Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمود مدنی ظهر سه‌شنبه در نشستی که با موضوع فعالیت جامعه الزهرا (س) در بحث مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، بیماری را واقعیت جدا نشدنی از زندگی بشر دانست و افزود: وضعیت کنونی کشور از لحاظ بهداشت روانی، محیطی، درمان و امکانات بهداشتی قابل مقایسه با گذشته نیست زیرا کشور از این لحاظ رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فلسفه این بیماری را بی توجهی به معاد، توحید، مبدأ و حکمت دانست و افزود: توجه به موضوع بیماری و تهدیدی که از سوی این قضیه است، می‌تواند تبدیل به فرصت برای جامعه اسلامی شود.

مدیر جامعه الزهرا (س) توجه به معاد، مرگ و آماده شدن برای مرگ را مسئله مهم معارفی دانست و تصریح کرد: جای خرسندی است که مردم متدین می‌دانند که باید از هر لحاظ خود را آماده کرده و از این تهدیدها، نهایت بهره برداری را انجام دهند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای رعایت بهداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت و غیره تعطیل شده است اما این تعطیلی نباید موجب شود که برخی فرایض مانند غسل، کفن و نماز میت این نوع بیماران تعطیل شود و در حال حاضر بر اساس خبرهای شنیده این نوع برنامه‌ها از سوی طلاب جهادی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مدنی گفت: متأسفانه این روزها به صورت نامتعارف ایجاد هراس و بیم و ترس از ویروس در حال اشاعه است که به نظر می‌آید باید شبکه ملی به مردم امید بدهد و بر طبل ترس نکوبد.

وی با بیان اینکه امروز طلاب جامعه الزهرا (س) همگام با سایر نهادها برای رفع این بیماری وارد میدان شده‌اند، افزود: طلاب جامعه الزهرا (س) اقداماتی در زمینه مسائل کفن، دفن، غسل، راه اندازی ستاد بحران، همکاری و همفکری با مسئولان وزارت بهداشت، برگزاری دوره‌های آموزش تحصیلی برای سطوح یک، ۲، سه و چهار، برگزاری دوره‌های کارگاهی، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی کوتاه مدت در موضوعات هنرهای تجسمی، دستی، تربیتی، تربیت فرزند، برگزاری دوره‌های بلند مدت تربیت مبلغ، مترجم و پژوهشگر و برگزاری آموزش زبان فارسی برای طلاب خارجی این جامعه در فضای مجازی داشته است.

مدیر جامعه الزهرا (س) بیان کرد: هر طلبه‌ای با حضور در پنل شخصی می‌تواند از دروس بارگذاری شده در سطوح مختلف یک تا سه استفاده کند و سوالات خود را نیز از استاد مربوطه بپرسد.

وی گفت: برای طلاب سطح چهار برنامه‌های پژوهشی با همکاری و هم فکری اساتید مربوطه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مدنی ابراز کرد: جامعه الزهرا (س) به منظور همکاری با مسئولان استان و عدم نشر ویروس، همه دروس، مهدکودک، ورزشگاه و سایر برنامه‌ها را تعطیل کرده و مبنای فعالیت خود را اعلام از سوی مسئولان استان قم می‌داند.

وی گفت: طلاب خواهر برای پیشگیری از این بیماری اقدام به حضور در بیمارستان‌های قم، همیاری و همکاری با پزشکان و پرستان، مراقبت از بیماران کرونایی، انجام غسل، کفن، دوختن و خیاطی کردن لباس بهداشتی پرستاران و پزشکان و غیره، توزیع اقلام بهداشتی در بین خانواده‌های مستضعف و غیره کرده است.

مدیر جامعه الزهرا (س) ابراز کرد: با شیوع این ویروس مدیریت جامعه الزهرا (س) توجه جدی‌تری به برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی برای طلاب خواهر داشته است.

وی گفت: در تلاشیم آزمون پذیرش جامعه الزهرا (س) را در ۲۹ اسفند برگزار کنیم که اگر به هر دلیل این کار صورت نگرفت در ۲۹ فروردین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مدنی عنوان کرد: برای آزمون امسال چهار هزار داوطلب ثبت نام کردند و قرار است در مقاطع مختلف تحصیلی سطوح یک تا چهار، هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط پذیرش شوند.

وی گفت: جامعه الزهرا (س) در کنار سایر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و برگزاری کلاس‌های مهارتی در فضای مجازی، اقدام به پاسخگویی شرعی و نشر کلیپ در مورد نحوه کفن و دفن و انجام غسل و غیره در فضای مجازی کرده است.

مدیر جامعه الزهرا (س) اظهار داشت: طلاب خارجی جامعه الزهرا (س) سفیران انقلاب در خارج از مرزها هستند.

وی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات، طلاب خواهر خارجی مشتاق حضور در ایران برای یادگیری علوم دینی هستند و معتقدیم افرادی که از قبل وارد ایران شده و یا در فضای مجازی با جامعه الزهرا (س) آشنا شده‌اند و علوم دینی را فرا گرفته‌اند، توانسته به خوبی در خارج از مرزها از اعتقادات دینی و اسلام دفاع کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه درمان فضای مجازی قم نماز جمعه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیر جامعه الزهرا برگزاری دوره فضای مجازی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، غیرتی با اشاره به شکسته شدن بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه گفت: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟