Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:16:17 GMT

مهلت نام نویسی مسکن ملی لرستان تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۵۸۳۴

مهلت نام نویسی مسکن ملی لرستان تمدید شد

رضا خالقی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام از طریق پیامک، ضرورتی برای حضور در کافی‌نت ها وجود ندارد و متقاضیان می توانند در هر مکانی از طریق سایت Tem.mrud.ir نام نویسی کنند.

وی اظهار داشت:‌ با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع کرونا و اجتناب از مراجعه به کافی نت؛ آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را ندارند می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه  ۲۱ اسفند ماه از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار به سر شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اولیه در طرح، اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ ثبت نام نهایی از این متقاضیان پس از رفع بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) انجام خواهد شد.

خالقی افزود: این مرحله ثبت نام برای مسکن ملی شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز و نورآباد انجام می شود و تفاوت اساسی آن با سری نخست ثبت نام این است که محدودیت سهمیه ای وجود ندارد و همه متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه  TEM.MRUD.IR  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: این ثبت نام به صورت متمرکز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود و استان ها هیچگونه دخل و تصرفی در روند آن ندارند.

وی گفت:‌ همچنین متقاضیانی که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت نام اعتراض کردند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که در مرحله اول، ثبت نام و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند، چنانچه در بازه زمانی اعلام شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می توانند در این مرحله ثبت نام نمایند.

سهمیه لرستان از مرحله نخست نام نویسی مسکن ملی یکهزار و ۶۸۴ نفر بود.

مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی از دوشنبه در ۱۷ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه (۲۰ اسفند) ادامه خواهد یافت.

 در این مرحله از نام‌نویسی بر اساس دستورالعملی که وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده، مکانیزم ثبت‌نام تغییر یافته و مانند مرحله اول که ثبت‌نام بر اساس ظرفیت بود، نیست.

به این معنا که همه افراد فرصت دارند ظرف دو روز در استان مورد نظر خود ثبت‌نام کنند، سپس از بین افرادی که شروط ۵‌ گانه از جمله عدم استفاده از تسهیلات دولتی در بخش مسکن، عدم استفاده از امتیاز زمین یا مسکن دولتی بعد از انقلاب و نداشتن مالکیت مذکور از سال ۸۴ به بعد را دارا هستند، قرعه‌کشی به عمل می‌آید.

بر اساس  اعلام وزارت راه و شهرسازی تغییر رویکرد و افزایش متقاضیان، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا شرط جدید را در این مرحله (قرعه‌کشی) را اضافه کند و در فراخوان وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است که بر اساس شمار افراد تحت تکفل سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج اولویت‌بندی و انتخاب صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خرم آباد مسکن لرستان پروندهٔ خبری بازار مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خرم آباد مسکن لرستان طرح ملی اقدام مسکن تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خرم آباد مسکن لرستان وزارت راه و شهرسازی نام نویسی مسکن ملی ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داده است که طبق آمار وزارت راه و شهرسازی تابه امروز، ۵۰۰ هزار واحد از این واحدها که در قالب‌های مختلف از جمله مسکن روستایی، نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکن شهری در حال ساخت است به مرحله اجرایی و بهره برداری رسیده است.

 روح الله اکبری دستیار وزیر راه وشهرسازی در این خصوص گفت: در دولت سیزدهم ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکن در سراسر کشور شروع شده است که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در تشریح اجرای مسکن در سراسر کشور در راستای قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: از تعداد واحد‌های آغاز شده  به تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد  به شکل واگذاری زمین به شکل انفرادی، گروهی، جوانی جمعیت و واگذاری زمین برای گروه‌های واجد شرایط حمایتی بوده است.  

تخصیص ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد زمین روستایی به متقاضیان

اکبری افزود: از حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین روستایی شناسایی شده نیز تاکنون زمین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش واحد‌های حمایتی تعریف شده در اراضی ۹۹ ساله تاکنون ساخت ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد آغاز شده است. همچنین ۵۰۰ هزار واحد نیز در تفاهم با نیرو‌های مسلح در حال ساخت است که برخی از اراضی مربوط به نیرو‌های مسلح و برخی نیز مربوط به دیگر اراضی است که در این بخش تاکنون ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد آغاز شده است.  

بیش از ۴۹۰ هزار هکتار اراضی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

همچنین در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حوزه ساخت نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های اصلی، تامین زمین است گفت: در حال حاضر طبق تفاهماتی که با دستگاه‌های مختلف برای تامین زمین صورت گرفته است مقرر شده تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات شاخص این معاونت تحویل اراضی ملی واقع در حریم شهر‌ها در راستای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت جهادکشاورزی در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن است، گفت: تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار هکتار زمین ملی از جهاد کشاورزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی همچنین از  اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در راستای واگذاری اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در اراضی شرکت بازآفرینی شهری

براساس این گزارش بخشی از اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق نوسازی بافت‌های فرسوده است؛  در این خصوص محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور مردم انجام می شود، گفت: باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی بر روی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص به پایان رساندن عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه بازآفرینی شهری (خدمات زیربنایی و روبنایی) در سراسر کشور گفت: در برنامه داریم با همت بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات  شود.  

وی افزود: امسال طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت ونوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده انجام خواهد شد.

همچنین در  خصوص اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت باید برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تمامی ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند چراکه کلید تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دست بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی است که باید دولت از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی