Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم محدود کردن راه‌های استان که باعث شده اصفهان به مقصد سفر ساکنان استان‌های پرخطر در زمینه شیوع بیماری کرونا تبدیل شود و محدود نشدن ترددها در شهر اصفهان، از جمله محورهای انتقاد از استاندار اصفهان در نشست شورای شهر بود. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، استان اصفهان تا امروز از نظر آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا پس از استان‌های تهران، مازندران، قم و گیلان در رده پنجم کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند زنگ خطر شیوع کووید 19 در استان به صدا درآمده اما سوالی که این روزها ذهن‌ها را به خود مشغول کرده این است که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار اصفهان چه ساز و کاری برای اعمال محدودیت در ورودی و خروجی راه‌های استان برای جلوگیری از سفر و شیوع بیشتر این بیماری دارد و چرا تا کنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

مشخص است که بسنده کردن به منع هم‌وطنان از مسافرت به استان اصفهان و منع مراکز اقامتی از پذیرش مسافر به تنهایی کافی نیست و باید برای عملی کردن آن اقدامات جدی‌تر و حتی سخت‌گیرانه‌تری انجام داد.

از طرف دیگر ساعت کاری ادارات استان پس از اینکه یک بار کاهش یافت، با تصمیم این ستاد به حالت عادی بازگشت و بخشی از تردد روزانه در شهر اصفهان مربوط به کارکنان ادارات است. این را هم باید در نظر گرفت که شماری از شهروندان اصفهانی با وجود هشدارهای فراوان درباره شیوع بیماری کرونا به شکستن زنجیره انتقال بی‌اعتنا هستند و همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال حضور پررنگی در مراکز خرید و مکان‌های تفریحی دارند و به گفته رئیس پلیس راهور استان ترافیک عصرگاهی شهر اصفهان تعجب‌برانگیز است.

در همین حال یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در حالی امروز با حضور معاون بهداشت و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد که این موضوع یکی از محورهای انتقادهای اعضای شورا و معاونان دانشگاه علوم پزشکی از تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

انتقاد کادر درمانی اصفهان از محدود نشدن تردد در شهر و استان

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست اظهار داشت: کادر درمانی از اینکه در ورودی‌های استان و برای تردد در شهر محدودیت‌ اعمال نمی‌شود تا از افزایش بحران پیشگیری شده و حس جدی گرفتن بیماری کرونا به مردم تزریق شود، شکایت دارند.

وی تأکید کرد: اگر اکنون یک محدویت 4 هفته‌ای ایجاد کنیم بهتر است تا اینکه مدتی دیگر به این نتیجه برسیم که تمام شهر را 4 ماه تعطیل کنیم و خسارات آن به مراتب بیشتر باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اصفهان از نظر سرعت ابتلا در رتبه اول کشور قرار گرفته است، ادامه داد: اما خوشبختانه میزان مرگ و میر در اصفهان با تلاش مسئولان حوزه درمان و بهداشت کمتر از میانگین کشوری است. حوزه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان وضعیت پیچیده‌ای دارد، به طوری که آمار آن با جمعیت نزدیک به 450 هزار نفر با آمار حوزه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با جمعیت 4 و نیم میلیون نفر برابری می‌کند.

وی گفت: نباید به جایی برسیم که مردم به ما بگویند اگر شما عمق این خطر را درک می‌کردید چرا زودتر اقدام نکردید. نباید اجازه دهیم مدیران در تصمیم‌گیری از مردم عقب بمانند.

اصفهان مقصد سفر ساکنان 4 استان با شیوع بالا شده است

وی با اشاره به قرنطینه شدن 16 میلیون نفر در ایتالیا اضافه کرد: در ایران نیز باید تصمیمات جدی گرفته شود نه اینکه پس از وقوع حادثه به فکر چاره باشیم. متأسفانه اصفهان مقصد سفر ساکنان 4 استان مازندران، گیلان، قم و تهران شده است، در حالی که شیوع کرونا در این استان‌ها بسیار بالا است و مسئولان استان اصفهان باید در این زمینه جدیت به خرج دهند.

در ادامه این نشست عباسعلی جوادی رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان که رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان و دستیار ویژه استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است، عنوان کرد برای بستن اصفهان دیر شده است و بستن راه‌های ورودی اصفهان مشکلی از ما حل نمی‌کند.

آمار مبتلایان کرونا در اصفهان به 345  مورد رسید؛ 18 نفر جان باختندمردم در خانه بمانند؛ اردیبهشت زمان بهتری برای سفر به اصفهان است + فیلمفعالیت 15 گروه جهادی از طلاب اصفهانی برای مبارزه با کرونا + تصاویر

وی افزود: امکانات شهرستان‌ها تفاوت زیادی ندارد و به همین دلیل ارتباط بیماران در بین شهرستان‌ها قطع شده است. 80 درصد از ناقلان کرونا بدون علامت هستند و باید امکان ارتباط بین افراد را سلب کنیم.

جوادی البته اذعان کرد که مردم هنوز باور ندارند در شرایط بحران قرار داریم، شاید بخشی از آن به دلیل ناتوانی مسئولان در هشدار دادن به مردم است، نباید در خصوص شرایط و تجهیزات احساساتی صحبت کنیم.

این صحبت جوادی البته با واکنش دیگر اعضای شورای شهر اصفهان مواجه شد.

مهدی مزروعی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر در این خصوص گفت: نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر بسته شدن ورودی‌های شهر و استان و نیز تعطیلی شهر برای جلوگیری از شیوع کرونا است، بنابراین اگر رئیس‌جمهور و استاندار اصفهان در این خصوص تصمیم قاطعی نگیرند، هر مشکلی که پیش آید مسئول جان تک تک شهروندان اصفهانی خواهند بود.

چرا استاندار اصفهان در تصمیمات خود قاطع نیست؟

وی ادامه داد: چرا استاندار اصفهان یک روز اعلام می‌کند رفت و آمد به استان محدود می‌شود، اما روز دیگر اعلام می‌کند که این نظر من نیست و چرا تصمیم ثابتی در این خصوص نمی‌گیرد و چرا قاطعیتی در این خصوص نمی‌بینیم؟

رضا امینی دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری تبعیت از نظر کارشناسی حسنه و عدم تبعیت از آن سیئه است، اظهار داشت: اگر نظر پزشکان را بپذیریم و 15 روز در خانه بمانیم از اینکه شهر اصفهان 3 تا 4 ماه درگیر مشکلات بیماری کرونا باشد بسیار بهتر است.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها حتی خود مردم از ورود افراد غیربومی جلوگیری می‌کنند، افزود: چگونه است که استاندار اصفهان که خود پزشک است این چنین با موضوع برخورد می‌کند در حالی که مردم عملکرد ما را قضاوت خواهند کرد.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید این مطالبات را از مدیریت استان داشته باشیم، تصریح کرد: در صورت بروز مشکل مردم ما را نخواهند بخشید چون ما منتخب آنها هستیم. اگر بیماری کرونا به هتل‌‌ها و مهمانپذیرها راه یابد شرایط بدتر می‌شود. مدیریت استان باید با تمام ظرفیت‌های خود به میدان بیاید.

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از استاندار اصفهان گفت: از روز نخست تکلیف مسئولان استان درباره مقابله با ویرویس کرونا مشخص نبوده و هنوز هم مشخص نیست که آیا قرار است به جامعه آرامش بدهند یا خطر واقعی را به آنان گوشزد کنند.

نصیر ملت با بیان اینکه بخش زیادی از شهروندان به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند خانه‌نشین شوند، گفت: اگر قرار باشد دهک‌های پایین جامعه خانه‌نشین شوند دولت باید نیازهای زندگی آن‌ها را تأمین کند که قطعاً زحمت زیادی برای دولت ندارد.

از درخواست برای تعطیلی ادارات خسته شده‌ایم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه منظور از تعطیلی شهر این است که فعالیت مشاغل غیرضروری که موجب گسترش بیماری کرونا می‌شود متوقف شود، اظهار داشت: وقتی امسال عملاً عید نوروز نداریم خرید شب عید معنایی ندارد. نمی‌توانیم سوپرمارکت‌ها و پایانه‌ها را تعطیل کنیم اما لازم است موازین بهداشتی در آنها رعایت شود.

کمال حیدری افزود: از صنوف مختلف اصفهان می‌خواهم فروشگاه‌های تحت نظر خود را تعطیل کنند، چون فروشندگان بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند. اگر فعالیت برخی صنوف ادامه یابد قطعاً شیوع بیماری طولانی‌تر شده و حتی ممکن است تعطیلی یک ماهه به بیش از 3 یا 4 ماه کشیده ‌شود.

وی تأکید کرد که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از درخواست برای تعطیلی ادارات خسته شده‌، اما همچنان این درخواست را از مسئولان دارد چون گسترش ویروس کرونا به دلیل عدم تعطیلی برخی ادارات به دغدغه‌ای جدی برای دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شده است.

انتهای پیام/165/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شورای شهر اصفهان استاندار اصفهان بیماری کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا