Web Analytics Made Easy - Statcounter

از همان روزهای نخستین که خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد، افراد مسن و بیماران خاص از جمله جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی، به عنوان مستعدترین افراد برای ابتلا به این بیماری معرفی شدند.

خبرگزاری فارس- محمد مهدوی: مسأله اصلی این روزهای کشور و حتی دنیا ویروس کروناست. اتفاقی که برای پیشگیری، کنترل و درمان آن به یک بسیج همه‌جانبه از سوی تمامی نهادهای کشور نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نشانه‌هایی که این روزها شاهد هستیم اما، چیز دیگری است. یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور در خدمت‌رسانی حوزه سلامت «هلال احمر» است؛ نهادی که این روزها بدون متولی اداره می‌شود.

از همان روزهای نخستین که خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد، افراد مسن و بیماران خاص از جمله جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی، به عنوان مستعدترین افراد برای ابتلا به این بیماری معرفی شدند. خبری که زنگ هشداری برای «بنیاد شهید و امور ایثارگران» بود. بنیادی که این سال‌ها در مدیریت کلان، مانند این روزهای «هلال احمر» تقریبا بدون متولی پیش می‌رود.

بیش از ۳ میلیون نفر از ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا زیر مجموعه «بنیاد شهید و امور ایثارگران» هستند. کسانی که سرمایه‌های کشور ما محسوب می‌شوند و همانطور که پیش از این اشاره شد، شرایط سنی خانواده شهدا و شرایط جسمانی جانبازان این نکته را به ما یادآور می‌شود که به یک «کار ویژه»، به یک «ستاد خاص پیشگیری و مراقبت» و به یک «قرارگاه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران» نیازمندیم. اتفاقی که تاکنون حتی در حد و اندازه «نمایشی» هم جریان پیدا نکرده است.

شرایط جسمانی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مدتی است که متاسفانه مطلوب نیست و ایشان با بیماری سختی دست به گریبان‌اند و صحبت از جابه‌جایی ایشان به میان است. ما برایشان آرزوی سلامتی داریم؛ اما این روزها تعلل، بهای گزافی دارد. بهایی به اندازه از دست دادن سرمایه‌های عظیم.

اگر این روزها سری به سایت بنیاد شهید بزنید، به جز خبرهای معمول، گزارش‌های کارهای همیشگی، اقدامات سمبلیک و یک کلیپ درباره کرونا و خبری که در آن «چگونگی شستن دست‌ها» آموزش داده شده هیچ عایدی دیگری ندارید. اگر این‌ها هم نبود که گمان می‌کردیم شرایط عادی است، نه بحرانی، این بی‌توجهی غیرقابل کتمان می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی داشته باشد.

روی سخن این نوشتار با رئیس جمهور محترم است، اکنون دیگر وقت سپردن موضوع به زمان نیست. اگر به دنبال رقم زدن تغییر و به جریان افتادن «هلال احمر» و «بنیاد شهید» این دو نهاد مهم و اثرگذار هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید. اگر به دلیل کوتاهی ما، هر هم وطن، هر جانباز و هر خانواده شهیدی درگیر کرونا شود، هیج مفری برای جبران و غرامت نیست.

این روزها مدام یاد سکانس معروف آژانس شیشه‌ای می‌افتیم. یاد دیالوگی که همسر عباس به حاج کاظم می‌گوید: «مو که مودونُم ... این وسط گوشت قربونی عباسه». کاش شرایط جوری پیش برود که عباس هایی که این روزها نفس‌های به شماره افتاده‌شان را و قفسه سینه‌های تنگ شده‌شان را بیش از قبل درک می‌کنیم؛ قربانی تعلل، زمان و بی توجهی نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید رئیس جمهور هلال احمر بیماری بنیاد شهید هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در اتاق جلسات ادره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با معتمدین معین ایثارگر این استان دیدار و گفتگو کرد. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان نقش معتمدین معین ایثارگر را در ایجاد ارتباط دو سویه، انعکاس مشکلات ایثارگران در تمام زمینه‌ها و تسریع در رفع آن بسیار مهم دانست.

  میرحسینی در ادامه افزود: معتمدین معین ایثارگر از بَتن جامعه ایثارگران و از معتمدین و نخبگان ایثارگر انتخاب و معرفی می‌شوند، تا در راستای ارتباط با خانواده معظم شهدا، ارائه خدمات به ایشان، ارائه مشاوره و انتقال مسایل این عزیزان، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در خدمت‌رسانی، تکریم و تجلیل از خاندان شهدا و ایثارگران یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم