Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@04:41:02 GMT

IEA: نخستین کاهش تقاضا برای نفت در جهان از سال 2009

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۳۲۲۵

IEA: نخستین کاهش تقاضا برای نفت در جهان از سال 2009

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقاضا برای نفت در جهان در سال 2020، برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته، کاهش می یابد، زیرا فعالیت‌های اقتصادی جهان به علت شیوع ویورس کرونا متوقف شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقاضا برای نفت در جهان در سال 2020، برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته، کاهش می‌یابد، زیرا فعالیت‌های اقتصادی جهان به علت شیوع ویورس کرونا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازبینی کاهشی با افت قیمت نفت به یک سوم در بیشترین کاهش یک روزه از سال 1991 جنگ خلیج فارس صورت گرفت.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در سال 2020 روزانه 99.9 میلیون در روز بشکه باشد که نسبت به پیش بینی قبلی خود تقریبا یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته است؛ همچنین این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی 90 هزار بشکه در روز کمتر است و نخستین کاهش تقاضا برای نفت از سال 2009 به شمار می‌رود.

بر اساس برآورد IEA، با کاهش مسافرت و فعالیت های اقتصادی، تقاضای جهانی نفت طی سه ماهه نخست سال جاری، 2.5 میلیون بشکه یا حدود 2.5 درصد کاهش یافته است. حدود 1.8 میلیون بشکه در روز از این رقم در چین بوده است.

بر اساس گزارش چشم انداز میان مدت IEA، بدترین سناریو یعنی دولت ها نتوانند شیوع را کنترل کنند و مصرف می‌تواند بیش از 730 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

ویروس کرونا در فعالیت های صنعتی به ویژه در چین و کشورهای دیگر آسیا و بعلاوه ایتالیا کاهش شدیدی ایجاد کرده است. این ویروس به رکود در تقاضا برای حمل نقل زمینی و هوایی منجر شده است.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی این آژانس هشدار داد تولیدکنندگان در مواجه با بحران ویروس کرونا مسئولیت پذیر باشند.

بیرول به خبرنگاران گفت: «در چنین زمانی از بی ثباتی و آسیب پذیری اقتصاد جهانی، خطر کردن در بازارهای نفت ممکن است عواقب وخیمی به همراه داشته باشد.»

بیرول گفت قیمت نفت پایین می‌تواند بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت نظیر عراق، آنگولا و نیجریه را تحت فشار مالی شدید قرار دهد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت انرژی خلیج فارس کاهش تقاضا کرونا ویروس کرونا تقاضا برای نفت بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما

ایتنا - روزیاتو گزارش داد که باتوجه به کاهش نرخ زاد و ولد، تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۵ درصد از کشورهای جهان به زیر سطح جایگزینی جمعیت سقوط خواهند کرد و جمعیت آن‌ها رفته‌رفته کاهش می‌یابد.
در حالیکه کاهش نرخ زاد و ولد در جهان، تا ۲۵ سال آینده چالشی بزرگ برای اغلب کشورهای جهان ایجاد خواهد کرد، کارشناسان معتقدند که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند این خلأ را در جمعیت آینده جهان پر کنند.

روزیاتو گزارش داد که باتوجه به کاهش نرخ زاد و ولد، تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۵ درصد از کشورهای جهان به زیر سطح جایگزینی جمعیت سقوط خواهند کرد و جمعیت آن‌ها رفته‌رفته کاهش می‌یابد.

از چالش‌های مهمی که کمبود و کاهش جمعیت در جهان ایجاد خواهد کرد، مشکلات اقتصادی در جامعه و همچنین کمبود نفرات برای نگهداری از سالمندان است.

 

پروفسور لوییس سنتیس از دانشگاه تگزاس آمریکا معتقد است باتوجه به کاهش جمعیت در جهان به ویژه اروپا و آسیا در آینده‌ای نزدیک، با کمبود نیرو برای نگهداری و رسیدگی به سلامت و وضعیت غذای سالمندان مواجه خواهیم شد. اما ربات‌های انسان‌نما این توانایی را دارند که در آن زمان جایگزین انسان‌ها شوند و این کمبود و خلأ را به خوبی پر کنند. 

این پروفسور که در حال حاضر با تیمی حرفه‌ای بر روی ساخت رباتی به نام «دراکو ۳» کار می‌کند که فعلاً توانایی انجام کارهای ساده را دارد، می‌گوید: «به عقیده من تبدیل شدن ربات‌ها به کمکی در کار پرستاری اهمیت زیادی دارد.»

«دراکو ۳» در حال حاضر قادر است قهوه و غذاهای ساده درست کند و احتمالاً روزی هم خواهد رسید که بتواند ظرف‌های کثیف خانه را بشوید.

دیگر خبرها

  • نخستین تمرین سپاهان در نقش جهان با حضور هواداران برگزار می‌شود
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد