Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:30:12 GMT

نهاد پایدار تشویق نوجوان‌ها به کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۸۱۷۵

نهاد پایدار تشویق نوجوان‌ها به کتابخوانی

چهارمین دوره جام‌باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فعالیتش را آغاز کرد. در این دوره از رقابت بیش از دو هزار شهر و روستا – دربرگیرنده پراکندگی گستره جغرافیایی، قومی و زبانی- با تشکیل 25 هزار باشگاه کتابخوانی و مجموعا 300 هزار عضو مشارکت داشتند.

رقابت در 3 بخش شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر شهرستان در بخش‌های چندگانه این رقابت می‌توانند 3 اثر شرکت دهند. همچنین شهر‌های دارای 50 باشگاه کتابخوانی می‌توانند در هر بخش 5 اثر را برای رقابت کشوری ارسال کنند. بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان عبارت است از؛ «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین باشگاه کتابخوانی»، «بهترین نامه به نویسنده»، «بهترین کتاب به انتخاب کودکان و نوجوان‌ها»، «بهترین مهد کودک»، «کتابفروش برگزیده» و «تسهیل‌گر برگزیده» و همچنین جایزه ویژه بخش استمرار به باشگاهی اهدا می‌شود که فعالیت‌‌هایش در این سال‌ها مستمراً ادامه یافته است. همچنین از سوی معاونت فرهنگی 50 درصد یارانه تا سقف 60 هزارتومان به همه اعضای باشگاه‌ها اختصاص داده شده است. مهم‌تر از اعداد و وجوه کمی فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، وجوه کیفی آن است. به اعتقاد فعالان ترویج کتابخوانی اعم از نویسندگان کودک و نوجوان و معلم‌ها، خانواده‌ها و... نباید این رویداد را صرفاً از منظر کمی بررسی کرد؛ زیرا صرف بررسی کمی وجوه ناپیدای این پویش ملی کتابخوانی مغفول می‌‌ماند. مسأله اساسی در برگزاری این رویداد استمرار فعالیت آن و ایجاد شبکه‌هایی گسترده از داوطلبان و علاقه‌مندان به کتابخوانی است که ما را به نهادینه شدن کتابخوانی و همچنین گسترش روحیه تفکر انتقادی در نسل جوان ایران عزیز امیدوار می‌کند. این رویداد سبب شده کتابخوانی به مطالبه جدی کودکان و نوجوان‌ها، اولیای مدرسه و دانش‌آموز‌ها بدل شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کودک و نوجوان باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز

به‌مناسبت هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان و نوجوان معاصر» ویژه کتابداران، فعالان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان و اعضای نونگاه و نوجوان کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور و تدریس فرهاد حسن‌زاده و مژگان شیخی دو نویسنده مطرح ادبیات کودکان و نوجوان اجرا خواهد شد.

کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان نوجوانان معاصر» امروز دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این دوره آموزشی را به صورت زنده از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars مشاهده کنند.

این دوره آموزشی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نهاد‌های حکومتی و مردم است