Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:08:10 GMT

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بم به چهار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۷۵۱۳

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بم به چهار نفر رسید

 عباس عباس زاده  روز سه شنبهدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: این افراد به شهرهای آلوده سفر داشته اند که یک نفرشان خانم است و دو نفر دیگر توسط همکاران ما در واحد مبارزه با بیماری ها در منازلشان شناسایی شده اند و هم اکنون در منزل دوره بیماری را سپری می‌کنند و یک نفرشان که سالمند است در بیمارستان بستری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده  گفت : از مردم  می‌خواهم جهت قطع زنجره انتقال ویروس کرونا در منزل بمانند و هر شخصی که علایم اولیه مانند تب، گلودرد، سرفه و یا تنگی نفس داشت به مطب پزشکان مراجعه نکنند و با سامانه ۳۶۸۲تماس بگیرند تا همکاران ما بتوانند آن ها را راهنمایی کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم از راه اندازی نقاهتگاه برای بیماران خبر داد و بیان کرد: بزودی مکانی برای نقاهتگاه بیماران در نظر گرفته خواهد شد و بیمارانی که در منزل بستری شده اند به خانواده های آنها آموزش های لازم جهت مراقبت از خود در منزل و طریقه رفت و آمدشان به بیرون داده شده است.

وی ادامه داد:شهروندان باید از رفتن به مسافرت جدا اکیدا خودداری کرده و با حفظ نکات بهداشتی و عدم حضور در مکان های شلوغ و مراسمات از خود و خانواده شان در برابر این بیماری مراقبت کنند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است و تاکنون ۴نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان خانواده دانشگاه علوم پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت
  • (ویدیو) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد