Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:22:59 GMT

جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۳۰۰۴

جلسات دانشگاه علم و صنعت ایران مجازی شد

نخستین جلسه مجازی IMC مدیران فرهنگی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور شورای مدیران برگزار شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، نخستین جلسه مجازی IMC مدیران فرهنگی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور  شورای مدیران برگزار شد.

ارجمندی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در آغاز این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر  و تسلیت به مناسب وفات حضرت زینب (س)، به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»« و قطعاً شما را به چیزی از قبیلِ‏ ترس و گرسنگی، و کاهشی در اموال و جان ها و محصولات می‏ آزماییم و مژده ده شکیبایان را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اشاره کرد و سپس به تبیین وظیفه نخبگان و استادان و دانشجویان در دوره بحران بیماری فراگیر کرونا پرداخت.

وی گفت: در دوره ای که ملت و کشور به حضور نخبگان جامعه اش نیاز دارد، صحیح نیست  که ما  اساتید دانشگاه و دانشجویان در خانه نشسته و گوشه عزلت و خلوت را انتخاب کنیم. امروز کشور و ملت به حضور ما نیاز دارد و این حضور باید به موقع انجام گیرد.

 ارجمندی تصریح کرد: نباید فعل ما از مصادیق نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد و همان گونه که ما از خانواده مان حفاظت می کنیم، باید از ملت و کشورمان نیز محافظت و پاسداری نماییم و در بحران ها، پاسدار ایران و ایرانی باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: دشمن قصد دارد که از عواقب ویروس کرونا کمال سوء استفاده  را به عمل آورد و از طرق مختلف ما را مورد حمله قرار دهد که یکی از آنها تحریم داروهای مورد نیاز است. از طرفی صدها شبکه علیه روح و جان مردم ما فعالیت دارند تا یأس و نومیدی و تنش های گوناگون را القا کنند امّا باید اساتید و دانشجویان، هشیار و بیدار باشند تا در این جنگ بیولوژیک، مغلوب نشویم.

ارجمندی گفت: اساتید باید در دو جبهه پشتیبانی و صف، فعالانه شرکت کنند و در هر فعالیت و تلاش جهادی و انقلابی، بدون هیچ چشم داشتی شرکت نمایند. به عنوان مثال، ما اساتید و دانشجویان، باید از دانش فنی خود مدد گرفته، به  تولید دارو و شوینده و دیگر  مواد مورد نیاز بهداشتی اقدام نماییم، با کارخانه ها در ارتباط بوده، در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک به صورت جهادی حاضر شده و به آنان مشورت و یاری رسانیم.

وی در ادامه افزود: باید ما اساتید در کلاس های درس مجازی، روح امیدواری و باورمندی را در دانشجویان عزیز که امید و اعتماد آینده ما هستند، تقویت کنیم تا آنها به نوبه خود در حال و آینده، سفیران امید و ایثارگری در جامعه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: ما اساتید باید در گروه ها و شبکه های اجتماعی، با اسم و عنوان دانشگاهی حضور فعال داشته باشیم  و با بصیرت و کلامی نرم و عالمانه، به مردم و مدیران مشاوره دهیم تا بتوانند با آرامش و قوت و قدرت، تصمیم بگیرند. باید توجه داشته باشیم که بدخواهان و نظام سلطه و رسانه های آنها به دنبال یا س و ناامیدی ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند تا به هر طریق ممکن اقتصاد و اقتدار ملی ما را بشکنند باید این بار ثابت کنیم ما ملت و جوانانی خستگی ناپذیر و سلحشور داریم.

وی تصریح کرد: ما اساتید و دانشجویان باید در مقابل شایعه پراکنی و منفی بافی وجنگ روانی بدخواهان ایران و ایرانی در داخل و خارج ایستاده، موفقیت ها و پیروزی های بسیار - که حاصل سالها تلاش پیشروان علم و رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده است- را یاد آور شویم. همچنین باید از مراجع مسئول و قضایی بخواهیم که کسانی که مواد مورد نیاز فعلی جامعه را احتکار و خاین به ایران و ایرانی هستند را شناسایی و بدون تعلل به اشد مجازات برسانند.

گفتنی است در این جلسه، موضوعات مطرح شده، توسط مدیران فرهنگی دانشکده ها  و اساتید به صورت مجازی و IMC، مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و راهکارهای اجرایی بیان و مقرر گردید که اساتید در حدّ توان خود در این راستا با جرات تلاش نمایند و طرح های خود را ارائه دهند. در ادامه این جلسه، مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی در وضعیت پیش آمده توسط مدیران فرهنگی بررسی شد. در انتها نیز همگی برای دفع و رفع این بلا، دعا و توسل کردند.

لازم به ذکر است دیگر جلسات معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران فرهنگی دانشکدهای دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مجازی و IMC برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علم دانشگاه دانشجویان ایران دانشگاه علم و صنعت ایران معاون فرهنگی و اجتماعی مدیران فرهنگی ما اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

کد خبر 6087965

دیگر خبرها

  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر