Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:17:37 GMT

مسجد را باید محور حرکت فرهنگی قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۳۶۷۸

مسجد را باید محور حرکت فرهنگی قرار داد

منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه تقویت بنیه اعتقادی مردم، حرکت حول محور مساجد و کانون ها و پایگاه های بسیج مساجد است که باید  آنها را تقویت کرد و این کار را در رفسنجان آغاز خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان با برشمردن ویژگی های یک فرد انقلابی بیان کرد: مدیر انقلابی باید ساده زیست و متدیّن باشد، قوانین را خوب بشناسد، در محل کار خود شفاف سازی داشته باشد، برای راه‌اندازی کار مردم آسان سازی کند، مردم را حیران نکند، اگر منعی وجود دارد ارباب رجوع را توجیه و قانع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است که مدیران با قشر ضعیف جامعه همدلی و همدردی داشته و جهادی باشد؛ فرد جهادی یعنی کسی که خالصانه و بی ‌منّت به مردم خدمت کند.

 

 

وی با بیان اینکه ما در جهت کادرسازی و مدیرسازی ضعیف هستیم؛ تصریح کرد: متأسفانه نه دانشگاهِ تربیت مدیر داریم و نه مدیران ما در این زمینه ذوق و سلیقه دارند تا در مدتی که مدیر هستند برای خود جایگزین تربیت کنند لذا باید مقدمات و شرایط این کار در ادارات و سازمان ‌ها فراهم شود در دولت هم باید تشکیلاتی تحت عنوان کادرسازی  و مدیرسازی راه‌ اندازی شود.

 

 

 

حجت الاسلام جلالی احترام و ادای دین به شهدا و خانواده آنها و ایثارگران را مهم برشمرد و گفت: احترام به خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، یک امر اخلاقی و عرفی است و ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم باید به آنها احترام ویژه بگذاریم و این از لحاظ اخلاقی و عرفی و شرعی درست است.

 

 

 

وی ادامه داد: توصیه من به مسئولین این است که ضمن خودسازی و مراقبت از خود، سعی کنند به مردم و قشر ضعیف که صدایشان به کسی نمی ‌رسد، توجه کنند اولین کارم در مجلس این است که دین خودمان را به شهدا و ایثارگران ادا کنیم شهدا با خون خود درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کردند.

 

 

 

جلالی قوانین و لوایح را خوب مطالعه کردن، قانون خوب تصویب کردن و پیگیری قوانین مصوبی که اجرا نشده، نظارت داشتن بر مدیران و وزرا و مسئولین و مهمتر از همه ریل گذاری برای قوه مجریه را  از وظایف یک نماینده مجلس دانست که مردم وی را انتخاب می کنند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای سطح فرهنگ شهر باید بنیه و قوه ایمانی و اعتقادی مردم را تقویت کرد و لازمه تقویت آن حرکت کردن حول محور مساجد و کانون ها و پایگاه های بسیج مساجد است که باید  آنها را تقویت کرد و این کار را در رفسنجان آغاز خواهیم کرد ان‌شاءالله از مساجد حرکت فرهنگی را آغاز می‌ کنیم.

 

 

 

*** جذب بودجه شهرستان های رفسنجان و انار

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تخصیص و تقسیم بودجه در استانداری انجام می ‌شود و متأسفانه به خاطر شهرت رفسنجان و انار به پسته، سهم تخصیص یافته را به رفسنجان نمی‌ دهند؛ اظهار کرد: ما پیگیر این موضوع می ‌شویم که سهم اختصاص یافته به هر شهری را به همان میزانی که هست پرداخت کنند.

 

 

*** ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

وی در راستای اشتغال زایی هم گفت: وضعیت اقتصاد و معیشت در کشور ما بسیار پیچیده شده و مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به صورت زنجیره‌‌ای به هم گره خورده‌اند، برای حل مشکلات اقتصادی باید ابتدا مسأله اشتغال را حل کرد.

 

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: اگر بر اساس مصوبه مجلس سراغ اشتغال پایدار در روستاها برویم، بخشی از مشکلات اقتصادی حل می‌ شود، اما بهبود زیرساخت ‌های اقتصاد مثل کاهش نقدینگی کشور و سوق دادن نقدینگی به چرخه تولید قطعا" می ‌تواند ما را از بحران اقتصادی و رکود عبور دهد.

 

 

 

وی عملکرد شهرداری رفسنجان را از دید و منظر مردم موفق دانست و افزود: مردم، شهردار را موفق می ‌دانند و کسی که مردم او را موفق می ‌دانند، باید حمایت شود.

 

 

 

جلالی ادامه داد: موفقیت ‌های فوتبال در رفسنجان باید دیده و حمایت شود، اما نسبت به بومی سازی تیم ‌های فوتبال منطقه ‌ای و شهری توجه ویژه شود.

 

 

 

منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه خدمت به مردم، دلسوز مردم بودن، انقلابی و ولایی بودن و انقلابی حرکت کردن دارم؛ افزود: از مردم می ‌خواهیم که رفتار مسئولین را بیشتر رصد کنند و نسبت به حرکت مسئولین حساس ‌تر باشند، اهل سئوال و مطالبه باشند و در صورت اشتباه اهل مواخذه کردن باشند.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان خانواده شهدا شهدا رفسنجان و انار حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در مراسم گرامیداشت روز بناها و محوطه‌های تاریخی اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۱۸۰۹ اثر ثبت ملی و جاذبه‌های طبیعی بکر در تقویت زیرساخت‌ها و معرفی داشته ها برای جذب گردشگر می بایست تلاش مضاعفی داشته باشیم و باید عقب‌ماندگی ساختاری خود را در این زمینه جبران کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: اعتبار این اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص رشد ۵ برابری داشته است و با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان پول نقد برای اجرای پروژه‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ پروژه در حال اجرا است.

او با ابراز تاسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته ادامه داد: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان اولین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و دانه‌های باارزش آن خواهد داشت.

 

صفری گفت: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارد که متاسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای باارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

او خاطرنشان کرد: مدرسه هدایت تحویل،  مرمت و کاربری مناسب برای آن تعریف شد کار مرمت خانه انصاری ارومیه نیز از دو هفته پیش آغاز شده و مرمت مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه نیز با جدیت انجام شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسیده و تبدیل به موزه ورزش، تاریخ و مدرسه می‌شود، خانه گردشگری ارومیه نیز پس از مرمت تبدیل به موزه فرش خواهد شد.

صفری گفت: راه‌اندازی این موزه‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در ارومیه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به مرمت مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: در سال ۲۰۲۵ پرونده مساجد جامع کشور برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح خواهد شد که باید همگی تلاش کنیم تا اقدامات مرمتی و ساماندهی این مسجد انجام شود و مسجد جامع ارومیه نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار بگیرد.و برای این امر نیاز است شکل تاریخی مسجد به طور کامل احیا شود.

او خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

 

صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

او بیان کرد: عمارت دارایی ماکو نیز با پی‌گیری  استاندار و مساعدت وزیر اقتصاد و دارایی تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پایان از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود