Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی از ارائه آموزش های خود مراقبتی به کودکان کار و خانواده های آنها توسط مددکاران بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «زهرا امینی» امروز (20 اسفند) در حاشیه توزیع پک‌های بهداشتی بین کودکان کار در سطح شهر اراک، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی و کشور رسیدگی به کودکان کار در کنار دیگر فعالیت های این سازمان به منظور رسیدگی به افراد تحت پوشش یکی از اولویت های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به توزیع پک های بهداشتی بین کودکان کار در سطح شهر اراک افزود: این مهم با حضور، تیم تخصصی اورژانس اجتماعی انجام شد و پک های بهداشتی شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف بود که بین تعداد ی از کودکان، مشغول کار در سطح اراک توزیع شد.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز به تعداد محدودی از کودکان کار که مشغول دستفروشی بودند پک بهداشتی ارایه و مقرر شد با پیگیریهای بعدی تیم تخصصی اورژانس اجتماعی  جهت حمایت از این عزیزان پرونده تشکیل دهند.

 

این مقام مسئول با توجه به اینکه آموزشی های خودمراقبتی به این کودکان و خانواده های آنها از طریق تماس های تلفنی مددکاران انجام می شود، گفت:  توزیع بروشورهای اطلاع رسانی از دیگر فعالیت های در این راستا بوده و این آموزش ها و توزیع  پک های بهداشتی تا زمان کنترل بیماری ادامه خواهد داشت .

 

امینی با بیان اینکه کودکان کار در این روزها بسیار در معرض خطر هستند، گفت: کودکان کار به خصوص کودکان زباله گرد در میان هیاهوی کرونا بیشتر از همه در معرض آسیب هستند و توجه به این کودکان امری ضروری است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: 237 کودک کار در استان شناسایی شده اند و به این کودکان خدماتی همچون مددکاری، روانشناختی، توزیع اقلام و بسته های غذایی، کمک هزینه تحصیلی، تسهیلات برای اشتغال کودکانی که سرپرستشان توانایی ایجاد اشتغال را داشته باشد داده می شود.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کودکان کار استان مرکزی بهزیستی پک های بهداشتی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد