Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ایالات متحده آمریکا بازیگران دولتی را عامل شوک واردشده به بازار نفت معرفی کرد و خواستار حفظ آرامش شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دولت آمریکا روز دوشنبه (19 اسفندماه) «بازیگران دولتی» را به تحریک بازار و مؤثر بودن در افت تاریخی قیمت جهانی نفت متهم کرد و از سفیر روسیه در ایالات متحده خواست به اهمیت برقراری آرامش در بازار توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت نفت روز دوشنبه (19 اسفندماه) بیشترین میزان سقوط را از زمان جنگ خلیج فارس در سال 1991 میلادی تجربه کرد، زیرا روسیه و عربستان، با وجود کاهش تقاضای جهانی نفت خام ناشی از گسترش ویروس کرونا، جنگ قیمتی را آغاز کردند.
شایلین هینس، سخنگوی وزارت انرژی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تلاش‌های بازیگران دولتی برای دستکاری و ایجاد شوک در بازارهای نفتی، اهمیت نقش ایالات متحده را به‌عنوان تأمین‌کننده انرژی قابل اعتماد برای شریکان و متحدانش در سراسر جهان مشخص می‌کند.
این وزارتخانه بدون نام بردن از کشوری خاص اعلام کرد که توقف همکاری سه ساله روسیه و عربستان و موافقت نکردن مسکو با پیشنهاد تعمیق کاهش تولید نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را زیر نظر دارد.
وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز دوشنبه (19 اسفندماه) در دیدار با سفیر روسیه در آمریکا بر اهمیت بازارهای متوازن و با ثبات انرژی تأکید کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات ماه نوامبر است، سعی کرد مطلبی امیدوارکننده درباره افت قیمت نفت مطرح کند.
در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در توییتی نوشت: «خوشا به حال مصرف‌کنندگان، قیمت بنزین کاهش می‌یابد!»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • بازار طلا لرزید/ قیمت جدید طلا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل