Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:26:19 GMT

اجرای 20 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در «رودان»

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۶۱۴۷

اجرای 20 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در «رودان»

‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از اجرای ۲۰ طرح آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتباری بیش از ۴۶ میلیارد ریال در سال ۹۸ در این شهرستان خبر داد.

حسین محسنی‌زاده امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان از اجرای ۱۶ طرح در واحد آبخیزداری، سه طرح در واحد مرتع و یک طرح در واحد ممیزی در رودان خبر داد و گفت: امسال ۲۰ طرح آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان رودان به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی افزود: ۹ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال در برنطین و رودخانه افتتاح شد.

‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان عنوان کرد: ۱۰ پروژه ذخیره آب باران با احداث سازه‌های کوچک هلالی آبگیر در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار در برنطین و رودخانه با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال در سال ۹۸ اجرا شده است که اعتبارات پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی می‌باشد.

وی از اجرای یک پروژه در واحد ممیزی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در رودان خبر داد.

‎محسنی‌زاده بیان کرد: اخذ ۳۴ هزار سند مالکیت تک‌برگ اراضی ملی، کنترل ۱۲۰ هزار هکتار زمین جهت ورود دام عشایر استان کرمان و تخصیص ۹۸۳ هکتار اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و صنعتی دیگر برنامه‌های انجام شده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان است.

‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان به جذب ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز به‌عنوان همیار طبیعت اشاره کرد و گفت: دیگر برنامه‌های این اداره رفع تصرف ۸۳ هکتار اراضی ملی از متصرفان غیر قانونی توسط یگان حفاظت، تخصیص ۸۲ هکتار زمین به بنیاد مسکن شهرستان جهت احداث مسکن روستایی و اجرای ۳ فقره در ۵۰ هکتار از طرح‌های مشارکتی مردم و گروهای مردم‌نهاد جهت نهاد کاری و حفاظت خاک می‌باشد.

‎محسنی‌زاده از پاسخگویی به استعلامات هزار و ۲۰۰ فقره از اراضی از طریق سامانه الکتریکی سامط خبر داد و خاطرنشان کرد: مراجعین جهت دریافت استعلام اراضی خود می‌توانند به سامانه الکتریکی سامط مراجعه کنند و این سامانه فرآیند پاسخ‌گویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/۸۸۰۴۴

منبع: فارس

کلیدواژه: رودان منابع طبیعی آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه