Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:56:10 GMT

یک قلاده گربه جنگلی در لنگرود به طبیعت برگردانده شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۴۸۱۷

یک قلاده گربه جنگلی در لنگرود به طبیعت برگردانده شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با اعلام این مطلب گفت: یک قلاده گربه جنگلی که توسط یک دوستدار محیط زیست در محدوده ی شهری لنگرود مشاهده  و با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود زنده گیری شده بود پس از بررسی سلامت حیوان، در زیستگاه طبیعی اش رهاسازی شد.

 سیدامین نجات  ضمن تشکر از دوستداران محیط زیست و حیات وحش  افزود : گربه های جنگلی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کنند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت و باغات و جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از کلیه شهروندان و دوستداران حیات وحش خواست تا ضمن حمایت از پرندگان و گونه های جانوری، در صورت مشاهده موارد مشابه بدون اقدام غیر کارشناسی و خود سرانه با این جانوران، مراتب را به نزدیک ترین پاسگاه یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

گربه وحشی کمی از گربه اهلی بزرگتر است و این گربه در شیراز، تخت جمشید، کرمان، بوشهر، بندر ترکمن، مشهد، بجنورد، ارومیه و اردبیل و جنگل های گیلان  گزارش شده است.

برچسب‌ها لنگرود اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لنگرود اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان لنگرود اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: در روز‌های گذشته، تعداد ۲ راس بره میش وحشی در طی ۲ مرحله توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به نهاد متولی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تحویل شد.

وی افزود: یکی از این بره میش‌های وحشی توسط یک دامدار در ارتفاعات روستای کردیان شهرستان باخرز پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تایباد تحویل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین یک بره میش دیگر در روستای سوران شهرستان تایباد پیدا شده توسط یکی از اهالی همین روستا به این اداره تحویل شد.

اربابی کرد: این ۲ بره میش وحشی پس از معاینات دامپزشکی و اخذ تاییدیه سلامتی، به سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری در بخش سلامی خواف منتقل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مردم، کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و اهالی روستا‌ها نیز توصیه می‌شود که اگر نوزاد سالم گونه‌ای جانوری را در مکان‌های مختلف مشاهده کردند؛ از جابجایی، ترساندن و تماس با آن گونه پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در مجموع دارای ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار عرصه طبیعی هستند که گوسفند وحشی، آهو، بز کوهی و تیره‌های سگ سانان از گونه‌های جانوری غالب این مناطق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری