Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@05:06:07 GMT

افزایش دو برابری تماس با اورژانس ۱۱۵

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۹۰۹۱

افزایش دو برابری تماس با اورژانس ۱۱۵

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  رحمانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: میانگین تماس‌ها طی هفته جاری با اورژانس بیش از دو برابر شده و به بیش از هزار تماس رسیده است.

 رحمانی با بیان این‌که شماره ۱۱۵ویژه امدادرسانی برای حوادث است افزود: شهروندان از شماره ۱۱۵ برای پرسیدن سئوالات بیماری کرونا استفاده نکنند، اشغال بودن خطوط، روند امدادرسانی را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شماره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سئوالات مرتبط با کرونا راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا اورژانس 115

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادیم

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ نیز با قوت و قدرت ادامه داشت به طوری که ما در سال گذشته با انجام ۸۰ هزار و ۱۶۹ ماموریت اورژانسی توانستیم حوادث و بحران های پزشکی را در اردبیل مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۳ هزار و ۷۳ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل بود بود که با افزایش ۸.۸ درصدی در سال گذشته رشد مناسبی را از نظر ساماندهی فعالیت های اورژانسی نشان می دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: از مجموع ماموریت های انجام یافته در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹ هزار و ۶۴۷ ماموریت ترافیکی و ۵۶ هزار و ۵۱۶ ماموریت مربوط به بیماری ها بوده است.

مهری با اشاره انجام ۲۲۵ هزار و ۴۶۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال گذشته گفت: متاسفانه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۷۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را نیز ۹ هزار و ۸۴ مصدوم برشمرد و افزود: متاسفانه آمار تصادفات با ۹ هزار و ۶۴۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰.۵ درصدی داشته است.

مهری گفت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی ها خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

کد خبر 6064190

دیگر خبرها

  • «صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل
  • ثبت بیش از ۳ هزار مأموریت اورژانسی در استان کرمانشاه
  • افزایش ۸/۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • ۸۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادیم
  • ثبت بیش از ۲۵۰۰ ماموریت از آغاز ایام نوروز در اورژانس کرمانشاه
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۲۶۰۰ مأموریت اورژانس کرمانشاه