Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم هاشمی‌تبار فقط دغدغه فرهنگی نداشت بلکه نگاه ویژه‌ای به خدمات اجتماعی در هیئت داشت. همان اوایل تشکیل هیئت فاطمیه با کمک جوانان، خیریه‌ای راه‌اندازی کرد تا به ایتام و مستمندان کمک کند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاج سیدمحمد هاشمی‌تبار، مداح، مناجات‌خوان و پرچم‌دار هیأت فاطمیه تهران، شب گذشته دعوت حق را لبیگ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مداح اهل‌بیت(ع) در دستگیری از مستمندان و هدایت نوجوانان و جوانان شهرت زیادی داشت. بسیاری از شاگردانش از شیعیان با اخلاق و مؤثر در جریان انقلابند، برخی از آنها حتی در جریان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام محمود ریاضت واعظ مطرح کشور که قرابت زیادی با مرحوم هاشمی‌تبار دارد، درباره ویژگی‌های رفتاری آن مرحوم گفت: مرحوم حاج سیدمحمد هاشمی‌تبار صرفاً یک ذاکر و مداح اهل‌بیت (ع) نبود بلکه فعالی فرهنگی به‌ویژه در هدایت نوجوانان و جوانان منطقه جنوب شرق تهران بود که حتی در دوران ستم‌شاهی هم نقش بسزایی در هدایت نوجوانان و جوانان داشت. در فضای ضدفرهنگی پیش از انقلاب برای جوانان، کلاس‌های اخلاقی، اعتقادی و معرفتی برگزار می‌کرد و آنها را از ابتلا به آلودگی‌هایی که در دوران طاغوت وجود داشت، نجات می‌داد.

"سیدمحمد هاشمی‌تبار" مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) درگذشتبازنشر|عملکرد برخی مسئولان و مداحان عامل دین‌گریزی است/ مداحی نیازمند کلاس، اخلاق و اخلاص است + فیلم

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بسیاری از نوجوانان و جوانان با هدایت ایشان در مسیر اهل‌بیت(ع) قرار گرفتند. شهید عظیم جعفری و شهید اقبالیان از همین جلسات معرفتی ایشان به جبهه اعزام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام ریاضت، ولایتمداری را از ویژگی‌های بارز این مداح با اخلاص دانست و گفت: آن چیزی که خیلی در زندگی شخصی و اجتماعی آن مرحوم، پررنگ بود مسئله ولایتمداری بود. در مسیر ولایت با کسی شوخی نداشت. خیلی در راه تربیت نوجوانان و جوانان دلسوز بود. علاقه داشت که جوان در مسیر ولایت اهل‌بیت(ع) باورپذیر باشد. علاقه زیادی به شخصیت امیرالمؤمنین(ع)، سید‌الشهدا(ع) و خصوصاً صدیقه طاهری(س) داشت؛ حتی هیئت فاطمیه‌ را نیز بر اساس علاقه‌اش به حضرت زهرا(س) تأسیس کرد.

وی به خدمات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرحوم اشاره کرد و گفت: مرحوم هاشمی‌تبار فقط دغدغه فرهنگی نداشت بلکه نگاه ویژه‌ای به خدمات اجتماعی در هیئت داشت. همان اوایل تشکیل هیئت فاطمیه با کمک جوانان، خیریه‌ای راه‌اندازی کرد تا به ایتام و مستمندان کمک کند. این هیئت در حال حاضر، خانواده‌های نیازمند زیادی را تحت پوشش دارد.

حجت‌الاسلام ریاضت ادامه داد: به نظرم پایه‌گذار حرکت هیأت‌های مذهبی که امروز در جریان شیوع کرونا به میدان آمدند و خدمات اجتماعی و بهداشی را در فعالیت‌های هیئت گنجانده‌اند، مرحوم هاشمی‌تبار است. تمام تلاش آن مرحوم این بود که زیر بیرق امام حسین (ع) از نیازمندان و محرومان دست‌گیری کند. این سیره عملی اهل‌بیت(ع) را آموزش هم می‌داد. در کلاس اخلاقش، فقط مباحث اخلاقی مطرح نمی‌کرد گرچه به آنها هم توجه زیادی داشت امّا به این بسنده نمی‌کرد و عملاً پای میدان می‌آمد و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در خط مقدم قرار می‌گرفت. خیّران را دور هم جمع می‌کرد و به محرومان کمک می‌کرد؛ چه بسا که بسیاری از خانواده‌های محروم به واسطه کمک‌های ایشان، جذب اهل‌بیت(ع) شده‌اند.

این واعظ کشورمان خاطرنشان کرد: واقعاً می‌توان گفت ضایعه درگذشت ایشان، ثلمه‌ای برای ایران اسلامی بود چراکه ایشان مصداق حقیقی یک شیعه و محبّ، ذاکر و مدیحه‌سرای اهل‌بیت(ع) بود که در شب شهادت حضرت زینب (س) دعوت حق را لبیگ گفت. مرحوم هاشمی‌تبار در کنار اجداد طاهرینش و سر سفره اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت زهرا(س) میهمان خواهد بود و حضرت زینب(ع) از ایشان دستگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مداحان اهل بیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا مداحان اهل بیت ویروس کرونا هیئت مداحان اهل بیت نوجوانان و جوانان خدمات اجتماعی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!