Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز با بیان اینکه در شرایط فعلی توصیه می‌شود از مصرف غذاهای کبابی و گریل شده اجتناب شده و روش پخت اصلی گوشت‌ها به صورت آبپز یا بخارپز باشد، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در روش طبخ، درجه حرارت قسمت‌های مختلف ماده غذایی در طول پخته شدن است؛ چراکه در کباب و گریل کردن، انتقال درجه حرارت به عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کروناویروس و سایر عوامل بیماری‌زا کافی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه انواع گوشت و تخم مرغ باید به طور کامل پخته شود، اظهار کرد: دمای داخلی ایمن برای پخت گوشت ۷۰ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین غذاهای پخته‌ای که در یخچال نگهداری می‌شوند برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شوند؛ به گونه‌ای که همه جای آن حدود ۷۰ درجه سانتیگراد حرارت ببیند.

رزاز با بیان اینکه به طور خاص، کرونا ویروس‌ها مستعد تخریب در دمای معمولی پخت و پز (۷۰ درجه سانتیگراد) هستند، گفت: بنابراین، باید از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه پخته پرهیز شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از آلودگی متقابل غذاهای پخته با گوشت خام، شیرخام یا امعا و احشا حیوانی خام باید با احتیاط و کاملا تفکیک شده و در یخچال قرار داده شود.

این متخصص تغذیه در خاتمه با تاکید بر اینکه تا حد امکان از رستوران ها غذا تهیه نکنید، گفت: اگر اصول بهداشتی توسط کارکنان مرتبط، در تهیه و توزیع غذا رعایت نشود، آلودگی منتقل می‌شود. با این حال در صورت سفارش غذا  به صورت بیرون بر سفارش دهید و مجددا غذاها را قبل از مصرف به خوبی گرم کنید.

کد خبر 491452 برچسب‌ها كروناويروس تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند