Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم امروز در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی تولیدکننده محصولات بهداشتی در قم، از تغییر خط تولید برخی واحد‌های صنعتی استان به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی خبر داد وگفت: ۱۵ واحد صنعتی که به‌صورت بالفعل و بالقوه توان تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی داشتند در استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به تغییر خط تولید این واحد‌ها ابراز کرد: این واحدها، محصولات موردنیاز مردم را در این شرایط با سرعت بیشتری تولید کرده و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز‌های موردنیاز از نهاد‌های متولی در حال انجام است.

سیجانی بیان کرد: همچنین رایزنی‌های لازم با استان‌های مبدأ برای تأمین مواد موردنیاز مانند الکل در حال انجام است تا این محصولات با سرعت بیشتری در استان تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به استفاده از توان حداکثری واحد‌های صنعتی استان در حوزه مواد شیمیایی و بهداشتی گفت: این واحد‌ها بدون هیچ‌گونه تعطیلی به کار گرفته‌شده‌اند.

سیجانی با بیان اینکه توان تولید استان در زمینهٔ مواد بهداشتی و ضدعفونی محدود و تقاضا زیاد است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولیدات انجام‌شده در اختیار سازمان غذا و دارو قرارگرفته و با توجه به اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی این محصولات در میان بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

او در پایان سطح تولید استان را پاسخگوی نیاز‌های ایجادشده ندانست و یادآورشد: باید از ظرفیت‌های مختلف همچون واردات برای تأمین نیاز قم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه این سازمان برای واردات این محصولات آماده همکاری با بخش خصوصی و بازرگانی است، تأکید کرد: ثبت سفارش این بخش‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدصنعتی مواد ضدعفونی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان