Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی لایحه شورای شهر مبنی بر تعطیلی بازار قدیمی تبریز و مجتمع‌های تجاری، به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا پنجم فروردین ماه با قید دوفوریت، به تصویب رسید.

در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز در عصر سه شنبه، لایحه شهرداری مبنی بر تخصیص 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات پیش بینی نشده به منظور مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن و توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق کم‌برخوردار شهر، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز مسیرگشایی امتداد خیابان شهید شریفی از محل سه راه بهشتی و تملک مغازه‌های سرقفلی آن نیز تصویب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید

عضو شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز گفت: دغدغه چند ساله مردم شیراز برای تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون و اصلاح رخنمون حرم مطهر سید تاج الدین غریب (ع) از این غربت بر زمین مانده است که این مهم را امسال عملیاتی کنید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهارداشت: وعده صادق در 26 فروردین‌ماه بر کتاب پرفراز و نشیب تاریخ جهان نقش گرفت؛ برگی که تاریخ را تغییر داد.

وی افزود: آتشفشانی که از خون شهیدان فوران کرد و ابرقدرتی، چون شیر ژیان از بیشه ایران زمین خروج کرد و چنان سیلی سختی بر صهیونیست‌های دجال و قصاب کودک کش وارد ساخت که جهان در خواب رفته را بیدار ساخت.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه از شهردار و همه خادمین مردم در شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی بواسطه تلاش شبانه روزی‌شان در عین گمنامی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برای آسایش و امنیت میهمانان عزیز نوروزی ترتیب دادند قدردانی کرد و افزود: امیدوارم خداوند متعال اجر یکایک ایشان را به احسن وجه، جبران به خیر کند. 

طاهری بیان کرد: در گزارش‌ها شنیدیم ظاهرا شیراز رکورد دار پذیرایی از میهمانان نوروزی در سطح کشور بوده است، درود و هزاران درود به این نمره‌ی ارزشمند که به واقع همیشه در قله افتخار قرار دارید. امیدوارم این درجه عالی از میزبانی شیراز هر ساله افزایش یافته و شاهد رشد کیفیت همه جانبه میزبانی و پذیرایی باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهارکرد: در ایام اخیر نکات و هشدار‌های ارزشمندی توسط نماینده ولی فقیه در استان در لزوم پرداختن به تبیین و ترویج فرهنگ گردشگری در ادبیات و تربیت ملی ما فرمودند که مسئولان استان و کشور را به آن توجه می‌دهم. این گلایه نشان می‌دهد رفتار لازم در حوزه گردشگری به صورت یک فرهنگ یکپارچه تبدیل نشده که در این خصوص همت و اقدام مشترک وزراتین گردشگری و آموزش و پرورش لازمه تحقق آن است. 

وی ضمن تذکر به شهردار کلانشهر شیراز گفت: در موضوع اسکن اسناد حقوقی شهرداری گزارش مبسوط و کاملی تهیه و به شورا ارسال شود. تقاضا دارم تا کمیسیون برنامه بودجه حقوقی و املاک شورا گزارش را رسیدگی کنند. البته طراحان این طرح در شورا هدفشان اسکن همه اسناد موجود در شهرداری بوده که متاسفانه پس از قریب به دو سال که از مصوبه شورا می‌گذرد اقدام کامل و قاطعی در این خصوص صورت نگرفته است.

طاهری همچنین افزود: دغدغه چند ساله مردم شیراز و مصوبات این شورا برای تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون و اصلاح رخنمون حرم مطهر سید تاج الدین غریب (ع) از این غربت بر زمین مانده است که این مهم را امسال لااقل در حوزه حرم مطهر عملیاتی کنید.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: تدوین دائره المعارف یا دانشنامه چند زبانه شیراز، متاسفانه در اندر خم بوروکراسی‌های شهرداری گرفتار شده است. آنچه برآورد اینجانب است این دست موضوعات که روال معمولی در شهرداری ندارد تنها با اختیارات شهردار قابل انجام است و تقاضا دارد برای حل مسئله راسا ورود کنند.

وی با تصریح بر اینکه سمفونی شیراز هم در گرفتاری مشابه تدوین دانشنامه شیراز قرار گرفته و از شهردار عاجزانه میخواهم تا با اختیارات خودشان موضوع را در فاخرترین شکل خود به نتیجه قطعی برسانندف گفت: تدوین کتاب (هند بوک) قراداد‌های تیپ شهرداری علی‌رغم مصوبه شورا به نتیجه نرسیده است.

طاهری همچنین عنوان کرد: حسب تصمیم شورا، مقرر بود تا سند برنامه جامع بیست ساله 1420 شیراز مورد بازنگری قرار گیرد ما از اقدامات و نتایج این کار به جز تشکیل یک جلسه مقدماتی بی اطلاع هستیم. در عین حال با توجه به مراحل نهایی تدوین سند شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) تحت نظارت مشترک مرکز پژوهش‌های شورا و معاونت فرهنگی حرم مطهر، به ریاست شورا پیشنهاد دارم تا موضوع «الحاق و تجمیع» برنامه جامع 20 ساله موصوف را به سند شیراز سومین حرم مطهر کشور را به عنوان یک طرح به کمیسیون برنامه و بودجه حقوقی و املاک شورا ارجاع کنند تا در صورت تصویب کمیسیون و متعاقبا در شورا، ما شاهد تولید یک سند باشیم که مطمئنا دارای یک هدف هستند. 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه توقف در اجرایی کردن قرارداد‌هایی که در اثر نظارت دستگاه‌های نظارتی یا امنیتی متوقف مانده‌اند موضوع تذکر اینجانب استف گفت: به وضعیت فرد یا افراد مقصر یا متهم این دست قرارداد‌ها یا مناقصات یا مزایدات طبق روال معمول در دستگاه‌های قضایی رسیدگی خواهد شد.

طاهری اذعان داشت: از طرفی اصول قرارداد‌ها واضح‌اند و کارگزاران حقوقی در دستگاه‌های نظارتی نیز بر آن مسلط، آیا دستگاه‌ها محترم زیان‌های بعضا بزرگ وارده به بودجه عمومی شهرداری و مردم که ناشی از این دست دستور توقف هاست را عهده‌دار می‌شوند. آیا کارشناسان نظارتی خود را مطلق در نظارت فرض کرده و خود را مبری از هر نوع وقوع خسارت بر شهروندان این شهر مقدس می‌دانند. شهردار محترم لطفا در این خصوص بر انجام مصوبات در زمان مقرر اصرار کرده و شورا را در جریان پیگیری‌های خود قرار دهند. 

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سوالی دارم، آیا این جمع نماینده مردم هستند یا خیر؟ اگر برخی نهاد شورا را اینقدر ضعیف و بالتبع آن، احترام به رای مردم را اینقدر سخیف می‌دانند، همان بهتر که این نهاد را تعطیل و مانند دهه‌های اول انقلاب، مسئولیت را به استاندار بسپارند. 

وی اظهارکرد: خطابم به آن قلیل افراد «معما چهره‌ای» است که با دلی مملو از غرض یا بدگمانی، خود را متولی همه چیز می‌دانند. عالی جنابان!، هر فردی از اصلاح‌ طلب و اصول‌گرا و فلان جبهه و جناح و مستقل که بیاید و بر این صندلی‌ها بنشیند، نماینده مردم است. رای مردم مقدس است.

طاهری ادامه داد: مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند، مردم مسلمان باشند یا غیر مسلمان، شیعه یا سنی، زن یا مرد، همراه با انقلاب باشند یا در موضعی لجوجانه با آرمان‌های انقلاب، هم تیپ لباس‌های غربی باشند یا خـیر، همه و همه‌ی این درست و غلط‌ها، مردم و تابعین جمهوری اسلامی ایران هستند. خوشمان بیاید یا خیر همه تحت شمول یک پرچم مقدس سه رنگ و یک قانون اساسی هستند. شما را به خدا به رای مردم احترام بگذارید، دست از دخالت‌های بیجا بردارید. بگذارید شورائیان کار خودشان را بکنند. شما خوشت بیاید یا نیاید آنها مثل شما به حکم فلان رئیس منصوب نشده‌اند بلکه با اراده‌ی مردم بر این کرسی‌ها نشسته‌اند. 

وی با یادآوری سیره شهید سلیمانی گفت:‌ این شهید بزرگوار تأکید داشت که همگی این‌ها دختران و پسران ما هستند زیرا از عمق وجود به مردم اعتقاد داشت. او حتی سربازان کشورش را برای دفاع ملی در خارج از کشور آرایش داد تا دولت داعش را خرد کند. او مردم را به عنوان نهاد اساسی حکومت می‌دانست. مردم را ستون اصلی به‌وجود آورده و حفظ کننده انقلاب اسلامی می‌دانست. از نفرت‌پراکنی و لجوج پروری بیزار بود. چرا عده‌ای تشنه گرفتن «لذت وحدت ملی» از این مردم هستند. چرا بلد نیستیم وحدت ملی را درست تبیین یا تفهیم یا پیاده کنیم.

طاهری با بیان اینکه گذشتگان در تربیت نوجوانان و جوانان کوتاهی داشته‌اند، مقصر اصلی این قضیه را آموزش و پرورش دانست و گفت: انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش در هیمنه یک «انقلاب و تحول» وارد نشده است. در رکن آموزش، بهترین تدریس فیزیک و ریاضی و ادبیات را داریم اما در رکن پرورش، دختران مادر و پسران پدر آینده را تربیت نکرده‌اند. بهترین سال‌های عمر فرزندان این مرز و بوم را از فارس و کرد و لر و ترک و بلوچ و ترکمن و عرب، در اختیار داشتید که یک مادر ایرانی، یک پدر ایرانی و یک فرزند تربیت یافته در سبک زندگی اسلامی ایرانی را پرورش دهید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه تربیت یک درس یا ترم آموزشی نیست، ابراز امیدواری کرد: آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس از خواب بیدار شوند و راه حل‌های اساسی تربیتی را به امور صرفا تنبیهی تبدیل نکنند.

وی در پایان گفت: اخیرا اخبار ناپسندی از عدم توجه به جایگاه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شیراز توسط چند نفر از کارکنان شهرداری در شورا را شنیده‌ایم. تاکید و تقاضا دارم تا ریاست شورا، قاطعانه و بدون هیچ چشم‌پوشی به این موضوعات رسیدگی کرده و با جابه‌جایی هر یک از کارکنان خاطی که به هر دلیل درک درستی از جایگاه و ماهیت شورا و نمایندگان مردم را ندارند، محیط شورا را همچون همیشه برای رسیدگی به مسائل کلان و مدیریت عالی شهر مقدس شیراز، آرام نگاه دارند.

به گزارش تسنیم در یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد مصوبه در خصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال 1403، اصلاح و به تصویب رسید. 

بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه جابجایی مسافر انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال 1403 برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران براساس ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال) برای اتوبوس 12.590، 645، مینی بوس 22.508، 455، نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس 50.000 و هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری 1.653.544 تصویب شد.

همچنین خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب 20 درصد به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آنها اضافه خواهد شد و نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش 50 درصد نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود. این مصوبه از تاریخ 01‏‏/01‏‏/1403 لازم الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

لایحه دوفوریتی کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال 1403، بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه کاهش عوارض و بهای خدمات سال 1403 نسبت به میزان پرداخت نقدی مشخص شد و درصد کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی تا 90 میلیارد ریال مشخص شد. همچنین مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آن‌ها مازاد بر مبلغ 90 میلیارد ریال است درصد‌های کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی اضافه می‌شود.

همپنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون‌های حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، بررسی و با قید یک فوریت مصوب شد.

براین اساس مقرر شد موضوع جهت بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون‌های مشترک حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری و برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص حمایت از فعالیت‌های ورزشی قهرمان ملی محمدرضاگرائی، بررسی و به تصویب رسید. 

براسا ماده واحده آن شهرداری شیراز مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات حداکثر به میزان بیست و یک میلیارد ریال از ردیف بودجه‌های مرتبط در سال 1403 به منظور ساخت مجتمع ورزشی در زمین اهدائی از طرف اداره مسکن و شهرسازی به قهرمان ملی جناب آقای محمدرضا گرائی هزینه کند.

دستور کار دیگر لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اختیارات شورای راهبردی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز، بود که ضمن اعلام وصول لایحه مذکور، مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا ارسال شود.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • تعطیلی «پنجشنبه» تصویب شد
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟