران تنفسی شدید مشکوک به کرونا در نزدیکی بیمارستان‌های معین راه اندازی می‌شود.
او گفت: در این مراکز بیماران و خانواده‌های مشکوک به کرونا ویروس که دوران 14 روز ابتلا را گذرانده اند نگهداری می‌شوند.
موسوی افزود: با راه اندازی این مرکز سرعت انتشار و گسترش کرونا ویروس گرفته می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: استان مازندران برای کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا و جلوگیری از مراجعه بی‌مورد افراد مشکوک به مراکز درمانی ریفرال، پایگاه خودارزیابی را به آدرس http://corona.mazums.ac.ir و سامانه ارتباط تلفنی را به شماره 34407 راه‌اندازی کرده است.
او گفت: برای کنترل این بیماری، بهترین کار، ماندن در منزل است و بر همین اساس، با تصمیم ستاد پیشگری از کرونا در استان مازندران، از ورود مسافران و گردشگران به استان جلوگیری می‌شود.
 
روسیه 50 هزار کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار داد
کاظم جلالی اعلام کرد که روسیه 50 هزار کیت تشخیص کرونا در اختیار ایران قرار داده و در اسرع وقت به کشور ارسال خواهد شد.
«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از تحویل 50 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا امروز سه‌شنبه بیستم اسفند ماه از سوی روسیه به نماینده سفارت ایران در مسکو خبر داد و گفت که این تجهیزات در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن راهی ایران خواهد شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن تقدیر از همکاری روسیه با ایران در مقابله با این ویروس به عزم تهران و مسکو برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان اشاره کرد.
جلالی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در جلوگیری از گسترش این ویروس در سطح کشور افزود: از آنجایی که ریشه کن کردن این ویروس مستلزم همکاری‌های منطقه ای و جهانی است در گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات روسیه موضوع همکاری در سطح سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان و نیز ستاد مبارزه با کرونا در این کشور مطرح و در ملاقات با خانم «یوریونا پوپوا» رئیس سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان همکاری با کشورمان مورد تاکید قرار گرفت.
جلالی ضمن قدردانی از طرف خود و دولت ایران از مواضع رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری با ایران در مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دو کشور شاهد همکاری‌های بیشتر در زمینه مقابله با این تهدید بین‌المللی باشند.
گفتنی است مدیر بین‌الملل صلیب سرخ روسیه نیز آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی برای مقابله با شیوع این ویروس به ایران اعلام کرده است.
خانم «آنا پوپوا» رئیس سرویس فدرال نظارت بر حمایت از مصرف کننده فدراسیون روسیه اخیرا در دیدار با سفیر ایران در مسکو بر آمادگی کشورش برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین نیازهای دارویی و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا تاکید کرده بود.
پیش از این کشورهای چین، فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش و سازمان بهداشت جهانی کمک‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را به ایران ارسال کرده بودند.

کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا تا فروردین ماه وارد بازار می‌شود
کمک گرفتن از کیت‌های تشخیصی کرونا به پزشکان کمک کرده تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی کنند؛ این شد که متخصصان داخلی که آستین بالا بزنند و به حوزه ساخت کیت‌های تشخیصی ورود کنند و کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا تا فروردین ماه وارد بازار می‌شود.
در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا توسط کیت‌های تشخیصی که در قالب مساعدت و خرید از طریق سازمان بهداشت جهانی، کشور چین و یونیسف وارد ایران شده‌اند، شناسایی می‌شوند اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از دانش‌بنیان‌های توانمند دعوت کرد تا به حوزه ساخت این کیت‌ها ورود کنند.
«پس از انتشار این فراخوان، تعداد بالایی از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت این کیت‌ها اعلام آمادگی کردند؛ 50 شرکت داوطلب شدند که بعد از بررسی‌ها پنج شرکت برای ساخت این کیت‌ها انتخاب و قرارداد با آنها منعقد شد.»
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام مطلب فوق گفت: تا فرودین ماه سال آینده این کیت‌های تشخیصی ایرانی روانه بازار می‌شود.
به گفته وی، کیت‌های وارد شده تا دو ماه آینده کافی هستند اما بعد از این مدت با کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مواجه خواهیم شد؛ به همین دلیل با کمک توانمندی‌های داخلی این نیاز را رفع می‌کنیم.

شاه کلید تشخیص کرونا چیست؟
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه ممکن است آزمایش اولیه کیت تشخیص کرونا در افراد مشکوک به این بیماری، منفی شود اما فرد مبتلا به کرونا باشد، "شاه کلید تشخیص کرونا" را معرفی کرد.
دکتر حسین کرم‌پور با بیان اینکه "تظاهرات ریوی" بیماری کرونا، بهترین کلید تشخیص این بیماری‌ است، اظهار کرد: تغییراتی که به‌صورت اختصاصی در ریه بیماران می‌بینیم حتی چهار روز قبل از شروع علائم بالینی در بیمار نیز می‌تواند مثبت بودن بیماری را اعلام کند.
وی افزود: تصویربرداری و CTscan از قفسه سینه، دقت و حساسیت بالاتری نسبت به کیت‌های تشخیصی دارد.
دکتر کرم‌پور با اشاره به احتمال تناقض در نتایج حاصل از کیت‌های تشخیصی تصریح کرد: در برخی از بیماران ممکن است آزمایش اولیه کیت‌ها منفی شود و بعد با سی‌تی‌اسکن مشخص شود که فرد، مبتلا به کروناست و در مراحل بعدی، نتیجه تشخیص با کیت، مثبت شود اما اینکه فردی، مبتلا به کرونا نباشد اما سی‌تی‌اسکن او علائم کرونا را نشان دهد، احتمالش وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در مناطقی مانند روستاها که به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن دسترسی وجود ندارد، از رادیوگرافی قفسه سینه به منظور غربالگری اولیه بیماران مشکوک به کرونا استفاده می‌شود و در صورتی که این غربالگری اولیه، مثبت باشد، فرد برای سی‌تی‌اسکن و سایر اقدامات تشخیصی و درمانی، به مراکز مجهزتری ارجاع داده می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: پس از مراجعه فرد مشکوک و دارای علائم بالینی، در صورتی که آزمایش خون او نشان‌دهنده کاهش گلبول سفید در خون فرد باشد، برای تشخیص ابتلای قطعی آنها به ویروس کرونا، درخواست تصویربرداری می‌شود و بر اساس آنها، تشخیص داده می‌شود که فرد نیاز به بستری دارد یا با قرنطینه و درمان خانگی بهبود می‌یابد.
وی یادآور شد: بیماری کرونا در اکثر موارد، علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد و بروز نیافتن علائم اختصاصی در شروع بیماری، از علل شیوع کرونا در کشورهای جهان از جمله ایران است.
عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، در پاسخ به این سؤال که میزان اشعه دریافتی فرد در تصویربرداری برای تشخیص کرونا، خطری برای او به همراه دارد یا خیر تصریح کرد: انجمن رادیولوژی ایران و جامعه رادیولوژی کشور، پروتکل‌هایی را تنظیم و به رادیولوژیست‌ها ابلاغ کرده‌اند مبنی بر اینکه کمترین و بی‌خطرترین دوز اشعه به بیماران مشکوک به کرونا برای تشخیص بیماری آن‌ها داده شود.

کرونا در تهران؛‌ نقشه «مناطق پرخطر»
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری در توییتر،‌ نقشه میزان خطر احتمال ابتلا به کرونا در مناطق مختلف تهران را نشان داده است.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویر زیر در توییتر،‌ نوشته این نقشه که "میزان خطر احتمال ابتلا به کرونا" در مناطق مختلف تهران را نشان می‌دهد از "داده‌کاوی اطلاعات 3 میلیون نفر از مشارکت‌کنندگان" در یک اپلیکیشن به‌دست آمده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران بیماران مشکوک به کرونا انجمن رادیولوژی ایران جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران کیت های تشخیصی ابتلا به کرونا مبتلا به کرونا برای مقابله کیت های تشخیص بیماری کرونا تشخیص کرونا راه اندازی کیت ها سی تی اسکن کیت تشخیص دکتر کریم همکاری ها داد و گفت خواهد شد نفر رسید کووید 19 کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی افزود: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندورود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است

بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 6086031

دیگر خبرها

  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است
  • وضعیت قرمز در تیم پرهوادار فوتبال ایران